Tο καλάθι που τελικά επελέγει να πάρει το δρόμο της πώλησης αφορά την μονάδα Μελίτη Ι στην Φλώρινα, μαζί με την άδεια για την Μελίτη ΙΙ, καθώς επίσης τις δύο μονάδες του σταθμού της Μεγαλόπολης στην Αρκαδία.
ΚΑΝΕ LIKE ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK! ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΑΜΕΣΑ
Το ενδεχόμενο να συμπεριλάβει και μέρος του πελατολογίου της ΔΕΗ στη συμφωνία- πακέτο των προς πώληση λιγνιτικών μονάδων εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Το καλάθι που τελικά επελέγει να πάρει το δρόμο της πώλησης αφορά την μονάδα Μελίτη Ι στην Φλώρινα, μαζί με την άδεια για την Μελίτη ΙΙ, καθώς επίσης τις δύο μονάδες του σταθμού της Μεγαλόπολης στην Αρκαδία.
Εφόσον η ελληνική πρόταση που θα αποσταλεί Πέμπτη ή Παρασκευή στη DG Comp, γίνει τελικά αποδεκτή, τότε η αντιπροσωπεία του ΥΠΕΝ θα ταξιδέψει στις Βρυξέλλες ώστε να κλείσει και επισήμως την συμφωνία, και την μεθεπόμενη εβδομάδα, προκειμένου στα τέλη Νεομβρίου, να ανακοινωθεί το περίφημο Market Test, που θα κρίνει και το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ενδιαφέρον για τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ
Εκτός από Κινεζικές εταιρείες, έχουν μέχρι σήμερα εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά μονάδων της ΔΕΗ, επιχειρήσεις από την Ιαπωνία (Hitachi), την Τσεχία (CEZ), από άλλες ανατολικοευρωπαικές χώρες, όχι όμως και δυτικοευρωπαικές, λόγω της απόφασής τους να επενδύσουν στην απαναθρακοποίηση.
ΚΑΝΕ LIKE ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK! ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΑΜΕΣΑ
Το ενδεχόμενο να συμπεριλάβει και μέρος του πελατολογίου της ΔΕΗ στη συμφωνία- πακέτο των προς πώληση λιγνιτικών μονάδων εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Το καλάθι που τελικά επελέγει να πάρει το δρόμο της πώλησης αφορά την μονάδα Μελίτη Ι στην Φλώρινα, μαζί με την άδεια για την Μελίτη ΙΙ, καθώς επίσης τις δύο μονάδες του σταθμού της Μεγαλόπολης στην Αρκαδία.
Εφόσον η ελληνική πρόταση που θα αποσταλεί Πέμπτη ή Παρασκευή στη DG Comp, γίνει τελικά αποδεκτή, τότε η αντιπροσωπεία του ΥΠΕΝ θα ταξιδέψει στις Βρυξέλλες ώστε να κλείσει και επισήμως την συμφωνία, και την μεθεπόμενη εβδομάδα, προκειμένου στα τέλη Νεομβρίου, να ανακοινωθεί το περίφημο Market Test, που θα κρίνει και το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ενδιαφέρον για τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ
Εκτός από Κινεζικές εταιρείες, έχουν μέχρι σήμερα εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά μονάδων της ΔΕΗ, επιχειρήσεις από την Ιαπωνία (Hitachi), την Τσεχία (CEZ), από άλλες ανατολικοευρωπαικές χώρες, όχι όμως και δυτικοευρωπαικές, λόγω της απόφασής τους να επενδύσουν στην απαναθρακοποίηση.
Τι ζητά από τις Βρυξέλλες η κυβέρνηση
Ταυτόχρονα η ελληνική πλευρα ζητά από τις Βρυξέλλες να παραταθεί το καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας δύο σταθμών της ΔΕΗ που κανονικά πρέπει να αποσυρθούν την διετία 2018-2020. Δηλαδή του Αμυνταίου στη Φλώρινα και της Καρδιάς στη Πτολεμαίδα. Το αίτημα αφορά την δυνατότητα επέκτασης από τις 17.000 ώρες λειτουργίας που ισχύουν σήμερα, στις 32.000 ώρες. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι σταθμοί αυτοί θα κερδίσουν δύο-τρία χρόνια ζωής, ώστε να καλυφθεί το κενό ως το 2022, οπότε και αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η υπό κατασκευή μονάδα της ΔΕΗ, Πτολεμαίδα 5.
Ενας άλλος λόγος που το ΥΠΕΝ θέλει να κρατήσει ζωντανό το Αμύνταιο, που κατόπιν των κοινοτικών ενστάσεων εξαιρέθηκε οριστικά του προς πώληση λιγνιτικού πακέτου, είναι επειδή μεταξύ άλλων, ο σταθμός παράγει ενέργεια για την τηλεθέρμανση των κατοίκων των γύρω περιοχών.
Αναφορικά με το μέλλον του σταθμού, η DG Comp έχει διαμηνύσει στην κυβέρνηση ότι η ΔΕΗ «μπορεί να τον αξιοποιήσει όπως εκείνη νομίζει καλύτερα». Δηλαδή είτε να τον πουλήσει, είτε να βρει στρατηγικό επενδυτή προκειμένου να τον αναβαθμίσει. Εδώ και καιρό η ΔΕΗ αναζητά συνεταίρο για ένα γενναίο λίφτινγκ στο Αμύνταιο, που θα του προσθέσει χρόνια ζωής, δαπάνη που έχει υπολογιστεί παλαιότερα ότι μεταφράζεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Γιώργος Φιντικάκης
in.gr