Την Πέμπτη 6 Απριλίου, οργανώθηκε στο 5ο Δημοτικό σχολείο της Φλώρινας διδασκαλία μαθήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής, από το ομώνυμο εργαστήριο του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο κ. Κασκαμανίδη και τους δασκάλους του σχολείου.
Οι 2ετείς και 3ετείς φοιτητές του πανεπιστημίου μας δημιούργησαν μια σειρά εκπαιδευτικών σεναρίων τα οποία και κλήθηκαν να διδάξουν στην πράξη στη Γ’ δημοτικού. Η πρώτη πρακτική επαφή τόσο των παιδιών, όσο και των φοιτητών μας με ένα πραγματικό μάθημα ρομποτικής, στέφθηκε με πλήρη επιτυχία και χαρακτηρίστηκε από το μεγάλο ενθουσιασμό διδασκόντων και μαθητών.
Στις 4 διδακτικές ώρες, οι 5 ομάδες των παιδιών έφτιαξαν ένα ρομπότ-εξερευνητή του Άρη και έμαθαν να χρησιμοποιούν αισθητήρες, κατασκεύασαν αυτόματα υδροφράγματα που κινούνται με φωνητικές εντολές, έμαθαν για τη μόλυνση των θαλασσών και έφτιαξαν ρομπότ καθαρισμού ωκεανών, έφτιαξαν αυτοκίνητο που σταματάει αυτόματα όταν ανιχνεύει πεζούς και τέλος έφτιαξαν ένα ρομποτικό μοντέλο που εξομοίωνε το τάϊσμα μιας φωλιάς νεοσσών από τη μητέρα τους.
Μετά την ολοκλήρωση των κατασκευών τους, τα παιδιά της τάξης, γίναν μικροί επιστήμονες και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της «έρευνάς» τους στην υπόλοιπη τάξη, υπό τους ήχους χειροκροτημάτων και επευφημιών δασκάλων και συμμαθητών.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά, αλλά και εκ μέρους των φοιτητών μας τον κ. Κασκαμανίδη για την πολύτιμη βοήθειά του στην οργάνωση της διδασκαλίας μας, καθώς και τους δασκάλους του 5ου δημοτικού σχολείου για το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό τους.
Συγχαρητήρια αξίζουν επίσης τόσο στα παιδιά της γ’ δημοτικού που μας υποδέχτηκαν και αντιμετώπισαν με ενθουσιασμό, χαρά και μεγάλη όρεξη, όσο και στους φοιτητές του τμήματός μας που ξεπέρασαν τον εαυτό τους.
Αναμένουμε με χαρά και εγώ και οι φοιτητές μας την επόμενη ευκαιρία να επαναλάβουμε μια τόσο όμορφη εμπειρία.
Καλό Πάσχα σε όλους,
Ο διδάσκων