Σελίδες

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Δυνατή <σφαλιάρα> και από τις ...εκπτώσεις στη Φλώρινα

Μείωση του τζίρου κατέγραψαν τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα σε όλη τη χώρα κατά την πρόσφατη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Μαΐου. Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), η πτώση για τα καταστήματα κυμάνθηκε από 20-30%, ενώ η μεγαλύτερη βουτιά για τους εμπόρους της Βόρειας Ελλάδας καταγράφηκε στη Φλώρινα, όπου ο τζίρος -τη συγκεκριμένη περίοδο- μειώθηκε έως...










 40% και στον Πολύγυρο Χαλκιδικής που ξεπερνά το 41% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Θετικό πρόσημο για τα ταμεία τους δήλωσαν οι έμποροι των Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 30% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς, να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και μόλις μία στις δέκα σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2015. Για την πλειοψηφία -και συγκεκριμένα για το 53%- των ερωτηθέντων οι φετινές πωλήσεις ήταν χειρότερες σε σχέση με πέρυσι. Κατά μέσο όρο, σε πανελλαδικό επίπεδο, ο τζίρος μειώθηκε κατά 16,13%.
Η έρευνα καταδεικνύει ακόμη ότι η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Μαΐου στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της ανοιξιάτικης-καλοκαιρινής σεζόν Ωστόσο, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού τζίρου της σεζόν και ένας στους πέντε λέει ότι έχει θετικό αντίκτυπο. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχει αρνητικό αποτέλεσμα μεγαλώνει όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών κάτω των 30.000 ευρώ. Αντιθέτως οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 30.000 ευρώ φαίνεται να επωφελούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου.
«Οχι» στις ενδιάμεσες εκπτώσεις
Η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου πανελλαδικά δεν συμφωνεί με το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και αυτό είναι ένα εύρημα που επαναλαμβάνεται με σταθερό περίπου ποσοστό της τάξεως του 60%, σε όλες τις περιοδικές έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΣΕΕ τα τελευταία δυο χρόνια. Να σημειωθεί ότι η κατανομή των απαντήσεων στην συγκεκριμένη ερώτηση δεν επηρεάζεται από κανένα δημογραφικό χαρακτηριστικό των επιχειρήσεων δηλαδή το μέγεθος, τον κλάδο και τη γεωγραφική περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση.
Ο «χάρτης» της πτώσης
Οσον αφορά στην εξέλιξη των πωλήσεων κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων η ΕΣΕΕ καταγράφει τις μεταβολές σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο με βάση τα στοιχεία των κατά τόπους Εμπορικών Συλλόγων. Στις μεγαλύτερες πόλεις της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας και της Ηπείρου, τα ποσοστά αυτά έχουν ως εξής:
Περιοχές Εκτιμώμενο ποσοστό (μείωσης/ αύξησης)
Θεσσαλονίκη (κέντρο) (-) 21-30%
Αλεξανδρούπολη (-) 0-10%
Τρίκαλα (-) 0-10%
Καβάλα (-) 0-10%
Ιωάννινα (+) 21-30%
Άρτα (-) 31-40%
Γιαννιτσά (-) 11-20%
Έδεσσα (-) 0-10%
Πτολεμαΐδα Στα ίδια επίπεδα
Βέροια Στα ίδια επίπεδα
Φλώρινα (-)31-40%
Καρδίτσα (-) 11-20%
Φάρσαλα (-) 21-30%
Βόλος (-) 11-20%
Δράμα (-) 11-20%
Κατερίνη (-) 11-20%
Κομοτηνή (-)0-10%
Πολύγυρος (-) Μεγαλύτερη από 41%
Σέρρες (-) 11-20%
Ξάνθη (-)11-20%
Λάρισα Στα ίδια επίπεδα
Ελασσόνα (-)11-20%
Σκύδρα (-)11-20%
Κοζάνη (-)0-10%
Γρεβενά (-)11-20%
Κιλκίς (-)11-20%

Πηγή