Στα «Παιδικά Δημιουργικά Εργαστήρια» του Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου Φλωρίνης «Ο Αριστοτέλης», τα παιδιά έχουν την ευκαιρία, ανάλογα με την ηλικία τους, να πειραματιστούν σε όλα τα επίπεδα της δημιουργικής φαντασίας και έκφρασης, να παίξουν, να αλληλεπιδράσουν και να γνωρίσουν διάφορες πτυχές του εαυτού τους.
Η οργάνωση και στελέχωση των παιδικών εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης, προωθεί τόσο την εκπαιδευτική δράση του συλλόγου, όσο και τη μετάδοση της πολιτισμικής ταυτότητας, αλλά και της ολόπλευρης ανάπτυξης του κάθε παιδιού.
Τα Παιδικά Δημιουργικά Εργαστήρια Απασχόλησης και Φαντασίας, με κύριο στόχο την κοινωνικοποίηση παρέχουν ερεθίσματα και επιλογές συνύπαρξης με και χωρίς κανόνες, σε ελεύθερες και οργανωμένες δραστηριότητες.
Δημιουργήσαμε τέσσερα τμήματα, που μπορούν να ενταχθούν τα παιδιά, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους:
1. ΘΕΑΤΡΟΥΠΟΛΗ - ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: εντάσσει το μέγιστο αριθμό γνωστικών αντικειμένων, όπως παιδί και γλώσσα, παιδί και μαθηματικά (προ-μαθηματικές έννοιες), παιδί και κίνηση, παιδί και τέχνες. Μέσω της δραματοποίησης, του κουκλοθέατρου, του καραγκιόζη, κ.α., προετοιμάζουμε το παιδί για μια δημιουργική περίοδο απελευθέρωσης της φαντασίας, επικοινωνίας και καλλιέργειας των ανθρώπινων σχέσεων. Είναι μια διαδικασία πολύπλοκη, κοινωνική, βαθύτατα εκπαιδευτική και παιδαγωγική που αγγίζει την ανάγκη του ανθρώπου για δράση (παιχνίδι), παραλλαγή και θέαση του κόσμου. Ετοιμάζει τους μελλοντικούς ηθοποιούς μας.
2. ΜΟΥΣΙΚΟΥΠΟΛΗ – ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: στηρίζεται σε δυο βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, την Κίνηση και τη Μουσική. Η Κίνηση αποτελεί μέσο μάθησης για το παιδί, γιατί καθώς μαθαίνει να κινείται, έρχεται σε επαφή με το σώμα του, το χώρο, τους άλλους. Η Μουσική είναι απαραίτητο στοιχείο για την ανάπτυξη του παιδιού, γιατί η δύναμη των ήχων, της μελωδίας και του ρυθμού τονώνει το ρυθμικό αισθητήριο του παιδιού, οξύνει τις αισθήσεις, ομορφαίνει την κίνηση, δίνει χάρη, ρυθμό, έκφραση και συντονισμό. Στο τμήμα πραγματοποιούνται παραδοσιακά και ομαδικά παιχνίδια, δραστηριότητες μικρών και μεγάλων μυϊκών ομάδων (ισορροπία, ευκινησία, αλτικότητα, χειρισμοί), ανάπτυξη και γνωριμία με το σώμα, μουσική προπαιδεία (ρυθμός, μέτρο, μοτίβο, ταχύτητα ρυθμού, μουσικές αξίες κ.α.), γνωριμία και επαφή με τα μουσικά όργανα, αναγνώριση και δημιουργία ήχου, κ.α. Πραγματοποιούνται μικρές παρουσιάσεις ή σκετς που πλαισιώνουν θεατρικές παραστάσεις.
3. ΚΑΤΑΣΚΕΥΟΥΠΟΛΗ: δημιουργεί τα πάντα. Οι ιδέες των παιδιών σε συνδυασμό με τα «εργαλεία» καθίστανται ικανά στο να δημιουργήσουν ότι δε βάζει ο νους μας… Με τον όρο «εργαλεία» αναφερόμαστε στη πληθώρα υλικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αλλά και στην τεχνική δεξιότητα που θα πρέπει να αποκτηθεί για τη δημιουργία κατασκευών. Η Κατασκευούπολη φιλοδοξεί να προαγάγει την αγάπη που τρέφουν τα παιδιά για την τέχνη και την ανάπτυξη της αισθητικής και εικαστικής τους ικανότητας. Τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, φορούν τις «ποδιές τους» και επεκτείνουν τη δημιουργική τους φαντασία και εφευρετικότητα. Καθημερινά χρηστικά αντικείμενα (π.χ. παιχνίδια) ή καλλιτεχνικές δημιουργίες (π.χ. πίνακες) φέρουν το αποτέλεσμα μέσα από το κάθε εργαστηριακό μάθημα ή εργαστηριακή ενότητα, καθώς κάποια μαθήματα αποτελούν συνέχεια του προηγούμενου, αποτελώντας έτσι, ενιαία θεωρητική - τεχνική ενότητα. Χαρτονοκατασκευές, κατασκευές με πηλό - πλαστελίνη, ζωγραφιές με νερομπογιές, δακτυλομπογιές, ξυλομπογιές και μαρκαδόρους, ανακυκλώσιμα υλικά, μετατροπές, κ.α. Τα παιδιά και τα έργα τους θα παρουσιάζονται σε διάφορες εκθέσεις του συλλόγου ή άλλων χώρων.
4. ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ»: είναι από τα νέα προγράμματα-γνωστικά αντικείμενα που έχουν εισέλθει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά παρατηρούν, ρωτούν, απορούν, εξερευνούν, ανακαλύπτουν. Προβολή μικρών βίντεο με projector. Δύο φορές το μήνα, καινούργιες έρευνες, πειράματα, επισκέψεις σε χώρους, παρατήρηση φαινομένων. Η ομάδα θα παρουσιάζει διάφορες ιδιότητες των φυσικών επιστημών και περιβαλλοντικών θεμάτων.
Τα τμήματα είναι χωρισμένα και δομημένα βάσει ηλικίας και είναι αυστηρά 15μελή.
Δεχόμαστε από την ηλικία των 3 ετών!
Τα Παιδικά Δημιουργικά Εργαστήρια «Η αίθουσα των ονείρων» του Φ.Σ.Φ. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» προσεγγίζουν τα παιδιά μέσω παιδαγωγικών θεωριών, που σχετίζονται με τη γνώση και τη μάθηση, υποστηρίζοντας έτσι τη βιωματική, παιδοκεντρική διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται δίνουν έμφαση στην κατανόηση των κανόνων της κοινωνίας και στο παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης της ικανότητας για συμβολική και αφηρημένη σκέψη.
Βοηθούμε τα παιδιά να διακρίνουν καταστάσεις, χαρακτήρες και συναισθήματα. Θα προσπαθήσουμε να αγγίξουμε ακόμη και τα πιο ντροπαλά παιδιά, αφού τα εργαστήρια μας προσφέρουν τη δυνατότητα έκφρασης και ατομικά αλλά και μέσα από τη «φωνή» της ομάδας».
Η ζωντανή επαφή με την τέχνη, τη φύση και τον εαυτό φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά, ιδιαίτερα αν αυτοί οι άνθρωποι είναι παιδιά.
Είναι τιμή μας που μας εμπιστεύεστε τα παιδιά σας!
Ξένια Καϊμάρα
Msc Εξελικτικός – Σχολικός Ψυχολόγος
Υπεύθυνη Εργαστηρίων
Τηλέφωνο: 6977717102
Γιώργος Ψωμαδάκης
Νηπιαγωγός – Εμψυχωτής, Μεταπτυχιακός Φοιτητής
Υπεύθυνος Στελεχών - Συντονιστής
Τηλέφωνο: 6982007935
Εγγραφές: Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014, ώρα 18.00, στην Αίθουσα Μήρτσου,
1ος όροφος - Έναρξη προγραμμάτων: Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014
Η οργάνωση και στελέχωση των παιδικών εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης, προωθεί τόσο την εκπαιδευτική δράση του συλλόγου, όσο και τη μετάδοση της πολιτισμικής ταυτότητας, αλλά και της ολόπλευρης ανάπτυξης του κάθε παιδιού.
Τα Παιδικά Δημιουργικά Εργαστήρια Απασχόλησης και Φαντασίας, με κύριο στόχο την κοινωνικοποίηση παρέχουν ερεθίσματα και επιλογές συνύπαρξης με και χωρίς κανόνες, σε ελεύθερες και οργανωμένες δραστηριότητες.
Δημιουργήσαμε τέσσερα τμήματα, που μπορούν να ενταχθούν τα παιδιά, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους:
1. ΘΕΑΤΡΟΥΠΟΛΗ - ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: εντάσσει το μέγιστο αριθμό γνωστικών αντικειμένων, όπως παιδί και γλώσσα, παιδί και μαθηματικά (προ-μαθηματικές έννοιες), παιδί και κίνηση, παιδί και τέχνες. Μέσω της δραματοποίησης, του κουκλοθέατρου, του καραγκιόζη, κ.α., προετοιμάζουμε το παιδί για μια δημιουργική περίοδο απελευθέρωσης της φαντασίας, επικοινωνίας και καλλιέργειας των ανθρώπινων σχέσεων. Είναι μια διαδικασία πολύπλοκη, κοινωνική, βαθύτατα εκπαιδευτική και παιδαγωγική που αγγίζει την ανάγκη του ανθρώπου για δράση (παιχνίδι), παραλλαγή και θέαση του κόσμου. Ετοιμάζει τους μελλοντικούς ηθοποιούς μας.
2. ΜΟΥΣΙΚΟΥΠΟΛΗ – ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: στηρίζεται σε δυο βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, την Κίνηση και τη Μουσική. Η Κίνηση αποτελεί μέσο μάθησης για το παιδί, γιατί καθώς μαθαίνει να κινείται, έρχεται σε επαφή με το σώμα του, το χώρο, τους άλλους. Η Μουσική είναι απαραίτητο στοιχείο για την ανάπτυξη του παιδιού, γιατί η δύναμη των ήχων, της μελωδίας και του ρυθμού τονώνει το ρυθμικό αισθητήριο του παιδιού, οξύνει τις αισθήσεις, ομορφαίνει την κίνηση, δίνει χάρη, ρυθμό, έκφραση και συντονισμό. Στο τμήμα πραγματοποιούνται παραδοσιακά και ομαδικά παιχνίδια, δραστηριότητες μικρών και μεγάλων μυϊκών ομάδων (ισορροπία, ευκινησία, αλτικότητα, χειρισμοί), ανάπτυξη και γνωριμία με το σώμα, μουσική προπαιδεία (ρυθμός, μέτρο, μοτίβο, ταχύτητα ρυθμού, μουσικές αξίες κ.α.), γνωριμία και επαφή με τα μουσικά όργανα, αναγνώριση και δημιουργία ήχου, κ.α. Πραγματοποιούνται μικρές παρουσιάσεις ή σκετς που πλαισιώνουν θεατρικές παραστάσεις.
3. ΚΑΤΑΣΚΕΥΟΥΠΟΛΗ: δημιουργεί τα πάντα. Οι ιδέες των παιδιών σε συνδυασμό με τα «εργαλεία» καθίστανται ικανά στο να δημιουργήσουν ότι δε βάζει ο νους μας… Με τον όρο «εργαλεία» αναφερόμαστε στη πληθώρα υλικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αλλά και στην τεχνική δεξιότητα που θα πρέπει να αποκτηθεί για τη δημιουργία κατασκευών. Η Κατασκευούπολη φιλοδοξεί να προαγάγει την αγάπη που τρέφουν τα παιδιά για την τέχνη και την ανάπτυξη της αισθητικής και εικαστικής τους ικανότητας. Τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, φορούν τις «ποδιές τους» και επεκτείνουν τη δημιουργική τους φαντασία και εφευρετικότητα. Καθημερινά χρηστικά αντικείμενα (π.χ. παιχνίδια) ή καλλιτεχνικές δημιουργίες (π.χ. πίνακες) φέρουν το αποτέλεσμα μέσα από το κάθε εργαστηριακό μάθημα ή εργαστηριακή ενότητα, καθώς κάποια μαθήματα αποτελούν συνέχεια του προηγούμενου, αποτελώντας έτσι, ενιαία θεωρητική - τεχνική ενότητα. Χαρτονοκατασκευές, κατασκευές με πηλό - πλαστελίνη, ζωγραφιές με νερομπογιές, δακτυλομπογιές, ξυλομπογιές και μαρκαδόρους, ανακυκλώσιμα υλικά, μετατροπές, κ.α. Τα παιδιά και τα έργα τους θα παρουσιάζονται σε διάφορες εκθέσεις του συλλόγου ή άλλων χώρων.
4. ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ»: είναι από τα νέα προγράμματα-γνωστικά αντικείμενα που έχουν εισέλθει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά παρατηρούν, ρωτούν, απορούν, εξερευνούν, ανακαλύπτουν. Προβολή μικρών βίντεο με projector. Δύο φορές το μήνα, καινούργιες έρευνες, πειράματα, επισκέψεις σε χώρους, παρατήρηση φαινομένων. Η ομάδα θα παρουσιάζει διάφορες ιδιότητες των φυσικών επιστημών και περιβαλλοντικών θεμάτων.
Τα τμήματα είναι χωρισμένα και δομημένα βάσει ηλικίας και είναι αυστηρά 15μελή.
Δεχόμαστε από την ηλικία των 3 ετών!
Τα Παιδικά Δημιουργικά Εργαστήρια «Η αίθουσα των ονείρων» του Φ.Σ.Φ. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» προσεγγίζουν τα παιδιά μέσω παιδαγωγικών θεωριών, που σχετίζονται με τη γνώση και τη μάθηση, υποστηρίζοντας έτσι τη βιωματική, παιδοκεντρική διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται δίνουν έμφαση στην κατανόηση των κανόνων της κοινωνίας και στο παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης της ικανότητας για συμβολική και αφηρημένη σκέψη.
Βοηθούμε τα παιδιά να διακρίνουν καταστάσεις, χαρακτήρες και συναισθήματα. Θα προσπαθήσουμε να αγγίξουμε ακόμη και τα πιο ντροπαλά παιδιά, αφού τα εργαστήρια μας προσφέρουν τη δυνατότητα έκφρασης και ατομικά αλλά και μέσα από τη «φωνή» της ομάδας».
Η ζωντανή επαφή με την τέχνη, τη φύση και τον εαυτό φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά, ιδιαίτερα αν αυτοί οι άνθρωποι είναι παιδιά.
Είναι τιμή μας που μας εμπιστεύεστε τα παιδιά σας!
Ξένια Καϊμάρα
Msc Εξελικτικός – Σχολικός Ψυχολόγος
Υπεύθυνη Εργαστηρίων
Τηλέφωνο: 6977717102
Γιώργος Ψωμαδάκης
Νηπιαγωγός – Εμψυχωτής, Μεταπτυχιακός Φοιτητής
Υπεύθυνος Στελεχών - Συντονιστής
Τηλέφωνο: 6982007935
Εγγραφές: Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014, ώρα 18.00, στην Αίθουσα Μήρτσου,
1ος όροφος - Έναρξη προγραμμάτων: Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014