Μια εβδομάδα πριν την επανέναρξη των δρομολογίων του τρένου που διακόπηκαν πριν 14 μήνες και ήταν η αιτία πρωτοφανούς κινητοποίησης και αγώνων των κατοίκων της Φλώρινας χρειάζεται πάλι η άμεση και συνδυασμένη παρέμβαση των κατοίκων, των φορέων και των βουλευτών της Φλώρινας.
Συγκεκριμένα, στο προσχέδιο της σύμβασης για πραγματοποίηση δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παρουσίασε την Τρίτη 3 Απριλίου στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης δεν αναφέρεται πουθενά η Φλώρινα.
Αυτό το σχέδιο που αντιστοιχεί στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την τριετία 2011-2013 αποτυπώνει την πηγή του προβλήματος που έχουμε 14 μήνες τώρα. Η διοίκηση δεν ενδιαφέρεται κατ’αρχήν για την λειτουργία του σιδηροδρόμου στη Δ. Μακεδονία και δεν δεσμεύει ούτε 1 ευρώ για την πραγματοποίηση των δρομολογίων. Από την άλλη μεριά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αναλαμβάνει καμία συμβατική υποχρέωση να κάνει τα δρομολόγια αυτά.
Παρ’ ότι λοιπόν το τρένο επαναδρομολογείται την Μεγ. εβδομάδα, η συνέχισή του θα βασίζεται τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2013 στην κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την βούληση της διοίκησής της.
Κατά τη γνώμη μας είναι επιτακτική η άμεση κινητοποίηση και αντίδραση των βουλευτών μας (με τους οποίους είμαστε ήδη σε επικοινωνία για το θέμα) για να υπαχθεί και το δρομολόγιο της Φλώρινας στην παραπάνω σύμβαση αλλά και να συμπεριληφθεί το δρομολόγιο με επαρκή χρηματοδότηση για πλήρη δρομολόγια στο επόμενο επιχειρησιακό σχέδιο. Και αυτό γιατί έτσι θωρακίζεται η βιωσιμότητα της γραμμής (όπως επίσης γίνεται με την ημεκτροκίνηση του δικτύου), αλλιώς θα λαχταράμε ότι μια μέρα θα ξυπνήσουμε και το τρένο θα έχει ξανασταματήσει..