Στις 17 Νοεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αμυνταίου συνάντηση με την κ. Τάσα Σιώμου, Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες και οι αρμόδιοι φορείς για το θεσμό.
Όπως τόνισε η ίδια η κ.Σιώμου ο θεσμός του Συμπαραστάτη είναι μια Ανεξάρτητη Αρχή που έχει ως σκοπό την υπεράσπιση ενός Κράτους Δικαίου, ενώ η ύπαρξή του εμβαθύνει τη Δημοκρατία. Διευκρίνισε επίσης ότι ο θεσμός δεν έχει κυρωτική λειτουργία, αλλά αποτελεί μία μορφή παρέμβασης και πίεσης σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται παραλείψεις και μόνο έπειτα από ενδελεχείς ελέγχους και αυτοψία.
Τι είναι ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης
Ιστορία
Η ιδέα του υπερασπιστή των δικαιωμάτων του πολίτη γεννήθηκε εδώ και 200 χρόνια στον Ευρωπαϊκό χώρο, για την ενίσχυση του Κράτους Δικαίου. Στην Ελλάδα ο θεσμός λειτουργεί από το 1998, με τον Συνήγορο του Πολίτη.
Το 2010, Ν.3852 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) ψηφίστηκε ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της επιχείρησης, για την
• Εκπλήρωση της αρχής της εγγύτητα
• Τον σεβασμό στην αξιοπρέπεια των πολιτών
• Την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο χώρο.
Η επιλογή του γίνεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο, του οποίου τη θητεία ακολουθεί.
Ανεξάρτητη Αρχή
Ο Συμπαραστάτης συγκαταλέγεται στις Ανεξάρτητες αρχές, οι οποίες λειτουργούν βασιζόμενες στους νόμους και τη συνείδηση.
Αποστολή
Διαμεσολαβεί δωρεάν ανάμεσα στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας και τους πολίτες-επιχειρήσεις , προκειμένου να βοηθήσει τους πολίτες-επιχειρήσεις στην άσκηση των δικαιωμάτων τους και στην επίλυση των προβλημάτων τους.
• Δέχεται εντός εξαμήνου από το συμβάν και διερευνά επώνυμες και ενυπόγραφες καταγγελίες πολιτών και Επιχειρήσεων , για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας , των Επιχειρήσεων και των Νομικών της Προσώπων.
• Ελέγχει τις καταγγελλόμενες υπηρεσίες ,κάνει συστάσεις και υποβάλλει προτάσεις προς επίλυση του θέματος.
• Απαντά εντός 30 ημερών.
• Δεν επιβάλλει κυρώσεις, ποινές.
• Συντάσσει και υποβάλλει προς το Περιφερειακό Συμβούλιο ετήσια έκθεση της Λειτουργίας του.
• Υποβάλλει ειδικές προτάσεις για τη βελτίωση της διοίκησης.
Ποιος μπορεί να προσφύγει
Οποιοσδήποτε Έλληνας ή Αλλοδαπός πολίτης και επίσης οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Ο Συμπαραστάτης δεν ελέγχει τις υπηρεσίες
• Ασφαλιστικά Ταμεία
• Εφορίες
• Νοσοκομεία
• Σχολεία
• Φυλακές
• ΔΕΗ,ΕΛΤΑ,ΟΑΕΔ κλπ.
Που συγκαταλέγονται στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Πολίτη, με έδρα την Αθήνα.
Υποβολή Καταγγελίας/Αναφοράς
• Αυτοπροσώπως στο Γραφείο του Συμπαραστάτη(Δημοκρατίας 27, 2ος όροφος), Κοζάνη
• Με ταχυδρομική αποστολή
• Με FAX:2461047230
• Ηλεκτρονικά:info.psp@pdm.gov.gr
Στοιχεία Αναφοράς
• Τα πλήρη στοιχεία και η υπογραφή
• Το αίτημα
• Ο φορέας κατά του οποίου αναφέρεται
• Συμπληρωματικά στοιχεία
Το Γραφείο Συμπαραστάτη λειτουργεί καθημερινά(ώρες γραφείου)
και το τηλ. επικοινωνίας είναι το 2461351560.
(Πηγή: ενημερωτικό έντυπο του «Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης»)
Όπως τόνισε η ίδια η κ.Σιώμου ο θεσμός του Συμπαραστάτη είναι μια Ανεξάρτητη Αρχή που έχει ως σκοπό την υπεράσπιση ενός Κράτους Δικαίου, ενώ η ύπαρξή του εμβαθύνει τη Δημοκρατία. Διευκρίνισε επίσης ότι ο θεσμός δεν έχει κυρωτική λειτουργία, αλλά αποτελεί μία μορφή παρέμβασης και πίεσης σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται παραλείψεις και μόνο έπειτα από ενδελεχείς ελέγχους και αυτοψία.
Τι είναι ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης
Ιστορία
Η ιδέα του υπερασπιστή των δικαιωμάτων του πολίτη γεννήθηκε εδώ και 200 χρόνια στον Ευρωπαϊκό χώρο, για την ενίσχυση του Κράτους Δικαίου. Στην Ελλάδα ο θεσμός λειτουργεί από το 1998, με τον Συνήγορο του Πολίτη.
Το 2010, Ν.3852 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) ψηφίστηκε ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της επιχείρησης, για την
• Εκπλήρωση της αρχής της εγγύτητα
• Τον σεβασμό στην αξιοπρέπεια των πολιτών
• Την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο χώρο.
Η επιλογή του γίνεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο, του οποίου τη θητεία ακολουθεί.
Ανεξάρτητη Αρχή
Ο Συμπαραστάτης συγκαταλέγεται στις Ανεξάρτητες αρχές, οι οποίες λειτουργούν βασιζόμενες στους νόμους και τη συνείδηση.
Αποστολή
Διαμεσολαβεί δωρεάν ανάμεσα στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας και τους πολίτες-επιχειρήσεις , προκειμένου να βοηθήσει τους πολίτες-επιχειρήσεις στην άσκηση των δικαιωμάτων τους και στην επίλυση των προβλημάτων τους.
• Δέχεται εντός εξαμήνου από το συμβάν και διερευνά επώνυμες και ενυπόγραφες καταγγελίες πολιτών και Επιχειρήσεων , για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας , των Επιχειρήσεων και των Νομικών της Προσώπων.
• Ελέγχει τις καταγγελλόμενες υπηρεσίες ,κάνει συστάσεις και υποβάλλει προτάσεις προς επίλυση του θέματος.
• Απαντά εντός 30 ημερών.
• Δεν επιβάλλει κυρώσεις, ποινές.
• Συντάσσει και υποβάλλει προς το Περιφερειακό Συμβούλιο ετήσια έκθεση της Λειτουργίας του.
• Υποβάλλει ειδικές προτάσεις για τη βελτίωση της διοίκησης.
Ποιος μπορεί να προσφύγει
Οποιοσδήποτε Έλληνας ή Αλλοδαπός πολίτης και επίσης οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Ο Συμπαραστάτης δεν ελέγχει τις υπηρεσίες
• Ασφαλιστικά Ταμεία
• Εφορίες
• Νοσοκομεία
• Σχολεία
• Φυλακές
• ΔΕΗ,ΕΛΤΑ,ΟΑΕΔ κλπ.
Που συγκαταλέγονται στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Πολίτη, με έδρα την Αθήνα.
Υποβολή Καταγγελίας/Αναφοράς
• Αυτοπροσώπως στο Γραφείο του Συμπαραστάτη(Δημοκρατίας 27, 2ος όροφος), Κοζάνη
• Με ταχυδρομική αποστολή
• Με FAX:2461047230
• Ηλεκτρονικά:info.psp@pdm.gov.gr
Στοιχεία Αναφοράς
• Τα πλήρη στοιχεία και η υπογραφή
• Το αίτημα
• Ο φορέας κατά του οποίου αναφέρεται
• Συμπληρωματικά στοιχεία
Το Γραφείο Συμπαραστάτη λειτουργεί καθημερινά(ώρες γραφείου)
και το τηλ. επικοινωνίας είναι το 2461351560.
(Πηγή: ενημερωτικό έντυπο του «Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης»)