Σελίδες

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ: ΜΟΧΛΟΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ


Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
-Ο Καλλικράτης  συγκεντρώνει όλες τις  αρμοδιότητες στους Δήμους  των  σχολικών επιτροπών και των συλλόγων γονέων και  κηδεμόνων.
-Άρα, συγκεντρώνεται και η  ευκαιρία  της κατά τόπους άσκησης  στην ουσία και την πράξη  της πιο θεάρεστης κοινωνικής  μέριμνας ,ενάντια στη φτώχεια και την κρίση.
- Γραφείο κοινωνικής μέριμνας-κοινωνικής συνοχής στους Δήμους, με απευθείας σύνδεση με τις σχολικές επιτροπές και τους συλλόγους    
                                             γονέων και κηδεμόνων.
-Ευχέρεια  παράλληλης συνεργασίας και με την εκκλησία.


 Η  αλόγιστη  πορεία ανάπτυξης  και μοναξιάς  της ελληνικής κοινωνίας  διέρρηξε, εδώ και χρόνια ,  τον κοινωνικό της ιστό.

Στην θέση  της παλιάς οικίας- οικογένειας  των σπιτικών αυλών, χτίστηκαν  πολυκατοικίες  μοναξιάς, με  χηρεύοντες, μπεκιάρηδες, φοιτητές και  λοιπούς  μοναχικούς ανθρώπους , πλην με  5 κινητά έκαστος ,καθώς και 2-3 lap top.

Aυτή  την ελληνική κοινωνία  επισκέφτηκε κι οικονομική  κρίση,
μετά την κρίση  αρχών , αξιών  και ηθών, που προϋπήρξε. 
Η  οικονομική  κρίση  αγγίζει πλέον, όλο και βαθύτερα την ελληνική κοινωνία, ακόμα δε περισσότερο την ακριτική  ελληνική κοινωνία.
Αρχίζουν  να εμφανίζονται  φαινόμενα  πείνας  στα σχολεία.
Υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν  να πάρουν  ούτε ένα κολατσιό, ενώ έχουν ξεκινήσει από το σπίτι τους (όχι πάντα σπίτι 2  γονέων κλπ) νηστικοί.

Το  σχολείο  από την άλλη είναι πεδίο  ανίχνευσης  και της λοιπής κοινωνικής  ανέχειας, της φτώχειας  οικογενειών, χηρών και ζωντοχήρων  κλπ  που  δεν εκδηλώνονται, ενώ  διαβιούν  σε συνθήκες αθλιότητας.
Πίσω  από την σάκκα ενός μαθητή  κρύβονται άγνωστα κοινωνικά και οικογενειακά  δράματα.
Η  επίσημη  πολιτεία δεν γνωρίζει τίποτε, ενώ  η  τοπικές κοινωνίες δεν έχουν  την πλήρη και την κατάλληλη  πληροφόρηση κι οργάνωση, για να επέμβουν.

Εδώ  αρχίζει  ο ρόλος  των  διάφορων σχολικών επιτροπών: 

Η συλλογή  των κατάλληλων  πληροφοριών  για την οικονομική και κοινωνική  κατάσταση  των  οικογενειών  των παιδιών  που  φοιτούν  στα σχολεία μας, κι ολες  οι πληροφορίες   να συγκεντρώνονται  στο οικείο γραφείο του  Δήμου  και να διασταυρώνονται  με  υπάρχοντα δημοτικά  αρχεία  αλλά  και  σε συνεργασία  με  την  τοπική  εκκλησία .
Η τοπική  κοινωνία  με  αυτό τον τρόπο θα μπορεί  να παρέμβει, είτε  καλύπτοντας  τα  έξοδα  σίτισης  των απόρων μαθητών, είτε παρέχοντας  ποικίλλη  κοινωνική και οικονομική στήριξη  στις  άπορες οικογένειες των μαθητών, μέριμνα με  πλήρη εχεμύθεια  και με  ξεχωριστό ζήλο.
Οι  άποροι  μαθητές, οι άποροι συμπολίτες μας  δεν πρέπει να πεινούν, να κρυώνουν ή να στερούνται τα αναγκαία της ένδυσης, υπόδυσης  και λοιπής  διαβίωσης .Στο πλάνο και παράλληλα κοινωνικά συσσίτια.
 Και δεν πρέπει  να σταματήσουμε εκεί.
Να θεσπίσουμε  σύστημα  τοπικών ιπποτροφιών  στους απόρους
Να  στήσουμε  φωτοβολταϊκούς  σταθμούς, για  την θέρμανση  των σχολικών κτιρίων, ώστε να εξοικονομήσουμε  πόρους  στην κοινωνική μέριμνα.
Να  επιδιώξουμε  την δωρεάν διαφημιστική  παροχή  εταιριών  φωτοβολταϊκών και  λοιπών επιχειρήσεων θέρμανσης, να τους στηρίξει μετά όλη η ευγνωμονούσα κοινωνία .Εν πάσει περιπτώσει, με διαφορετικές τιμολογήσεις-κόστη.
Να  καταστήσουμε  τα σχολεία μας ,εκτός από φρούρια γνώσης  και φρούρια  κοινωνικής  μέριμνας  και  συνοχής. Αντίθετα στο ρεύμα της εποχής ….
Ο  γέρων  Αυγουστίνος, με το κοινωνικό του έργο , μας  παρότρυνε  να επιδιώκουμε να  είμαστε  αρωγοί στους συμπολίτες  μας, όταν παρίσταται ανάγκη.
Σήμερα οι  αναξιοπαθούντες  συμπολίτες μας  αυξάνονται.
Όχι, δεν είμαστε ανάξιοι, δεν  έχουμε τελειώσει  σαν κοινωνία και σαν λαός..
                                                                                   




                                                               Ο  τριγενής  βιγλάτωρ




          Σημείωση Ράδιο Φλώρινα.

Εμείς προχωράμε μπροστά με κοινωνική ευαισθησία και με παρησία προτείνουμε λύσεις υπέρ του κοινωνικού σύνολου στον τόπο μας.
Παράλληλα, αν χρειαστεί, προσφέρουμε και ενεργότερα την συνδρομή μας.-