Σελίδες

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Καμία εξασφάλιση επαναλειτουργίας του δρομολογίου Φλώρινα – Θεσσαλονίκη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δ.Παπαδημούλη, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Tο σχέδιο σύμβασης για την πραγματοποίηση δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε την Τρίτη στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης.
Την μερίδα του λέοντος της κρατικής επιδότησης ύψους 50, 48 και 45 εκατ. ευρώ κατ' έτος αντίστοιχα για τα έτη 2011, 2012,2013, απορροφά η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αττικής με 29,2 εκατ. ευρώ κατ' έτος.



Η σύμβαση προβλέπει την καταβολή αποζημίωσης 50 εκατ. ευρώ για το 2011, 48,3 εκατ. ευρώ για το 2012 και 45,2 εκατ. ευρώ για το 2013, προκειμένου να συνεχιστούν ομαλά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρξει διακοπή δρομολογίων για διαφόρους λόγους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να τα πραγματοποιήσει οδικώς.


Από τα  σιδηροδρομικά δρομολόγια που «θωρακίζονται» ως και το 2013 απουσιάζει το δρομολόγιο της γραμμής Φλώρινα-Θεσσαλονίκη.  Το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει σταματήσει εδώ και ένα χρόνο. Αποτέλεσμα οι κάτοικοι της περιοχής να μένουν αποκομμένοι από κεντρικές υπηρεσίες που υπάρχουν στην Θεσσαλονίκη όχι μόνο λόγο των καιρικών δυσμενών συνθηκών, αλλά και λόγο της υψηλής τιμής των καυσίμων.


Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:


•    Ποιος ο λόγος που έχει σταματήσει ένα δρομολόγιο που εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής της Φλώρινας;


•    Γιατί δεν έχει ενταχθεί το δρομολόγιο της γραμμής Φλώρινα-Θεσσαλονίκη στη νέα σύμβαση μεταξύ του κράτους και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;


Ο ερωτών βουλευτής


Δημήτρης Παπαδημούλης