Το Πανελλήνιο Συνέδριο
Καθηγητών Πληροφορικής διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Πανελλήνια Ένωση
Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.). Η Π.Ε.ΚΑ.Π. έχει ως βασικούς στόχους, την
καταξίωση της προσφοράς και του έργου των καθηγητών, που διδάσκουν το γνωστικό
αντικείμενο της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
(Τ.Π.Ε.) στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τη διασφάλιση
της ποιότητας της Πληροφορικής Παιδείας, στο Ελληνικό σχολείο.
Σκοπός του
Συνεδρίου είναι η ενθάρρυνση και η προώθηση της επικοινωνίας και της ανάπτυξης
ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου, μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής,
στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων
ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής, στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Φέτος η Π.Ε.ΚΑ.Π. και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Δυτικής Μακεδονίας
διοργανώνουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Παιδαγωγική
Σχολή και Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών), το Τ.Ε.Ι.
Δυτικής Μακεδονίας (Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Ψηφιακών Μέσων &
Επικοινωνίας) και την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας), το 9ο
Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα «Η Πληροφορική
στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Καινοτόμες Παιδαγωγικές
Πρακτικές»
Το Συνέδριο θα διεξαχθεί από 24 έως 26 Απριλίου
2015 στην πόλη της Καστοριάς σε αίθουσες και εργαστήρια του Τμήματος
Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήματος Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας του
Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού,
Παιδείας & Θρησκευμάτων (Αρ. Πρωτ. 183716/Δ2/13-11-2014). Κατά τη διάρκειά
του θα λάβουν χώρα 6 κεντρικές ομιλίες, 3 συνεδρίες στρογγυλής τράπεζας, 14 εργαστηριακές
παρουσιάσεις και θα παρουσιαστούν συνολικά 116 ερευνητικές εργασίες, σύντομες
ανακοινώσεις και εκπαιδευτικά σενάρια, κατόπιν κρίσεως από αντίστοιχη επιτροπή.
Ευχαριστούμε τα μέλη της ένωσης και ιδιαίτερα όσους στελέχωσαν τις
επιτροπές του Συνεδρίου, για τη σημαντική συνεισφορά τους στην πραγματοποίησή
του, καθώς και τους χορηγούς μας, Epson, Oracle, Altec, Conceptum και T&K, για την πολύτιμη αρωγή τους.
Παρασκευή
24 Απριλίου 2015 T.E.I. Δυτικής
Μακεδονίας - Παράρτημα Καστοριάς - Μεγάλο Αμφιθέατρο
|
|
13:30 -14:30
|
Προσέλευση - Εγγραφή Συνέδρων
- Παραλαβή Φακέλου
|
14:30-16:00
|
Προεδρείο:
Ν. Σκίκος, Σ. Κωτσάκης, Χ. Όροβας, Θ. Θεμελής Έναρξη - Χαιρετισμοί
Εκπρόσωποι
Περιφερειακής & Τοπικής Αυτοδιοίκησης Εκπρόσωποι Φορέων & Κομμάτων
Εκπρόσωποι Χορηγών
|
16:00-17:00
|
Κεντρική Ομιλία
Διαχείριση κινητικότητας σε δίκτυα 5ης γενιάς,
Α. Μιχάλας, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής, Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
|
17:00-17:30
|
Διάλειμμα - Καφές
|
17:30-19:30
|
Προεδρείο:
Ε. Τερπένη, Σ. Παπαλέξης, Δ. Τζήμας, Σ. Γεωργίου Κεντρικές Ομιλίες
Ρομποτική κοινωνικής αροογής,
Ν. Φαχαντίδης, π. Πρόεδρος Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής &
Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Εκπαίδευση και Νέες Τεχνολογίες, Β.
Μπονάτσος. Διευθυντής Παραρτήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας
|
21:30
|
Επίσημο Γεύμα - Βράβευση
Καλύτερων Εργασιών
|
Σάββατο 25 Απριλίου 2015 Τ.Ε.Ι. Δυτικής
Μακεδονίας - Παράρτημα Καστοριάς
|
||||
09:00-10:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο Προεδρείο: Β. Στεφανίδης, Π.
Γκάσταρης
|
Αμφιθέατρο 1 Προεδρείο: Α. Τζιουμάκης, Α.
Ταμήλιας
|
Αμφιθέατρο 2 Προεδρείο: Ε. Κανίδης, Ο.
Βασιλειάδου
|
Εργαστήριο Ε6
|
Μελέτη
της συμπεριφοράς των μαθητών στο Αιαδίκτυο I. Αρβανιτάκης, Σ. Γεωργίου, Χ. Γρομπανόπουλος
|
Δημογραφικά
χαρακτηριστικά των αναγνωστών εκπαιδευτικών ιστολογιών Β. Σωτηρούδας, I. Γαρίτσης
|
ScratchGraph: Ένα εργαλείο
ανάλυσης της επικοινωνίας έργων Scratch Δ. Νικολός, Β. Κόμης
|
Οι
νέες προσθήκες στα δύο χρόνια λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού
συστήματος διαχείρισης της δανειστικής βιβλιοθήκης του ΕΠΑΛ Ροδόπολης Κ Χερτούρας
|
|
"Snap! Hide Everything ".Μια
ανεπίσημη τροποποίηση του Snap η οποία κρύβει-κλειδώνει τα πάντα ή
"Η ώρα του κώδικα σε στυλ Snap " Κ Χαριτόπουλος
|
Η
διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής στην Προποβάθμια Εκπαίδευση -
απόψεις μαθητών Κ Τσίτα
|
Απόψεις
για την βαθμολόγηση των θεμάτων του Μαθήματος "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε
Προγραμματιστικό Περιβάλλον" σης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014
Γ.
Γώγουλος, Μ Παπαδάκης
|
||
Ψηφιακό
Μουσείο»: ένα project στην Ιστορία Α' Γυμνασίου με χρήση των Τ.Π.Ε. Γ. Δελιόπουλος
|
Η
χρήση της τέχνης ως εργαλείο κριτικού στοχασμού σε προγράμματα επιμόρφωσης
εκπαιδευτικών Α. Ταμήλιας
|
Αξιολόγηση
χαρακτηριστικών της επίδοσης των μαθητών στο μάθημα Α.Ε.Π.Π 2014 Α. Γλάστρα, Ε. Κανίδης
|
||
Μια
διδακτική προσέγγιση για τη φορμαλιστική περιγραφή android εφαρμογών
και την υλοποίηση τους σε προγραμματιστικό περιβάλλον οδηγούμενο από το
γεγονός
Π.
Αλεξάκος, Χ. Γρομπανόπουλος, Φ. Αλεξάκος
|
Εμπόδια
που ανακύπτουν για τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά την
επιμόρφωση τους στις νέες τεχνολογίες Θ. Παππάς
|
Τα
ΚΕ.ΠΑΗΝΕ. Τ., η λειτουργία τους και οι προοπτικές μετεξέλιξης τους: Μια
αρχική θεώρηση Ι. Αποστολάκης
|
||
10:00-11:00
|
Μία
ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία του Scratch 2.0 στο μάθημα
Πληροφορικής της Γ' Γυμνασίου Γ.
Σαρημπαλίδης
|
Υποδικτυωση
και προγραμματισμός σε γραφικό περιβάλλον
Μ.
Γεωργαντοπούλου, Γ. Χρυσοστόμου
|
Το Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής
της Γ' Λυκείου και η επιλογή της Python Ε.
Κανίδης, Α. Αράπογλου, Ε. Βραχνός, Κ Μαραγκός, Δ. Τζήμας, Β. Μπελεσιώτης, Σ.
Παπαδάκης
|
Ένα
πρωτότυπο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και διοργάνωσης
ημερίδων και σεμιναρίων. Η εφαρμογή του στη διοργάνωση του 1ου Workshop Πληροφορικής
του ΕΠΑΛ Ροδόπολης Κ Χ ε ρτ
ούρας
|
Διάδοση
Ιών στα Δίκτυα. Μια Διαθεματική Εργασία με το Λογισμικό NetLogo
Γ.
Γκαράς, Δ. Γιάτας, Π. Κωσταρίδης, Μ. Βλάσση
|
Δημιουργία
ηλεκτρονικών μαθημάτων για το μάθημα «Σχεδίαση με χρήση Η/Υ» Δ. Σαρακατσιάνου, Σ. Νικολάου
|
Η
επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΠΕΙ 9/20 Β-Επιπέδου Γ. Μακρής, Ε. Δαλαμήτρα
|
||
Σχεδιασμός
και υλοποίηση εκπαιδευτικού παιχνιδιού πάνω σης βασικές αρχές της διαχείρισης
λογισμικού Η/Υ
Χ.
Κουτσογιάννης, Γ. Πασχάλης
|
Διδασκαλία
Προγραμματισμού στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, Χωρίς τη Χρήση Υπολογιστή Α. Μαυρίδης, Ε. Σιριβιανού, Β.
Αλεξογιαννοπούλου
|
Είναι
τα ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ. Τ. ένας χρήσιμος θεσμός; Τ. Κερκίρη, Α. Μαβίδης
|
Χρήση
της εντολής SYMBOL της Locomotive Basic του
Amstrad CPC για
τη διδασκαλία των εννοιών: Ανοδικό ψηφίο, δυαδικό σύστημα αρίθμησης και
εικονοστοιχείο Φ. Αλεξάκος, Π.
Αλεξάκος
|
Εξ
Αποστάσεως Εκπαίδευση: Μελέτη Περίπτωσης του Πιλοτικού Προγράμματος
Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Β' Επιπέδου με το Μοντέλο Μεικτής Μάθησης Α. Τσιούλης
|
0
προγραμματισμός ως συνομιλία με το υλικό. Μια διδακτική πρόταση για το Γενικό
Λύκειο Θ. Τσουράκης, Ε.
Ρόμπολα
|
|||
Έρευνα
της γνώμης μαθητών Επαγγελματικού Λυκείου για τη διεξαγωγή των μαθημάτων της
Πληροφορικής με βασικό λειτουργικό σύστημα το Ubuntu Ν. Κοντονάτσιος, Θ. Κόκκινου
|
Ένα
σχολικό project σχεδιασμού διαγενεακής μάθησης για τις νέες τεχνολογίες Ε. Καμπακάκη
|
Διδασκαλία
εννοιών Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με την χρήση των Τ. Π. Ε. και των Κόμικς Π. Αγαπιάδου, Κ Οικονομίδης
|
|||
11:00-12:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο
Προεδρείο: Β. Μπελεσιώτης Ε.
Κανίδης, Σ. Παπαδάκης, Θ. Ναλμπάντη, Δ. Τζήμας
|
Εργαστήριο Ε6
|
|||
Στρογγυλή Τράπεζα
Πορεία προγραμματισμού από το
Δημοτικό μέχρι το Πανεπιστήμιο
|
Ασφάλεια
στο Διαδίκτυο με προηγμένες τεχνολογίες από την Avira, Π. Τσάδαρης,
Διευθύνων
Σύμβουλος Τ&Κ
|
||||
12:00 -12:30
|
Διάλειμμα - Καφές
|
||||
12:30-14:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο
Προεδρείο: Δ. Γιάτας, Κ
Μάλαμας, Φ. Αΐβανούλης, Π. Παπαχαραλάμπους
|
||||
Κεντρικές
Ομιλίες
Φυσικές διεπαφές και ενσώματη
μάθηση: Τεχνολογία διάχυτου υπολογισμού για το σχολείο, Γ.
Παλαιγεωργίου, Λέκτορας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας,
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Καινοτόμες
προσεγγίσεις διδακτικής της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Flipped Learning και
Digital Storytelling, Θ. Μπράτιτσης, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών,
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
|
|||||
14:00-15:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο Προεδρείο: Β. Εφόπουλος, Σ.
Παπαδάκης
|
Αμφιθέατρο 1 Προεδρείο: Ι. Κοτίνη, Σ. Τζελέπη
|
Αμφιθέατρο 2 Προεδρείο:, Θ. Κυριακίδης, Π.
Βασιλειάδου
|
Εργαστήριο Ε6
|
|
Έρευνα
για τη χρήση των
υπολογιστών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην προεφηβική ηλικία 0 ρόλος
του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής στην Α/θμια Εκπαίδευση
Ν.
Κατσαβού, Χ. Μαυροδόντης, Δ. Οικονομίδης
|
Η
χρήση Διαδικτυακού Εξ Αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού για μελέτη μαθητών των
Ε ΠΑ. Λ στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών II Α. Καραγιάννης
|
Διαχείριση
διαδικτυακής πρόσβασης σε ΣΕΠΕΗΥ με χρήση του αρχείου HOSTS Θ. Κυριακίδης, Π. Βουτσκίδης
|
Εισαγωγή στις φυσικές διεπαφές Γ.
Παλαιγεωργίου Λέκτορας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας,
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
|
||
Η
χρήση Γραμμών Μάθησης ως προετοιμασία για εφαρμογή Ασύγχρονης Τηλεκποάδευσης
στο Γυμνάσιο Κ Καλλιάρας
|
Το
ιστολόγιο σαν μέσο υλοποίησης τεχνικών διδασκαλίας ενηλίκων
Ν.
Καριπίδης, Σ. Κιουλάνης, Γ. Χλαπάνης
|
Διαδικτυακές πλατφόρμες εκδόσεων -
δυνατότητες, σύγκριση και αξιοποίηση στην εκπαίδευση Θ.
Κυριακίδης, Π. Βασιλειάδου, Ι. Κουρούς
|
|||
0
Δεκάλογος της ασφαλούς χρήσης του Αιαδικτύου με το PowToon
Γ.
Γίδας, Κ Καλλιάρας
|
Παιδαγωγική
αξιοποίηση του ePortfolio στο δημοτικό σχολείο
Δ.
Θεοδοσιάδου, Α. Κωνσταντινίδης
|
Αξιοποίηση
του Προγραμματιστικού Περιβάλλοντος EasyLogo για τη
Σύνθεση Κινούμενης Εικόνας - Animation
Ι.
Κυριαζής, Α. Σουλίδου
|
|||
Πως το
προγραμματιστικό περιβάλλον διαμορφώνει τις στάσεις, αντιλήψεις πεποιθήσεις
και ης γνώσεις των μαθητών στον προγραμματισμό. Μια σύγκριση μεταξύ Scratch καιΑρρ
Inventor Σ. Παπαδάκης, Ν. Ξεφτεράκης, Μ.
Καρδαρά, Π. Σαλδέου, Γ. Σανδαλή, I. Σαραντέας, Α. Βούλγαρης, Σ. Λεβέντης, Π.
Μακρυγιάννης
|
Αξιοποίηση
του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων LAMS (Learning Activity Management System) στην εξ
αποστάσεως διδασκαλία: η περίπτωση του Γενικού Λυκείου Ευηνοχωρίου Χ. Καζαντζής, Ν. Σταμάτης, Α.
Πρατσόλη, Α, Ασημακοπούλου
|
Διερεύνηση των απόψεων
εκπαιδευτικών Πληροφορικής αναφορικά με την αποτελεσματικότητα προγραμμάτων
επιμόρφωσης Β' επιπέδου που διενεργήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και την Ηπειρο
Γ.
Ευθυμίου, Θ. Ευθυμίου, Χ. Όροβας
|
|||
15:00-16:00
|
Διαχωριστής
χρωμάτων: ένα πρόβλημα κατάλληλο για τη διδασκαλία των βασικών προγραμματιστικών δομών
από το Δημοτικό έως το Λύκειο Α.
Χατζηφωτεινού, I. Αυγερινός
|
Ανάπτυξη,
χρήση και αξιολόγηση του Συνεργατικού Ηλεκτρονικού Εργαστήριου Ιστορικής
Μαθητείας (+ΕΡΕΙΣΜΑ)
Χ.
Μανωλάκης, Γ. Μακαρατζής
|
Εκπαιδευτικό
σενάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από παιδιά δημοτικού με τη χρήση wiki Β. Μακρή
|
Ψηφιακή αφήγηση Θ.
Μπράτιτσης Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών,
Πανεπιστήμιο
Δυτικής Μακεδονίας
|
|
Κατασκευή
και προγραμματισμός αυτόνομου ρομποτικού οχήματος για την αποκομιδή των
απορριμμάτων της πόλης μας Α.
Παλιούρας
|
Ανάπτυξη
Ικανοτήτων Υπολογιστικής Σκέψης. Πλαίσιο Σχεδιασμού Εκπαιδευτικών
Δραστηριοτήτων με στοιχεία Παιχνιδοποίησης Ι. Κοτίνη, Σ. Τζελέπη
|
Αξιοποίηση
τεχνικής Clay Animation για τη δημιουργία μιας παράστασης
ψηφιακού κουκλοθέατρου στην προσχολική ηλικία Β. Μακρή
|
|||
Σχεδίαση
επιμόρφωσης σύμφωνα με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών Πληροφορικής Β. Εφόπουλος, Σ. Παπαδάκης
|
Ασφάλεια
στη χρήση Ιστοσελίδων Κοινωνικής Δικτύωσης από μαθητές
Δ.
Αναργυρίδου, Μ. Γεωργαντοπ ούλου
|
Εφαρμογές
Επαυξημένης Πραγματικότητας στη διδασκαλία και τη μάθηση Γ. Τζήρου
|
|||
Χρήση
των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις σχολικές μονάδες: η περίπτωση του Facebook Χ. Μουρουγιάννης, Τ. Θεοφανέλλης
|
Η
συνεργατική μάθηση μέσα από ένα πείραμα σύμπραξης όλων των τύπων σχολείων της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη χρήση του αρρ inventor. Σ. Φωτίου, Ν. Αλεξάκης, Ε. Σιώτος,
Σ. Θύμης
|
Απλές
τεχνικές ασφάλειας κοινόχρηστων υπολογιστών
Γ.
Παπαγιαννακέλης, Γ. Νικολάϊδης
|
||
Η
αποδοχή της Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση
Σ.
Λογοθέτης, Ν. Μόγκα
|
Μια
διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία του μαθήματος των Βιωματικών Δράσεων του
Γυμνασίου από τον καθηγητή πληροφορικής Μ. Τσελεπίδου
|
Χρησιμοποιώντας
συνεργατικά web 2.0 εργαλεία στις ερευνητικές εργασίες (project) Γ. Κατσαούνος, Γ. Ζάχος, Μ. Σιόλου
|
||
16:00-17:00
|
Διάλειμμα Συνεδρίου -
Συνάντηση Π.Ε.ΚΑ.Π., Παρα
|
ρτημάτων & Τοπικών Συλλόγων
|
||
17:00-18:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο Προεδρείο: Ε. Μπαμπαλώνα, Β.
Μυρώνη
|
Αμφιθέατρο 1 Προεδρείο: Β. Μωυσιάδης, Ν.
Μπέκος
|
Αμφιθέατρο 2 Προεδρείο: Λ. Μποντίλας, Π.
Καραγεώργος
|
Εργαστήριο Ε6
|
Εφαρμογές με Arduino: Learning by doing R
Μυρώνη,
Ν.
Νότιος
|
Εισαγωγή στην Δομή Επανάληψης ΟΣΟ με χρήση της
Γλωσσομάθειας
Α.
Λαχανούδη, Ν. Μπέκος
|
Διδακτικό Σενάριο για την Επεξεργασία Ήχου με
το
Audacity
Θ.
Γούτας
|
Διδασκαλία
με Φωτόδέντρο και Live Binders Α. Κυλάφη
|
|
Σενάριο
Διδασκαλίας της δομής επανάληψης κατά την Ώρα του Κώδικα στο Δημοτικό Σχολείο
Γ. Γίδας, Σ. Καρανάσιος
|
Πολλαπλές
αναπαραστάσεις για τη διδασκαλία της Διαδικασίας στον Προγραμματισμό Μ. Γεωργαντοπ ούλου, I. Κονταξή
|
Διδακτικό
σενάριο για δομή επανάληψης με Scratch Ν. Μουρατίδου, Κ Κεραμιδά, Ε. Δαλάκα
|
||
Εισαγωγή
στην ψηφιακή τάξη με το διαδικτυακό εργαλείο του Edmodo Ν. Καριπίδης
|
Η
Χρήση της Δομής Επιλογής με το Οπτικό Περιβάλλον Αρρ Inventor (Εφευρέτης
Εφαρμογών) Ν. Ζαραμητροπούλου,
Ν. Μπέκος
|
Εκπαιδευτικό
Σενάριο: Βασικές Εντολές και Λειτουργίες του Scratch στο
Δημοτικό Κ Καταράκη
|
||
Διδακτικό
σενάριο: «Συνομιλώντας» με ένα modem Γ. Κογχυλάκης
|
Εκπαιδευτικό
Σενάριο : Διδάσκοντας την ΟΣΟ μέσα από ένα πρόβλημα Γ. Κατσαούνος
|
Διδασκαλία
γραφημάτων στο Δημοτικό σχολείο με χρήση Google Docs Α. Μοσκοφίδης
|
||
18:00-19:00
|
Οι
μεταβλητές και η χρήση τους στο περιβάλλον προγραμματισμού Scratch Ε. Μπαμπαλώνα, Ο. Κοϊδου, Α.
Τόκογλου
|
Εισαγωγή
στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό με την βοήθεια παιχνιδιών: Η περίπτωση
του Greenfoot Ι. Σιακαβάρας, Μ. Ιωάννου
|
Διδασκαλία
εισαγωγικού μαθήματος στο Scratch στην Ε' Δημοτικού με διαδικτυακή
υποστήριξη Β. Παπανικολάου
|
Διαγωνισμοί
Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Νέων Τεχνολογιών Χ. Ζαραφίδης
ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ.
Πτολεμάιδας
|
Δημιουργώντας
ένα ψηφιακό παιχνίδι με Scratch -
Ποντικοπαγίδα
Ε.
Μπαμπαλώνα
|
Υποπρογράμματα
Διαδικασίες Σ. Κωτσάκης, Α.
Ταταράκη
|
Η
διδασκαλία του μαθήματος των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ' Λυκείου
με την αξιοποίηση των Τ. Π. Ε. Ν.
Κούκης
|
||
Ένας
"Τοίχος" για την Πειρατεία Λογισμικού .Διδασκαλία με το web 2.0
εργαλείο PADLET Σ. Κουκουρίκου
|
Συνδυάζοντας
τη δομή της ακολουθίας με τις μεταβλητές στο Alice:Μια
μελέτη περίπτωσης για μαθητές της Α' Λυκείου
Θ.
Κωστελίδου, Π. Βασιλειάδης, Ν. Μπέκος
|
Γραμματισμοί
στην Α 'Δημοτικού Ε. Τζοβλά
|
||
Μια
εικόνα διηγείται μια ιστορία Τ.
Θεοφανέλλης, Ε. Κρητικού
|
Βιωματική
αλγοριθμική με παιχνίδια λογικής Γ.
Βασιλόπουλος
|
Εισαγωγή
στην έννοια του Προβλήματος και του Αλγορίθμου
Φ.
Σμιξιώτη, Λ Μποντίλας
|
||
Αξιολόγηση
πληροφοριών και δικτυακών πηγών ενδεικτική εφαρμογή διδασκαλίας με χρήση
ιστότοπου Ε. Ράπτη, Α. Γκόκης
|
Dire ctor-Γεγονοστρ
αφής Προγραμματισμός Σ.
Κωτσάκης, Α. Ταταράκη
|
Δημιουργία
διαδραστικού παιχνιδιού «ΤΟ ΦΙΔΑΚΙ» Υλοποίηση με Scratch ΒΥΟΒ
3.1. Χ. Σιάχαλος, Π.
Καραγεώργος
|
||
19:00-20:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο Προεδρείο: Ν. Γκέκας, Π.
Καλτσός
|
Αμφιθέατρο 1 Προεδρείο: Γ. Τσαλικίδης, Θ.
Λιάμπα
|
Αμφιθέατρο 2 Προεδρείο: Σ. Ατματζίδου, Α.
Παπαβασιλείου
|
Εργαστήριο Ε6
|
Χτίζοντας
ισχυρές προγραμματιστικές δεξιότητες στο Γυμνάσιο: δομή επιλογής Μ. Μπαλακτσή, Κ Ζαχαρής
|
Κατασκευή
Ιστοσελίδας με το WEBNODE Κ Δεβρίκης
|
Εισαγωγή
στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch στην Ειδική
Αγωγή
Π.
Ζέρβα, Π. Αγιώτης, Α. Ρουμελιώτου
|
Δημιουργία
Ηλεκτρονικής Τάξης για το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής Α. Μυλωνά, Σ. Παπαλέξης, Ν. Σκίκος
|
|
Εισαγωγή
στις βασικές εντολές και λειτουργίες της γλώσσας Scratch
Σ.
Αποστόλου, Α. Καπανιάρης, Α. Πανηγυριτζόγλου
|
Εισαγωγή στη Δομή Επιλογής Β.
Μήτσιας, Χ. Χριστοφορίδης
|
Δραστηριότητες
Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την εισαγω/γή στη Δομή επιλογής Μ. Κιουμουσίδου, Μ. Βαβάμη, Σ. Ατματζίδου
|
||
Δύο
σενάρια- ιστορίες για τη διδασκαλία της επεξεργασίας κειμένου για το μάθημα
Τ. Π.Ε. στο Δημοτικό. Θέματα κριτικής της αναγνωστικής ανταπόκρισης και
διακειμενικότητας Χ. Μανωλάκης
|
Εκπαιδευτικό
σενάριο «Εισαγωγή σης βασικές έννοιες της Πληροφορικής- από τα Δεδομένα στην
Πληροφορία»
Χ.
Χριστοφορίδης, Β. Μήτσιας
|
Visual Basic. Δομές
Επανάληψης While, For Ε.
Κατιρτζόγλου, Δ. Ρούσσου
|
Δύο
σενάρια - ιστορίες για τη διδασκαλία της Δομής επανάληψης για το μάθημα Τ.
Π.Ε. στο Δημοτικό με τη χρήση του Scratch. Θέματα κριτικής της αναγνωστικής
ανταπόκρισης και διακειμενικότητας Χ. Μανωλάκης
|
Εργαλεία
Αναπαράστασης Αλγορίθμων. Βασικές Εντολές Ψευδοκώδικα και Λογικού
Διαγράμματος. Μετατροπές μεταξύ αυτών Κ Κοντόση
|
Προγραμματίζω
δημιουργώντας παιχνίδια στο GameMaker
Α. Κουκουτσίδης, Δ.
Κυριόπ ούλος, Κ Βιολιντζής
|
||
20:00-21:00
|
Σενάριο
Διδασκαλίας «Το Υλικό του Υπολογιστή» για Α 'Γυμνασίου Μ. Καραλιοπούλου
|
Ασφάλεια
στο Διαδίκτυο. Μία διδακτική προσέγγιση στο LAMS με
χρήση της εννοιολογικής χαρτογράφησης Δ. Ραμπαούνη
|
Εκπαιδευτικό
σενάριο σχετικά με τον επεξεργαστή κειμένου Word Σ. Καρούμπαλης
|
Λογισμικά
Υποστήριξης δυσλεκτικών μαθητών στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό
Α. Φώτης, Α.
Καραπέτσας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Εργαστήριο
Νευροψυχολογίας
|
Σενάριο
Διδασκαλίας της Δομής Επιλογής με χρήση SCRATCH
Α. Πανηγυριτζόγλου,
Α. Καπανιάρης, Σ. Αποστόλου
|
Διαχείριση
μορφών, ενδυμασιών και σκηνικών στο προγραμματιστικό περιβάλλον SCRATCH Π. Πούλιος, Γ. Ρίζος
|
Εναλλακτικοί
τρόποι εφαρμογής της δομής επιλογής με αντικείμενα της Microsoft Visual Studio.NET 2012
Δ.
Ρούσσου, Ε. Κατιρτζόγλου
|
||
Δημιουργώ
και χρησιμοποιώ Υπερ-συνδέσεις και Σελιδοδείκτες στο Ms Word Π. Μανωλοπούλου
|
Μια
πρόταση για τη διδασκαλία των ψηφιογραφικών
εικόνων
Α. Εφοπούλου
|
Επεξεργασία
εικόνας με το ελεύθερο λογισμικό Gimp Ι. Αποστολίδης, I. Ταταρίδης, Μ.
Τσαλαπίδου
|
||
Σενάριο
διδασκαλίας εισαγωγής στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό με το Alice Ν. Νταούλας, Π. Θεοδώρου
|
Επαναληπτική
Δομή με γνωστό αριθμό επαναλήψεων στην ανάπτυξη ενός προγράμματος με τη χρήση
του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος προγραμματισμού Scratch Γ. Ρίζος, Π. Πούλιος
|
Υποστήριξη
Συνεργατικής Μάθησης στη τάξη με χρήση του περιβάλλοντος CoFFEE Δ. Τζίγκου, Ε. Χαντζάρα, Α.
Μαϊργιώτης
|
||
Σενάριο
διδασκαλίας μοντελοποίησης εννοιών με διαθεματική προσέγγιση και χρήση του Kidspiration Π. Θεοδώρου, Ν. Νταούλας
|
Επεξεργασία
ήχου με το ελεύθερο λογισμικό Audacity Ι. Ταταρίδης, I. Αποστολίδη, Μ. Τσαλαπίδου
|
Κυριακή
26 Απριλίου 2015 Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας - Παράρτημα Καστοριάς
|
|||
09:00-10:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο Προεδρείο: Γ. Σερδένης, Ε.
Παπανικολάου
|
Εργαστήριο Ε7
|
Εργαστήριο Ε6
|
Οι Τ.
Π.Ε. στην υπηρεσία της συναισθηματικής και κοινωνικής μάθησης: Αξιοποιώντας
το Scratch για
την αντιμετώπιση του εκφοβισμού Α.
Μπαφίτη
Όταν η
διδασκαλία της πληροφορικής γίνεται ένα δύσκολο αλλά συναρπαστικό παιχνίδι:
Εμπειρίες και συμπεράσματα από το πρώτο θερινό πρόγραμμα του κέντρου γιαχαρισματικά-ταλαντούχα
παιδιά Α. Αποστόλου, Χ. Σαμαρά
Εθισμός των μαθητών στον Η/Υ
και στο Διαδίκτυο: μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Λυκείων της επαρχία Δ. Αδάμος, Α. Σαμαρίνα, Δ. Αιόβας
Εφαρμογή
της ηλεκτρονικής σχολικής τάξης (η-τάξη) του ΠΣΔ στο μάθημα της Πληροφορικής
Γυμνασίου Γ. Καρκαμάνης, Π,
Σαλαβασίδης
|
Καινοτόμες
πρακτικές αξιοποίησης ψηφιακών εφαρμογών για τον
επαγγελματικό
προσανατολισμό
Ν.
Φωτίου, Κ Παραστατίδης, Σ. Καζαντζίδης
|
Αξιοποίηση
του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (Lams) στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Α. Ευαγγέλου, Θ. Θεμελής, Α.
Τζιουμάκης
|
|
10:00-11:00
|
Δημιουργία
απλής ψηφιακής βιβλιοθήκης για σχολικές μονάδες σε περιβάλλον WordPress Β. Παλάζης
Διδάσκοντας
την Τεχνητή Νοημοσύνη Σ.
ΝικολαΧδης
Δυναμικό
Σύστημα Διαχείρισης Σεμιναρίων για την Πρωποβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση Ι. Σ κόρδας, Γ.
Λιούμπας
|
Χρήση
του Αρρ Inventor στα μαθήματα Πληροφορικής του Λυκείου Ε. Λάμπρου, Κ Μάλαμας
|
Σχετικά με τη διδασκαλία της Python Δ. Τζήμας, Γ. Ζήκος
|
«Μαθαίνω
τον Υπολογιστή μου»: Λογισμικό για τη διδασκαλία βασικών εννοιών Πληροφορικής
στο Δημοτικό Θ. Μπράτιτσης
Καινοτόμες
Εφαρμογές Πληροφορικής στην Ειδική Εκπαίδευση Π. Θεοδώρου, Ν. Σκίκος, Σ. Παπαναστασάτου
|
||||
11:00-12:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο
Προεδρείο: Α. Ευαγγέλου, Α.
Ζέρβας, Ν. Νικολάου, Κ Στυλιάδης, I. Αποστολάκης, Α. Μαβίδης
|
Εργαστήριο Α4
|
||
Στρογγυλή Τράπεζα
ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ. Τ.: Ρόλος και
Προοπτικές
|
ARDUINO Workshop
Π. Κοτσιάι, Μ. Σαββανής, Χ. Χυτήρης
Ομάδα Ρομποτικής Τμήματος Μηχανικών
Πληροφορικής, Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
|
|||
12:00 -12:30
|
Διάλειμμα - Καφές
|
|||
12:30-14:00
|
Μεγάλο Αμφιθέατρο
Προεδρείο: Σ. Κωτσάκης, Ν.
Σκίκος, Ε. Τερπένη, Σ. Παπαλέξης
|
|||
Κεντρική
ομιλία
Web Mining: State of the Art - Εξόρυξη Δεδομένων Παγκοσμίου Ιστού: Τρέχουσες
Εξελίξεις, Γ. Λάππας, Πρόεδρος Τμήματος Ψηφιακών Μέσων &
Επικοινωνίας, Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας Στρογγυλή Τράπεζα
Οι
θέσεις της Π.Ε.ΚΑ. Π. για την Πληροφορική Παιδεία
|
||||
14:00-15:00
|
Συζήτηση - Κλείσιμο Εργασιών
|
|||
Σκίκος Ν. Αντιπρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π.
(Υπεύθυνος), Ασημόπουλος Ν. Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Δ. Μακεδονίας, Γεωργίου Σ. Πρόεδρος
Σ.Ε.Π.Φ., Γκάσταρης Π. Σ.Σ. Πληροφορικής Δ. Μακεδονίας, Θεμελής Θ. Πρόεδρος
Σ.Ε.Π.ΚΑ., Καριώτογλου Π. Κοσμήτορας Παιδαγωγικής Σχολής Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας,
Κωτσάκης Σ. Πρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Λάππας Γ. Πρόεδρος Τμήματος Ψηφιακών Μέσων
& Επικοινωνίας Τ.Ε.Ι. Δ. Μακεδονίας, Αιόβας Δ. π. Γ. Γ. Π.Ε.ΚΑ.Π., Μιχάλας
Α. Πρόεδρος Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.Ι. Δ. Μακεδονίας, Μπονάτσος Β.
Διευθυντής Παραρτήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Δ. Μακεδονίας, Όροβας Χ. Πρόεδρος
Π.Ε.ΚΑ.Π. Δ. Μακεδονίας, Φαχαντίδης Ν. π. Πρόεδρος Τμήματος Μηχανικών
Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας, Χατζηπαντελής
Θ. π. Πρόεδρος Δ.Ε. Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας