Συναδέλφισσες –Συνάδελφοι,
Λόγω των ραγδαίων εξελίξεων, τόσο σε επίπεδο συζήτησης θεμάτων Διοικητικού Συμβουλίου, όσο και σε πολιτικό επίπεδο, αισθάνομαι χρέος μου να σας ενημερώσω για τα τρέχοντα θέματα:
Έχω ταχθεί υπέρ της αύξησης του Ενεργειακού χαρτοφυλακείου της ΔΕΗ με νέες μονάδες παραγωγής, τόσο της Πτολεμαίδας 5 όσο και της Φλώρινας 2 καθώς και των ΑΠΕ.
Φλώρινα 2 : Επιβάλλεται η άμεση επίλυση των ορυχείων Βεύης και Αχλάδας. Κάθε κωλυσιεργία βαρύνει τη ΔΕΗ και δημιουργεί ανησυχία και ερωτήματα σκοπιμότητας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η συνεχόμενη καλή λειτουργία του ΑΗΣ Μελίτης δημιουργεί τριπλάσια κέρδη από τη δεύτερη καλύτερη μονάδα της ΔΕΗ. Η δεύτερη μονάδα της Φλώρινας θα φέρει πολλαπλά κέρδη σε όλα τα επίπεδα (οικονομικά-ενεργειακά κλπ.). Η ματαίωση του διαγωνισμού της και η καθυστέρηση επαναπροκήρυξής της, με βρίσκουν τουλάχιστον ανήσυχο και δημιουργούν εύλογα ερωτήματα σκοπιμοτήτων.
Πτολεμαίδα 5 : Ψήφισα υπέρ και διατήρησα επιφυλάξεις για τον διαγωνισμό. Οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις δημιουργούν ανησυχία.
Η μονάδα πρέπει να γίνει.
Η δάνεια εμπειρία που εμπεριέχεται, δημιουργεί τουλάχιστον ανησυχία στη λογική εάν είναι υπεύθυνος ενιαία, αδιαίρετα, αλληλέγγυα και σε ολόκληρο το έργο ως απλός υπεργολάβος που δίνει «δανική εμπειρία» σε ένα έργο αυτής της εμβέλειας.
Η όποια ματαίωσή της θα δημιουργήσει τεράστιο ενεργειακό-πολιτικό θέμα.
Η πολιτική ηγεσία πρέπει να πάρει θέση, η δέσμευση της Κυβέρνησης πρέπει να γίνει πράξη.
Λιγνίτες-Νερά.
Δεν μπορεί πλέον να μην έχει τελεσφορήσει η διαδικασία των ορυχείων της Βεύης. Δεν μπορεί η μονάδα του ΑΗΣ Μελίτη να μπαινοβγαίνει σε λειτουργία λόγω προβλημάτων του ορυχείου Αχλάδας.
Η ζημιά είναι τεράστια και πολυποίκιλη. Το ορυχείο πρέπει να έρθει στα «χέρια της ΔΕΗ» άμεσα ή έμμεσα.
Ο λιγνίτης είναι εθνικό προϊόν και επιβάλλεται σεβασμός.
Παραμένει ανοιχτό το θέμα των ανταλλαγών λιγνίτη-ενέργεια, η θέση μου είναι σεβασμός στην επιχείρηση που έχει κοινωνικό χαρακτήρα και κοινωνικά αντανακλαστικά, σε μια αγορά ανταγωνιστική, όταν της επιβάλλεται η ομαλή τροφοδοσία της χώρας και το τελευταίο καταφύγιο. Κάθε χτύπημα στη λιγνιτική παραγωγή είναι γροθιά στον απλό Έλληνα καταναλωτή.
Η πληροφορία για αντίστοιχο χτύπημα στην υδραυλική παραγωγή, θα δημιουργήσει «θανατηφόρο» χτύπημα στη μεγαλύτερη Επιχείρηση της χώρας που εξηλέκτρισε και το πιο απομακρυσμένο χωριό και δείχνει μέχρι σήμερα την ευαισθησία της.
Ασφαλιστικό.
Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Το κράτος δεν δίνει τις υποχρεώσεις του, όπως οφείλει από το νόμο 2773/99 άρθρο 34, δηλαδή τη διαφορά εσόδων-εξόδων. Ο Κρατικός Προϋπολογισμός εγγράφει περίπου 300 εκατομμύρια € λιγότερα από τις προβλέψεις του τέως ΟΑΠ/ΔΕΗ.
Η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων κάθε μέρα και χειρότερη.
Το εφάπαξ και οι συντάξεις δυσκολεύουν τη διαβίωση, λόγω καθυστερήσεων από έλλειψη χρημάτων και οι ουρές στα ιατρεία διογκώνονται.
Η Αντιπαροχή έναντι της ενσωματωμένης περιουσίας και η υποχρέωση του Κράτους έναντι αυτής, παραποιείται από Κυβερνητικά Στελέχη και όχι μόνο σε δήθεν κάλυψη ελλειμμάτων.
Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό και δεν παραβιάζεται. Η απάντησή μου είναι, ντροπή και αίσχος, όταν δε σέβονται το νόμο που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και Συνασπισμός το 1999.
Πιστεύω στη δικαιοσύνη και στην έννομη τάξη.
Διαχωρισμός ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ με τη νέα τροπή που παίρνει, του Ομίλου, με δύο θυγατρικές εταιρίες Μεταφοράς και Διανομής, με το σύστημα ΙΤΟ, η Κυβέρνηση πρέπει να σεβαστεί την απόφαση του Δ/Σ της ΔΕΗ ΑΕ.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων (Καραβασίλης Ιωάννης – και εγώ), πιεστικά, στα πλαίσια των καθηκόντων μας, διατηρώντας τις επιφυλάξεις μας σε μερικά επί μέρους ζητήματα, με πιστικά επιχειρήματα κατορθώσαμε να πείσουμε το Δ/Σ σε αποφάσεις οι οποίες τελούν υπό το καθεστώς του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου, προκειμένου να διασφαλίζεται το ασφαλιστικό μας και οι εργασιακές μας σχέσεις.
Επιβάλλεται νέα νομοθετική ρύθμιση η οποία θα συνομολογηθεί με τη ΓΕΝΟΠ/ ΔΕΗ. Το Σχέδιο Νόμου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στην οποία θα συμμετέχει η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ. Παρατήρηση : το ΙΤΟ που έχει προταθεί από το Δ/Σ της ΔΕΗ και θα επιλεγεί από τη Κυβέρνηση θα τελεί υπό έγκριση πιστοποίησης της ΡΑΕ και Ε.Ε. Η πιστοποίηση δεν δίνει περιθώρια διαπραγμάτευσης και σε πιθανή άρνηση, μετατρέπεται σε σύστημα ISO. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο αποτελεί «αιτία πολέμου».
Προσλήψεις.
Δυστυχώς η Κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος της έλλειψης προσωπικού, την επικινδυνότητα στην ασφάλεια των εγκαταστάσεων, την κάλυψη ζωτικών αναγκών και τη κρισιμότητά της που είναι συνυφασμένη με τα ατυχήματα, λόγω της έντασης στην εργασία. Η υπερπροσπάθεια, το φιλότιμο και ο ζήλος των εργαζομένων δημιουργεί συνθήκες ομαλής τροφοδότησης Ηλεκτρικής Ενέργειας στον καταναλωτή. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένας έπαινος και μια ηθική μνεία δεν θα έφτανε όταν μόνοι τους πολλές φορές παλεύουν για αποκαταστάσεις βλαβών, ακόμη και με τη βοήθεια συγγενών και συνταξιούχων.
Πρέπει να υλοποιηθούν οι προκηρύξεις 2007 και 2008 δηλαδή οι υπόλοιποι 400 του διαγωνισμού υπ΄άριθμ.1/2007, οι 120 κενές θέσεις καθώς και οι υπ΄άριθμ.2/2007, υπ΄άριθμ.1/2008, συν τους 2000 που ήδη είχαν αναγγελθεί από τη προηγούμενη Διοίκηση. Επιπλέον να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν προκύψει από τις συνταξιοδοτήσεις της τελευταίας πενταετίας.
Είμαι αντίθετος στη λογική ότι οι προσλήψεις του 2011 να είναι το 1:5 των συνταξιοδοτουμένων του 2010 δηλαδή περίπου 480 από τον διαγωνισμό του 2007-2008.
Επιτελικά Στελέχη.
Με βρίσκει αντίθετο, και γι΄αυτό δε ψήφισα τη ρύθμιση Επιτελικών και Οργανικών Στελεχών σε Διοικητικές και Ειδικές κατηγορίες, διότι βρίσκεται σε εξέλιξη η εν λόγω διαδικασία ήδη με δυο συμβούλους που έχει προσλάβει η ΔΕΗ και πληρώνει γι΄αυτό (επίκειται και τρίτος σύμβουλος), όπου θα καταθέσουν προτάσεις. Για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να προβαίνει σε προγενέστερες ρυθμίσεις πριν τις προτάσεις.
Ευελπιστώ ότι η Διοίκηση της ΔΕΗ, τις όποιες αποφάσεις των Συμβούλων και τις θέσεις που θα διαμορφώσει, θα κινούνται στα πλαίσια των ΕΣΣΕ, θα διαβουλευτεί με την ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ και θα συνομολογήσουν το αποτέλεσμα με ειδική Συλλογική Σύμβαση.
Δεν μπορώ να διανοηθώ μονομερής απόφαση της Διοίκησης και καταστρατήγηση των ΕΣΣΕ όπου αυτά έχουν επικυρωποιηθεί .
Εξάλλου επίκειται και υπογραφή νέας ΕΣΣΕ, η οποία πρέπει να επισπευστεί.
βιογραφικό.
Ευάγγελος Μπουζούλας, Σύμβουλος
Ο Ευάγγελος Μπουζούλας γεννήθηκε το 1956, εργάστηκε στη ΔΕΗ σε μονάδες παραγωγής. Διετέλεσε εκπαιδευτής στις Σχολές ΔΕΗ, με αντίστοιχη συγγραφή βιβλίων και εισαγωγή νέας τεχνολογίας (LASER) στην εκπαίδευση.
Επίσης εργάστηκε ως καθηγητής στη Σιβιτανίδειο Σχολή.
Υπήρξε μέλος της Ανώτατης Επιτροπής του Συμβουλίου Υγιεινής και Ασφάλειας Εργασίας, του Υπουργείου Εργασίας ως εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ.
Εξελέγη το 1992 στο σύλλογο της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ και ανέλαβε τη Θέση του Οργανωτικού Γραμματέα, του Ταμία και του Γενικού Γραμματέα.
Το 2004 εξελέγη στη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ ΚΗΕ ως Γενικός Γραμματέας, θέση την οποία κατείχε μέχρι το 2010 οπότε και εξελέγη μέλος στο Δ.Σ. της ΔΕΗ Α.Ε. ως εκπρόσωπος των εργαζομένων.
Eχει αναπτύξει έντονη συνδικαλιστική δράση, έχει λάβει μέρος σε συνέδρια του εσωτερικού, στα βαλκάνια και στην Ευρώπη με αντίστοιχες συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Λόγω των ραγδαίων εξελίξεων, τόσο σε επίπεδο συζήτησης θεμάτων Διοικητικού Συμβουλίου, όσο και σε πολιτικό επίπεδο, αισθάνομαι χρέος μου να σας ενημερώσω για τα τρέχοντα θέματα:
Έχω ταχθεί υπέρ της αύξησης του Ενεργειακού χαρτοφυλακείου της ΔΕΗ με νέες μονάδες παραγωγής, τόσο της Πτολεμαίδας 5 όσο και της Φλώρινας 2 καθώς και των ΑΠΕ.
Φλώρινα 2 : Επιβάλλεται η άμεση επίλυση των ορυχείων Βεύης και Αχλάδας. Κάθε κωλυσιεργία βαρύνει τη ΔΕΗ και δημιουργεί ανησυχία και ερωτήματα σκοπιμότητας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η συνεχόμενη καλή λειτουργία του ΑΗΣ Μελίτης δημιουργεί τριπλάσια κέρδη από τη δεύτερη καλύτερη μονάδα της ΔΕΗ. Η δεύτερη μονάδα της Φλώρινας θα φέρει πολλαπλά κέρδη σε όλα τα επίπεδα (οικονομικά-ενεργειακά κλπ.). Η ματαίωση του διαγωνισμού της και η καθυστέρηση επαναπροκήρυξής της, με βρίσκουν τουλάχιστον ανήσυχο και δημιουργούν εύλογα ερωτήματα σκοπιμοτήτων.
Πτολεμαίδα 5 : Ψήφισα υπέρ και διατήρησα επιφυλάξεις για τον διαγωνισμό. Οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις δημιουργούν ανησυχία.
Η μονάδα πρέπει να γίνει.
Η δάνεια εμπειρία που εμπεριέχεται, δημιουργεί τουλάχιστον ανησυχία στη λογική εάν είναι υπεύθυνος ενιαία, αδιαίρετα, αλληλέγγυα και σε ολόκληρο το έργο ως απλός υπεργολάβος που δίνει «δανική εμπειρία» σε ένα έργο αυτής της εμβέλειας.
Η όποια ματαίωσή της θα δημιουργήσει τεράστιο ενεργειακό-πολιτικό θέμα.
Η πολιτική ηγεσία πρέπει να πάρει θέση, η δέσμευση της Κυβέρνησης πρέπει να γίνει πράξη.
Λιγνίτες-Νερά.
Δεν μπορεί πλέον να μην έχει τελεσφορήσει η διαδικασία των ορυχείων της Βεύης. Δεν μπορεί η μονάδα του ΑΗΣ Μελίτη να μπαινοβγαίνει σε λειτουργία λόγω προβλημάτων του ορυχείου Αχλάδας.
Η ζημιά είναι τεράστια και πολυποίκιλη. Το ορυχείο πρέπει να έρθει στα «χέρια της ΔΕΗ» άμεσα ή έμμεσα.
Ο λιγνίτης είναι εθνικό προϊόν και επιβάλλεται σεβασμός.
Παραμένει ανοιχτό το θέμα των ανταλλαγών λιγνίτη-ενέργεια, η θέση μου είναι σεβασμός στην επιχείρηση που έχει κοινωνικό χαρακτήρα και κοινωνικά αντανακλαστικά, σε μια αγορά ανταγωνιστική, όταν της επιβάλλεται η ομαλή τροφοδοσία της χώρας και το τελευταίο καταφύγιο. Κάθε χτύπημα στη λιγνιτική παραγωγή είναι γροθιά στον απλό Έλληνα καταναλωτή.
Η πληροφορία για αντίστοιχο χτύπημα στην υδραυλική παραγωγή, θα δημιουργήσει «θανατηφόρο» χτύπημα στη μεγαλύτερη Επιχείρηση της χώρας που εξηλέκτρισε και το πιο απομακρυσμένο χωριό και δείχνει μέχρι σήμερα την ευαισθησία της.
Ασφαλιστικό.
Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Το κράτος δεν δίνει τις υποχρεώσεις του, όπως οφείλει από το νόμο 2773/99 άρθρο 34, δηλαδή τη διαφορά εσόδων-εξόδων. Ο Κρατικός Προϋπολογισμός εγγράφει περίπου 300 εκατομμύρια € λιγότερα από τις προβλέψεις του τέως ΟΑΠ/ΔΕΗ.
Η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων κάθε μέρα και χειρότερη.
Το εφάπαξ και οι συντάξεις δυσκολεύουν τη διαβίωση, λόγω καθυστερήσεων από έλλειψη χρημάτων και οι ουρές στα ιατρεία διογκώνονται.
Η Αντιπαροχή έναντι της ενσωματωμένης περιουσίας και η υποχρέωση του Κράτους έναντι αυτής, παραποιείται από Κυβερνητικά Στελέχη και όχι μόνο σε δήθεν κάλυψη ελλειμμάτων.
Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό και δεν παραβιάζεται. Η απάντησή μου είναι, ντροπή και αίσχος, όταν δε σέβονται το νόμο που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και Συνασπισμός το 1999.
Πιστεύω στη δικαιοσύνη και στην έννομη τάξη.
Διαχωρισμός ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ με τη νέα τροπή που παίρνει, του Ομίλου, με δύο θυγατρικές εταιρίες Μεταφοράς και Διανομής, με το σύστημα ΙΤΟ, η Κυβέρνηση πρέπει να σεβαστεί την απόφαση του Δ/Σ της ΔΕΗ ΑΕ.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων (Καραβασίλης Ιωάννης – και εγώ), πιεστικά, στα πλαίσια των καθηκόντων μας, διατηρώντας τις επιφυλάξεις μας σε μερικά επί μέρους ζητήματα, με πιστικά επιχειρήματα κατορθώσαμε να πείσουμε το Δ/Σ σε αποφάσεις οι οποίες τελούν υπό το καθεστώς του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου, προκειμένου να διασφαλίζεται το ασφαλιστικό μας και οι εργασιακές μας σχέσεις.
Επιβάλλεται νέα νομοθετική ρύθμιση η οποία θα συνομολογηθεί με τη ΓΕΝΟΠ/ ΔΕΗ. Το Σχέδιο Νόμου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στην οποία θα συμμετέχει η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ. Παρατήρηση : το ΙΤΟ που έχει προταθεί από το Δ/Σ της ΔΕΗ και θα επιλεγεί από τη Κυβέρνηση θα τελεί υπό έγκριση πιστοποίησης της ΡΑΕ και Ε.Ε. Η πιστοποίηση δεν δίνει περιθώρια διαπραγμάτευσης και σε πιθανή άρνηση, μετατρέπεται σε σύστημα ISO. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο αποτελεί «αιτία πολέμου».
Προσλήψεις.
Δυστυχώς η Κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος της έλλειψης προσωπικού, την επικινδυνότητα στην ασφάλεια των εγκαταστάσεων, την κάλυψη ζωτικών αναγκών και τη κρισιμότητά της που είναι συνυφασμένη με τα ατυχήματα, λόγω της έντασης στην εργασία. Η υπερπροσπάθεια, το φιλότιμο και ο ζήλος των εργαζομένων δημιουργεί συνθήκες ομαλής τροφοδότησης Ηλεκτρικής Ενέργειας στον καταναλωτή. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένας έπαινος και μια ηθική μνεία δεν θα έφτανε όταν μόνοι τους πολλές φορές παλεύουν για αποκαταστάσεις βλαβών, ακόμη και με τη βοήθεια συγγενών και συνταξιούχων.
Πρέπει να υλοποιηθούν οι προκηρύξεις 2007 και 2008 δηλαδή οι υπόλοιποι 400 του διαγωνισμού υπ΄άριθμ.1/2007, οι 120 κενές θέσεις καθώς και οι υπ΄άριθμ.2/2007, υπ΄άριθμ.1/2008, συν τους 2000 που ήδη είχαν αναγγελθεί από τη προηγούμενη Διοίκηση. Επιπλέον να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν προκύψει από τις συνταξιοδοτήσεις της τελευταίας πενταετίας.
Είμαι αντίθετος στη λογική ότι οι προσλήψεις του 2011 να είναι το 1:5 των συνταξιοδοτουμένων του 2010 δηλαδή περίπου 480 από τον διαγωνισμό του 2007-2008.
Επιτελικά Στελέχη.
Με βρίσκει αντίθετο, και γι΄αυτό δε ψήφισα τη ρύθμιση Επιτελικών και Οργανικών Στελεχών σε Διοικητικές και Ειδικές κατηγορίες, διότι βρίσκεται σε εξέλιξη η εν λόγω διαδικασία ήδη με δυο συμβούλους που έχει προσλάβει η ΔΕΗ και πληρώνει γι΄αυτό (επίκειται και τρίτος σύμβουλος), όπου θα καταθέσουν προτάσεις. Για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να προβαίνει σε προγενέστερες ρυθμίσεις πριν τις προτάσεις.
Ευελπιστώ ότι η Διοίκηση της ΔΕΗ, τις όποιες αποφάσεις των Συμβούλων και τις θέσεις που θα διαμορφώσει, θα κινούνται στα πλαίσια των ΕΣΣΕ, θα διαβουλευτεί με την ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ και θα συνομολογήσουν το αποτέλεσμα με ειδική Συλλογική Σύμβαση.
Δεν μπορώ να διανοηθώ μονομερής απόφαση της Διοίκησης και καταστρατήγηση των ΕΣΣΕ όπου αυτά έχουν επικυρωποιηθεί .
Εξάλλου επίκειται και υπογραφή νέας ΕΣΣΕ, η οποία πρέπει να επισπευστεί.
βιογραφικό.
Ευάγγελος Μπουζούλας, Σύμβουλος
Ο Ευάγγελος Μπουζούλας γεννήθηκε το 1956, εργάστηκε στη ΔΕΗ σε μονάδες παραγωγής. Διετέλεσε εκπαιδευτής στις Σχολές ΔΕΗ, με αντίστοιχη συγγραφή βιβλίων και εισαγωγή νέας τεχνολογίας (LASER) στην εκπαίδευση.
Επίσης εργάστηκε ως καθηγητής στη Σιβιτανίδειο Σχολή.
Υπήρξε μέλος της Ανώτατης Επιτροπής του Συμβουλίου Υγιεινής και Ασφάλειας Εργασίας, του Υπουργείου Εργασίας ως εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ.
Εξελέγη το 1992 στο σύλλογο της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ και ανέλαβε τη Θέση του Οργανωτικού Γραμματέα, του Ταμία και του Γενικού Γραμματέα.
Το 2004 εξελέγη στη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ ΚΗΕ ως Γενικός Γραμματέας, θέση την οποία κατείχε μέχρι το 2010 οπότε και εξελέγη μέλος στο Δ.Σ. της ΔΕΗ Α.Ε. ως εκπρόσωπος των εργαζομένων.
Eχει αναπτύξει έντονη συνδικαλιστική δράση, έχει λάβει μέρος σε συνέδρια του εσωτερικού, στα βαλκάνια και στην Ευρώπη με αντίστοιχες συνδικαλιστικές οργανώσεις.