Σελίδες

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Δηλώσεις Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, μετά το Υπουργικό Συμβούλιο, για τις διαρθρωτικές αλλαγές που αποφάσισε η Κυβέρνηση


Συζητήσαμε σήμερα για όλο το φάσμα των μεγάλων διαρθρωτικών αλλαγών που έχουν αποφασιστεί και πρέπει τώρα να προωθηθούν με όσο γίνεται ταχύτερο τρόπο. Γιατί αυτό; Είναι προφανές ότι το μεγάλο πρόβλημα της χώρας μας είναι το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας.
Τώρα είναι η ευκαιρία, μέσα στην κρίση, να αλλάξουμε την φυσιογνωμία της χώρας. Τώρα πρέπει να αποκτήσουμε εθνική ανταγωνιστικότητα. Πρέπει να βγούμε από την κρίση ανακαταλαμβάνοντας τη θέση που αντιστοιχεί στην Ελλάδα μέσα στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά.

Εάν δεν ολοκληρώσουμε τις διαρθρωτικές αλλαγές, εάν δεν αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας του κράτους, της οικονομίας και της κοινωνίας, θα μείνουμε καθηλωμένοι, δεν θα κερδίσουμε το έδαφος που χάσαμε λόγω της κρίσης και δεν θα δώσουμε στα παιδιά μας, δεν θα δώσουμε στις νέες γενιές την ευκαιρία που είχαν οι δικές μας γενιές. Αυτό είναι η μεγαλύτερη ιστορική αδικία που συμβαίνει στον τόπο αυτό. Έως τώρα, κάθε γενιά είχε τη βεβαιότητα ότι θα έχει ίσες και περισσότερες ευκαιρίες σε σχέση με την προηγούμενη. Τώρα, αυτό το αίσθημα ασφάλειας δεν το έχουν τα παιδιά μας, δεν το έχουν οι νέοι άνθρωποι.

Πρέπει, λοιπόν, να τους δώσουμε ξανά αυτό το αίσθημα και πρέπει να δώσουμε στον Έλληνα πολίτη την ευκαιρία να ξανανιώσει υπερήφανος, γιατί η πληγωμένη αυτοεκτίμηση και η πληγωμένη αυτοπεποίθηση του ελληνικού λαού λειτουργεί αντιπαραγωγικά και αντί να βγούμε οριστικά από την κρίση, έχουμε την αίσθηση ότι αυτό είναι πια μια μόνιμη, αθεράπευτη κατάσταση. Δεν είναι έτσι.

Η Ελλάδα δεν είναι ο παρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν είναι μια μόνιμη πληγή, ένα πρόβλημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι μια ισότιμη, ανταγωνιστική χώρα που έχει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα σε σχέση με το δημόσιο χρέος και το δημοσιονομικό έλλειμμα. Αυτό μπορούμε και πρέπει να το ξεπεράσουμε. Αυτό, όμως, δεν μπορούμε να το πετύχουμε εάν δεν ολοκληρώσουμε τις διαρθρωτικές αλλαγές.

Εάν η Ελλάδα χρηματοδοτούσε μόνη της το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής θα κάναμε τις δικές μας επιλογές. Όμως, αναγκαζόμαστε να δανειστούμε πολύ μεγάλα ποσά από τους θεσμικούς μας εταίρους και άρα πρέπει να συμφωνούμε μαζί τους το πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής. Αυτοί έχουν αναλάβει να μας βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του δημοσίου χρέους, μας βοηθούν ώστε το δημόσιο χρέος να είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμο. Εμείς έχουμε αναλάβει την υποχρέωση να μειώσουμε το δημοσιονομικό έλλειμμα και να το μετατρέψουμε σε πρωτογενές πλεόνασμα.

Στο άλλο γήπεδο, όμως, στο γήπεδο των διαρθρωτικών αλλαγών δεν χρειαζόταν να περιμένουμε καμία τρόικα και κανένα μνημόνιο. Οι διαρθρωτικές αλλαγές δεν μας επιβάλλονται από τα έξω, είναι εσωτερική, υπαρξιακή ανάγκη της χώρας.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτό, το Υπουργικό Συμβούλιο πήρε σήμερα οριστικές αποφάσεις για μια δέσμη πολύ σημαντικών θεμάτων:

1. Ιδιωτικοποιήσεις
Αρχίζω με τις ιδιωτικοποιήσεις. Το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων έχει κι ένα ταμειακό σκέλος. Πρέπει να συγκεντρώσουμε συγκεκριμένα ποσά: € 5 δισ. μέσα στο 2011, € 28 δισ. μέχρι το 2014. Αυτό είναι ζωτικό, αλλά είναι το λιγότερο. Το σημαντικότερο είναι ότι ιδιωτικοποιήσεις σημαίνει ένα κράτος εξυπνότερο, λειτουργικότερο, φιλικότερο για τον πολίτη, με μικρότερο δημοσιονομικό κόστος. Σημαίνει επενδύσεις, σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. Άρα, προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις.

Το πρώτο κύμα ιδιωτικοποιήσεων περιλαμβάνει:
-          την επέκταση της άδειας του ΟΠΑΠ,
-          τις νέες άδειες του ΟΠΑΠ,
-          το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών που πρέπει να επεκταθεί ο χρόνος παραχώρησης,
-          τη νέα παραχώρηση των συχνοτήτων της κινητής τηλεφωνίας,
-          τη ΔΕΠΑ,
-          τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στα ΕΛΠΕ,
-          την πρώτη ομάδα ακινήτων που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες και μπορούν να πωληθούν και να επανενοικιαστούν με πολύ σοβαρό δημοσιονομικό όφελος.

Όλα αυτά τα προχωράμε αμέσως. Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, κατ’ εντολή του Υπουργικού Συμβουλίου, αύριο θα μεταφέρει αυτά τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Και το ίδιο θα συμβαίνει, με πολύ γρήγορο ρυθμό, για όσα προγράμματα ωριμάζουν ή για όσα πρέπει να τα ωριμάσει το ίδιο το Ταμείο, που έχει διακομματική διοίκηση και παρατηρητές από την Ευρωζώνη και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τελεί υπό τον έλεγχο της Βουλής και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Άρα, οριστικές αποφάσεις για τις ιδιωτικοποιήσεις με ταμειακούς και διαρθρωτικούς στόχους, οι οποίοι είναι εφικτοί και θα τους πετύχουμε στην ώρα τους.

2. Αναδιάρθρωση φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα
Δεύτερη μεγάλη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου: Το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που περιλαμβάνεται στο νόμο που ψηφίστηκε και δημοσιεύτηκε στις 21 Αυγούστου, είχαμε περιθώριο να το εξειδικεύσουμε και να το εφαρμόσουμε μέσα σε 9 μήνες. Αποφασίσαμε αυτό να γίνει τώρα αμέσως, τις προσεχείς εβδομάδες, ταυτόχρονα για όλους τους φορείς από όλα τα υπουργεία. Προωθούνται όλες οι κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται από τον αρμόδιο Υπουργό και από τον Υπουργό των Οικονομικών και άρα προχωράμε σε καταργήσεις φορέων, συνενώσεις φορέων, συρρικνώσεις φορέων.

Ήδη ο κ. Μόσιαλος έδωσε ένα πολύ καλό παράδειγμα με την επέμβαση στην ΕΡΤ. Ήδη έχουμε ένα πρώτο σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης στον τομέα των φορέων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και προχωράμε με όλους τους άλλους φορείς: την ΚΕΔ, τον ΟΔΔΥ, το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, το ΙΓΜΕ, τον ΕΟΜΜΕΧ, τον ΟΣΚ, την ΔΕΠΑΝΟΜ και τη Θέμιδα Κατασκευαστική που συνενώνονται, στην ΕΡΤ που αναφέρθηκα. Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι φορείς που δεν μνημονεύονται ρητά, αλλά υπάρχει εξουσιοδότηση προς τους αρμόδιους υπουργούν να εκδώσουν κοινή υπουργική απόφαση. Αυτό, λοιπόν, προχωράει άμεσα με δημοσιονομικό και λειτουργικό όφελος που θέλουμε να καταγραφεί μέσα στο 2011.

3. Εργασιακή Εφεδρεία
Η αναδιάρθρωση των φορέων μας φέρνει στην τρίτη μεγάλη απόφαση που πήρε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο, που είναι η άμεση ενεργοποίηση και η διεύρυνση του θεσμού της εργασιακής εφεδρείας. Στον ιδιωτικό τομέα, εάν μια επιχείρηση έχει πλεονάζον προσωπικό, σεβόμενη την εργατική νομοθεσία, οδηγεί το προσωπικό αυτό σε απόλυση και επεμβαίνει ο ΟΑΕΔ. Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχουμε τον θεσμό της εργασιακής εφεδρείας με τη θεσμική εγγύηση του ΑΣΕΠ, το οποίο είναι αρμόδιο να προσλάβει εξειδικευμένες εταιρείες αξιολόγησης του προσωπικού, ώστε όχι μόνες τους οι διοικήσεις, αλλά με θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και τελικά υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, να έχουμε τον κατάλογο του πλεονάζοντος προσωπικού. Το πλεονάζον προσωπικά θα τεθεί σε εργασιακή εφεδρεία.

Εδώ τονίζω ότι η Κυβέρνηση έχει υιοθετήσει μια πρόταση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί εργασιακής εφεδρείας. Εργασιακή εφεδρεία σημαίνει ότι υπάρχουν δυνατότητες επανεκπαίδευσης και επανακατάρτισης. Υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίοι μπορούν να μεταφερθούν σε άλλον φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα γιατί εκεί είναι χρήσιμοι. Υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίο είναι πολύ κοντά στα όρια της συνταξιοδότησης και άρα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο, όπως συμβαίνει και με τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, να διανύσουν επωφελώς για την κοινωνία αυτό το διάστημα. Και υπάρχει και η δυνατότητα να αξιοποιούνται μέσα από τον θεσμό της σύμβασης ορισμένου χρόνου ή της μερικής απασχόλησης, ανάλογα και με το προφίλ του κάθε εργαζόμενου.

Στο στενό Δημόσιο, εκεί που έχουμε να κάνουμε με δημοσίους υπαλλήλους, τώρα προχωράμε με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στον κρατικό υπάλληλο, στον υπάλληλο του κράτους και όχι συγκεκριμένου υπουργείου ή συγκεκριμένου νομικού προσώπου του στενού δημόσιου τομέα. Και εκεί, επειδή οι οργανικές θέσεις είναι ενιαίες, μπορούμε να κάνουμε τη μεγάλη αναδιάταξη του προσωπικού, ώστε αν κάπου υπάρχουν ελλείψεις ή κάπου υπάρχουν πλεονάσματα, αυτό να εξισορροπηθεί με όσο γίνεται ταχύτερο τρόπο, προς όφελος του Δημοσίου, δηλαδή προς όφελος του πολίτη.

4. Αλλαγές στην Αγορά Εργασίας
Το επόμενο μεγάλο θέμα είναι οι άμεσες αλλαγές στην αγορά εργασίας. Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ο οποίος φέρνει στη Βουλή προς ψήφιση τις επόμενες μέρες το νομοσχέδιο για την κοινωνική εργασία, προχωρά στις αναγκαίες τομές σε σχέση με την αξιοποίηση του θεσμού της ειδικής επιχειρησιακή σύμβασης και ταυτόχρονα, όπως ξέρετε, εντός των ημερών ανακοινώνεται ο οριστικός νέος κατάλογος των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.

Η πιο μεγάλη αλλαγή στον τομέα αυτό είναι ότι προχωράμε στον Ενιαίο Φορέα Φόρων και Εισφορών με επίκεντρο την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, το ΚΕΠΥΟ δηλαδή, γιατί και στο Εθνικό Φορολογικό Σύστημα θα λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη φόρους και εισφορές. Πρέπει να είναι άλλη η μεταχείριση των επιχειρήσεων εντάσεως εργασίας που δίνουν δουλειά σε πολύ κόσμο και άλλη η μεταχείριση των επιχειρήσεων εντάσεως κεφαλαίου, οι οποίες δεν καταβάλουν μεγάλα ποσά εισφορών και άρα πρέπει να εξισορροπήσουμε εδώ τη φορολογική και την ασφαλιστική μεταχείριση.

Στο πλαίσιο αυτό, θα κλείσουμε όλα τα κενά που έχουν απομείνει σε σχέση με το άνοιγμα των επαγγελμάτων. Όπου υπάρχει κενό ή αμφιβολία σε σχέση με το άνοιγμα των επαγγελμάτων, προκειμένου να δώσουμε προσδοκία και προοπτική στους νέους ανθρώπους, αυτό το κενό θα κλείσει. Αυτό αφορά πρωτοβουλίες των Υπουργείων Υγείας, Δικαιοσύνης, Μεταφορών και κάθε άλλου υπουργείου που έχει αρμοδιότητα στον τομέα του ανοίγματος κλειστών επαγγελμάτων.

Αυτό θα το εξειδικεύσουν οι αρμόδιοι συνάδελφοι, αλλά η κατεύθυνση είναι σαφής και όπου υπάρχουν νομοθετημένες προθεσμίες μακρινές, αυτές έρχονται τώρα. Δεν πρόκειται να αφήσουμε να περάσουν οι προθεσμίες αυτές. Όπως δεν αφήνουμε το εννιάμηνο για την αναδιάρθρωση των φορέων έτσι δεν θα αφήσουμε να εξαντληθούν προθεσμίες που μπορεί να φτάνουν μέχρι και το 2013 για το άνοιγμα των επαγγελμάτων.

Στο χώρο τώρα της δημόσιας διοίκησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Τα θέματα των προσλήψεων 1 προς 10, της μείωσης του αριθμού των συμβασιούχων, της αξιοποίησης του θεσμού της εθελοντικής μερικής απασχόλησης ή της εθελοντικής άδειας άνευ αποδοχών, ενεργοποιούνται, γνωστοποιούνται στους εργαζόμενους και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε να έχουμε το καλύτερο λειτουργικό και δημοσιονομικό αποτέλεσμα.

5. Εθνικό Φορολογικό Σύστημα
Φτάνουμε έτσι στις μεγάλες, τις πολύ μεγάλες αλλαγές: Το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα κινείται στο πλαίσιο που έχουμε παρουσιάσει. Ήδη είναι εξαιρετικά γόνιμος ο κοινωνικός διάλογος, έχουμε δει πάνω από 65 φορείς και είμαστε πλέον στη φάση της κατάρτισης του προσχεδίου που θα είναι η βάση της εθνικής διαβούλευσης.

Το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα θα αποκαταστήσει αδικίες, ανισότητες ή ορισμένες συγκρούσεις που υπάρχουν με την κοινή λογική. Θα συμφιλιώσουμε τον πολίτη με τη φορολογική διοίκηση και τη φορολογική διοίκηση με την κοινή λογική. Εκεί θα δούμε και τα θέματα των συντελεστών αλλά πριν δούμε τα θέματα των συντελεστών πρέπει να συμφωνήσουμε ότι εάν δεν υπάρχει μηχανισμός είσπραξης και απόδοσης ΦΠΑ, εάν δεν υπάρχουν ασφαλείς τρόποι προσδιορισμού του κύκλου εργασιών και του εισοδήματος θα είμαστε μόνιμα εγκλωβισμένοι στην αδυσώπητη μάχη οικονομίας και παραοικονομίας. φορολογικής νομιμότητας και φοροδιαφυγής. Εάν  δεν αποκτήσουμε τα δημόσια έσοδα που αντιστοιχούν στο πραγματικό ΑΕΠ της χώρας και στον πραγματικό κύκλο εργασιών δεν θα ξεπεράσουμε ποτέ τη δημοσιονομική κρίση.

Θα έχουμε την ευκαιρία λοιπόν, σε τρεις εβδομάδες από τώρα,  να παρουσιάσουμε το ολοκληρωμένο σχέδιο του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος.

6. Ενιαίο Μισθολόγιο
Το Μισθολόγιο ταυτίζεται με την θεσμική αλλαγή του νέου βαθμολογίου. Το νέο βαθμολόγιο, όπως προετοιμάστηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αντικρίζεται με το νέο μισθολόγιο. Πρέπει να σπάσουμε έναν φαύλο κύκλο. Χρόνιες αδικίες και ανισότητες, χρόνιες τυχαίες καταστάσεις, πίσω από τις οποίες κρύβονται αφανή προνόμια, τώρα πλέον φτάνουν στο τέλος τους.

Το Ενιαίο Μισθολόγιο θα είναι πραγματικά ενιαίο, δίκαιο, διαφανές και θα βασίζεται στην ισότητα και την αξιοκρατία. Άρα, όταν κάποιος έχει κάποια προσόντα που ανήκουν σε μία κατηγορία, δεν μπορεί να αμείβεται πιο πολύ από ένα συνάδελφό του, των ίδιων προσόντων, της ίδιας κατηγορίας, του ίδιου αντικειμένου που έτυχε να βρίσκεται σε άλλη υπηρεσία.

Όποιος έχει μία θέση ευθύνης και φέρνει αποτέλεσμα, υπογράφει μία σύμβαση παραγωγικότητας και ξεπερνάει τα αποτελέσματα, είτε αυτό είναι η είσπραξη δημοσίων εσόδων, είτε είναι ποιότητα εκπαιδευτικής υπηρεσίας γιατί το σχολείο αξιολογείται με πάρα πολύ καλό βαθμό, είτε είναι κατάρτιση μεγάλου αριθμού περιβαλλοντικών μελετών για να προχωρήσουν οι επενδύσεις, βεβαίως και θα έχει ένα μπόνους, θα έχει ένα πριμ παραγωγικότητας και αυτό θα αντιστοιχεί στο αποτέλεσμα και θα του δίνει πραγματικό κίνητρο.

Η παρέμβαση στο μισθολόγιο και το βαθμολόγιο, βεβαίως συναντά ένα όριο που είναι η συνταξιοδοτική δαπάνη, γιατί επηρεάζει την συνταξιοδοτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα παρέμβουμε στη νομοθεσία ώστε όλα αυτά θα εξομαλυνθούν και να μην έχουμε άλλου τύπου αδικίες και προβλήματα.

Η προσωπική διαφορά για την οποία έχει γίνει τόσος πολύς λόγος δεν μπορεί να διατηρηθεί. Μπορεί να διατηρηθεί μόνον με την έννοια του πριμ παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας, γιατί δεν είναι δυνατόν κάποιος να έχει διαφορετική μισθολογική μεταχείριση τυχαία, επειδή βρέθηκε σε κάποιο υπουργείο και όχι σε άλλο υπουργείο. Αυτός, όμως, που έχει μία θέση ευθύνης, έστω και μικρότερη, όχι αναγκαστικά διευθυντική, αλλά θέση ευθύνης με συγκεκριμένο έργο, με προδιαγραφές απασχόλησης και με σύμβαση αποτελεσματικότητας, αυτός μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει ένα πολύ σοβαρό πριμ παραγωγικότητας, ένα μπόνους.

Το δημοσιονομικό όφελος από την παρέμβαση αυτή θα είναι σημαντικό, θα ξεπεράσουμε τις έως τώρα  προσδοκίες και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να δώσουμε αυτό το πριμ παραγωγικότητας εκεί που πρέπει, όπως πρέπει, με διαφάνεια και με άμιλλα, να  δώσεις κίνητρο στο δημόσιο υπάλληλο, στον δημόσιο λειτουργό να αποδίδει.

Άρα, το νέο σύστημα έχει και ηθική βάση, έχει και επιχειρησιακή βάση, γιατί δίνει απάντηση  και σε όλες τις ηθικές ενστάσεις που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία, για αδικίες και ανισότητες που δεν πρέπει να αναπαραχθούν και να διατηρηθούν αλλά έχει και μία λειτουργική  επιχειρησιακή στόχευση πολύ συγκεκριμένη, γιατί θέλουμε ένα κράτος αποτελεσματικό, παραγωγικό, στην υπηρεσία του πολίτη, στην υπηρεσία της ανάπτυξης, στην υπηρεσία της νέας γενιάς.

7. Δημοσιονομική Διοίκηση
Υπάρχουν και άλλες πολύ σημαντικές αποφάσεις του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου. Η δημοσιονομική διοίκηση έχει τεράστια σημασία. Το μητρώο ανάληψης υποχρεώσεων από τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης θα αρχίσει να λειτουργεί τις προσεχείς μέρες. Όποιος φορέας δεν δηλώνει τις δαπάνες του στο μητρώο ανάληψης υποχρεώσεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους θα παύει να επιχορηγείται, δεν θα χρηματοδοτηθεί από το κράτος. Εάν θέλει λοιπόν να επιτελεί το έργο του και να πληρώνει τους μισθούς των εργαζομένων του, πρέπει να είναι συνεπής σε σχέση με το μητρώο ανάληψης υποχρεώσεων, γιατί μόνον έτσι μπορούμε να παρακολουθούμε πραγματικά και σε βάθος την εκτέλεση του προϋπολογισμού και την συγκράτηση των δημοσίων δαπανών.

Σημειώνω εδώ, ότι έχουν συγκρατηθεί απολύτως όλες οι λειτουργικές δαπάνες του δημοσίου. Πρόβλημα με τις δαπάνες του δημοσίου έχουμε μόνον επειδή υπάρχει έλλειμμα και υστέρηση στα έσοδα των φορέων κοινωνικής ασφάλισης λόγω ανεργίας και λόγω μείωσης των αποδοχών σε πολλές κατηγορίες υπαλλήλων. Εάν δεν υπήρχε αυτό το πρόβλημα δεν θα είχαμε καμία υστέρηση σε σχέση με τις δαπάνες.

7. Άλλα θέματα
Επίσης είναι πολύ σημαντικό να αναφερθώ και σε ορισμένες άλλες καινοτομίες ή αν θέλετε, σε αναζωπύρωση αποφάσεών μας που τώρα γίνονται οριστικές, αμετάκλητες και άμεσες. Για παράδειγμα, η τομή στις δαπάνες υγείας, στο φάρμακο, σε όλα αυτά που συνδέονται με τη συνταγογράφιση, στα οποία θα αναφερθεί αναλυτικά ο Υπουργός Υγείας.  

Όλοι οι συνάδελφοι μετείχαν ενεργά στη συζήτηση. Θα κινηθούμε, όλη η Κυβέρνηση, κατά τρόπο ενιαίο και συντονισμένο, όπου χρειάζονται νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα στο μισθολόγιο, αυτές θα γίνουν με ένα νομοθέτημα περί διαρθρωτικών αλλαγών, που θα το υποστηρίξει σύσσωμη η Κυβέρνηση στη Βουλή και φυσικά -είμαι βέβαιος- η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ.

Αλλά δεν αρκεί αυτό. Εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία της συστράτευσης και της συναίνεσης. Άρα το μήνυμα είναι ότι σηκώνουμε πολύ ψηλά τη σημαία των διαρθρωτικών αλλαγών. Αυτό το μήνυμα απευθύνεται στον Έλληνα πολίτη, απευθύνεται στην αγορά, απευθύνεται στους θεσμικούς μας εταίρους, είναι ένα μήνυμα πάρα πολύ καθαρό, ένα μήνυμα αποφασιστικότητας και απόλυτης δέσμευσης.

Εάν δεν διασφαλίσουμε τη φυγή προς τα εμπρός, εάν δεν σπάσουμε τον φαύλο κύκλο, δεν θα βγάλουμε το κεφάλι μας μέσα από τον νερό, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να είμαστε σε μία περιδίνηση, τώρα πρέπει να πάμε μπροστά και θα πάμε μπροστά. –