Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, επισκέφθηκε σήμερα την Κοζάνη όπου και συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη για θέματα αναπτυξιακών υποδομών με τους Βουλευτές Δυτικής Μακεδονίας, τη Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας Δήμητρα Γεωργακοπούλου, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Δακή, Δημάρχους και εκπροσώπους παραγωγικών τάξεων και εργαζόμενους της περιοχής.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Μέτα τη σύσκεψη, ο Υφυπουργός μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε:
«Σήμερα γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια από την Κυβέρνηση και όλη την ελληνική κοινωνία για να σταματήσουμε τον κατήφορο της Οικονομίας. Η πρώτη περίοδος ήταν επιτυχής αλλά και επώδυνη. Είμαστε μπροστά στις μεγάλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει η Κυβέρνηση και κάθε Υπουργείο χωριστά. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2011 τα σημάδια της ανάτασης θα είναι εμφανή. Οι θυσίες δεν θα πάνε χαμένες. Η Οικονομία θα πατάει πλέον σε γερά πόδια. Η επιλογή της Κυβέρνησης είναι να αναπληρώσει πρώτα τις απώλειες των εισοδημάτων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού σήμερα. Το βάρος πέφτει στις διαθρωτικές αλλαγές που θα καταστήσουν παραγωγική, ανταγωνιστική και εξωστρεφή την Οικονομία. Το βάρος πέφτει στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων. Η Κυβέρνησή μας έχει ξεκαθαρίσει πως θα προχωρήσει στην ενίσχυση της ρευστότητας των Τραπεζών, μόνο με τη δέσμευση πως θα διατεθεί στην πραγματική Οικονομία.
Δεν θα επαναλάβουμε το λάθος της προηγούμενης Κυβέρνησης. Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας είναι βασικές προϋποθέσεις για τη στήριξη της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο αυτοί που έφτασαν την Οικονομία στο χείλος του γκρεμού, αυτοί που με την πολιτική τους εκτόξευσαν το χρέος του Δημοσίου σε ανεξέλεγκτα ύψη όπως και το χρέος των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών να ζητούν ευθύνες για την οικονομική ύφεση σήμερα από την Κυβέρνησή μας. Όταν πήραν την οικονομία το 2004 με ρυθμό ανάπτυξης 5,3% και διαθέσιμα τα 2/3 των πόρων του Γ’ ΚΠΣ, όπως διαθέσιμο και το ΕΣΠΑ από την 1/1/2007 και την οδήγησαν σε αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, δηλαδή στην ύφεση το 2009 να ζητούν ευθύνες γιατί παρατείνεται κατά 1 χρόνο η ύφεση.
Σήμερα χρειάζεται να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας, να προχωρήσουμε στις μεγάλες αλλαγές ο καθένας μας στο χώρο του και όλοι μαζί για τη χώρα. Για να ζητά κάποιος την αλλαγή από τον άλλο πρέπει πρώτα να τη πραγματοποιήσει στον εαυτό του. Ο Γιώργος Παπανδρέου και η Κυβέρνησή του το έκαναν και το κάνουν πράξη».
Αναφερόμενος στη Δυτική Μακεδονία είπε:
«Η οικονομική και κοινωνική υποχώρηση της Δυτικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη. Η κατασκευή του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας έδωσε σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε όλο τον μεθοριακό χώρο. Η καθυστέρηση όμως στην κατασκευή των καθέτων αξόνων της Εγνατίας όπως και του άξονα «Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα-Νίκη», απομόνωσε την ενδοχώρα της περιφέρειας και ιδιαίτερα το νόμο Φλώρινας.
Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος γι’ αυτό επιλογή μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών.
Ο Οδικός άξονας «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα» είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο συνδέει την περιοχή με την Εγνατία Οδό, τον ΠΑΘΕ τα σύνορα της FYROM.
Υπογράψαμε την Κοινή Υπουργική και εκχωρήσαμε στην Εγνατία Οδό ΑΕ τη μελέτη τμημάτων και τη συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες, για την κατασκευή κατά τμήματα του άξονα «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα». Στόχος είναι η ενιαία διαχείριση του έργου, η σύντομη μελετητική του ωρίμανση και η κατά τμήματα κατασκευή του».
Ο Υφυπουργός αναφερόμενος και σε άλλα οδικά έργα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είπε:
«Ο δρόμος «Γρεβενών-Βασιλίτσας», είναι ένα έργο σημαντικό τόσο για την τουριστική ανάπτυξη των Γρεβενών και ιδιαίτερα του ορεινού όγκου της περιοχής, όσο και για την οδική ασφάλεια λόγω της υπάρχουσας κίνησης, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί, και λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας αλλά και της σταδιακής υλοποίησης των καθέτων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία, καθώς και του Ε65 στη Θεσσαλία, έργα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια προγραμματισμού και υλοποίησης. Η Κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας».
Σε ότι αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης-Γρεβενών» και τον άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα-Κοζάνη-Ελασσόνα-Λάρισα», ο Υφυπουργός σημείωσε:
«Η Εγνατία Οδός ΑΕ, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη του δρόμου «Δεσκάτης-Γρεβενών» και στη συνέχεια θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την χρηματοδότησή του.
Η συνολική κατασκευή του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα Κοζάνη- Ελασσόνα-Λάρισα» θα κοστίσει περίπου 1,2δισ. ευρώ.
Η απελθούσα κυβέρνηση για την κατασκευή του άξονα αυτού είχε εγγράψει ενδεικτικά στο ΕΣΠΑ μόνο 100εκ. ευρώ.
Οι μελέτες μερικών τμημάτων έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και για το σύνολό τους θα προκηρυχτούν διαγωνισμοί.
Στην αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων που συζητιέται αυτήν την περίοδο στη ΕΕ, έχουμε προτείνει να ενταχθεί και ο άξονας αυτός. Έτσι, το έργο αυτό θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα διαθρωτικά ταμεία της ΕΕ. Πρόσφατα συμμετείχα στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών στη Βουδαπέστη, για την αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων όπου συζήτησα αυτά τα θέματα με τους ομολόγους μου των χωρών-μελών της ΕΕ.
Το τμήμα «Φλώρινα-Νίκη» μήκους 14,5 χλμ. του κάθετου οδικού άξονα «Κοζάνη-Νίκη» της Εγνατίας Οδού, έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ). Το εκτιμώμενο κόστος δημοπράτησης ανέρχεται σε 85 εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) περίπου. Το έργο θα δημοπρατηθεί άμεσα με την υπογραφή της ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
Όσον αφορά στο τμήμα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» έχει μήκος 42χλμ. και αποτελεί παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής οδού μήκους 50χλμ. περίπου. Από τη ΔΜΕΟ βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση από 18-3-2009 ποσού 1,9εκ. ευρώ για την εκπόνηση αναγνωριστικής μελέτης οδοποιίας, ΠΠΕ και συνοδών μελετών μέχρι προ-μελέτη. Στην νέα χάραξη περιλαμβάνονται τέσσερις ανισόπεδοι κόμβοι καθώς και παράπλευροι δρόμοι εξυπηρέτησης κυρίως αγροτικών δραστηριοτήτων, συνολικού μήκους 35χλμ.
Στις 20-12-2010 εκδόθηκε θετική γνωμοδότηση επί της ΠΠΕ από την ΕΥΠΕΡ/ΥΠΕΚΑ.
Από την αναγνωριστική μελέτη προκύπτει μεταξύ των άλλων η κατασκευή δίδυμης σήραγγας 5χλμ. και κόστους 180εκ. ευρώ. Η συνολική δαπάνη κατασκευής ανέρχεται σε 360εκ. ευρώ.
Λόγω του υψηλού κόστους αναζητούνται από την Εγνατία Οδό ΑΕ εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερου κόστους, με δαπάνη που δεν θα υπερβαίνει τα 200εκ. ευρώ. Η εναλλακτική λύση θα διέρχεται μέσα από λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ».
Για τον κάθετο άξονα «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή», της Εγνατίας Οδού ανέφερε: «Η κατασκευή του τμήματος «Κορομηλιά – Ιεροπηγή –Κρυσταλλοπηγή», μήκους 20,3χλμ. περίπου, του κάθετου άξονα «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή» της Εγνατίας οδού προβλέπεται να κατασκευασθεί με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου προβλέπεται να είναι 36 μήνες.
Έχουν εγκριθεί όλες οι οριστικές μελέτες και έχει συνταχθεί σχέδιο Τεχνικής Περιγραφής και Προϋπολογισμού Μελέτης τα οποία έχουν κοινοποιηθεί στην Περιφερειακή Υπηρεσία Γρεβενών για έλεγχο.
Η ΜΠΕ έχει πάρει υπογραφές από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το έργο προβλέπεται ότι θα ενταχθεί σύντομα στο ΕΠΕΠ. Μετά την έγκριση της χρηματοδότησης θα είναι δυνατή η άμεση προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου. Το εκτιμώμενο κόστος δημοπράτησης ανέρχεται σε 130εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) περίπου».
Για τον Ε65, Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στο κομμάτι που αφορά στην Δυτική Μακεδονία:
«Στις 7-6-2010 υποβλήθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακυρώσεως της ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η αιτιολογία της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, είναι ότι ο Ε65 και ιδιαίτερα ο κόμβος σύνδεσης με την Εγνατία Οδό αναπτύσσονται εντός του βιοτόπου της καφέ αρκούδας και διασχίζουν προστατευόμενες περιοχές.
Ήδη το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει εκδώσει απόφαση προσωρινής αναστολής εργασιών στο τμήμα αυτό.
Προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις και εμπλοκές στην κατασκευή του Έργου, ήδη διερευνώνται εναλλακτικές χαράξεις του άξονα μετά την Καλαμπάκα, εκτός της περιοχής ενδιαίτησης της καφέ αρκούδας».
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και σε άλλα συγκοινωνιακά έργα της περιοχής:
«Για τον οδικό άξονα «Κοζάνη-Αεροδρόμιο» έχουν ολοκληρωθεί όλες οι οριστικές μελέτες και οι δύο συμβάσεις.
Έχει εκδοθεί η ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και περιμένουμε να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις από τηn Περιφέρεια.
Η εκτίμηση του κόστους κατασκευής είναι 3 εκ. ευρώ, περίπου και θα ενταχθεί στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας».
Τέλος, όσον αφορά sτο Φράγμα Τριανταφυλλιάς του Ν. Φλώρινας, ο Υφυπουργός είπε:
«Η κατασκευή του φράγματος είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το 2011. Σύντομα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για τη μελέτη του αρδευτικού δικτύου των περίπου 50 χιλιάδων στρεμμάτων.
Στόχος μας είναι μέσα στο 2011 να ολοκληρωθεί η μελέτη για να προετοιμάσουμε τη δημοπράτηση και του αρδευτικού δικτύου.
Σημειώνω, ότι περίπου δύο εκ. κυβικά μέτρα νερού θα διατίθενται για την υδροδότηση της Φλώρινας.
Επειδή το έργο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, οι οποίοι δεν είχαν διασφαλιστεί τα προηγούμενα χρόνια, παρουσιάζονται δυσκολίες στη χρηματοδότησή του».
http://www.yme.gov.gr/?getwhat=7&tid=21&aid=2896&id=
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Μέτα τη σύσκεψη, ο Υφυπουργός μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε:
«Σήμερα γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια από την Κυβέρνηση και όλη την ελληνική κοινωνία για να σταματήσουμε τον κατήφορο της Οικονομίας. Η πρώτη περίοδος ήταν επιτυχής αλλά και επώδυνη. Είμαστε μπροστά στις μεγάλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει η Κυβέρνηση και κάθε Υπουργείο χωριστά. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2011 τα σημάδια της ανάτασης θα είναι εμφανή. Οι θυσίες δεν θα πάνε χαμένες. Η Οικονομία θα πατάει πλέον σε γερά πόδια. Η επιλογή της Κυβέρνησης είναι να αναπληρώσει πρώτα τις απώλειες των εισοδημάτων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού σήμερα. Το βάρος πέφτει στις διαθρωτικές αλλαγές που θα καταστήσουν παραγωγική, ανταγωνιστική και εξωστρεφή την Οικονομία. Το βάρος πέφτει στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων. Η Κυβέρνησή μας έχει ξεκαθαρίσει πως θα προχωρήσει στην ενίσχυση της ρευστότητας των Τραπεζών, μόνο με τη δέσμευση πως θα διατεθεί στην πραγματική Οικονομία.
Δεν θα επαναλάβουμε το λάθος της προηγούμενης Κυβέρνησης. Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας είναι βασικές προϋποθέσεις για τη στήριξη της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο αυτοί που έφτασαν την Οικονομία στο χείλος του γκρεμού, αυτοί που με την πολιτική τους εκτόξευσαν το χρέος του Δημοσίου σε ανεξέλεγκτα ύψη όπως και το χρέος των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών να ζητούν ευθύνες για την οικονομική ύφεση σήμερα από την Κυβέρνησή μας. Όταν πήραν την οικονομία το 2004 με ρυθμό ανάπτυξης 5,3% και διαθέσιμα τα 2/3 των πόρων του Γ’ ΚΠΣ, όπως διαθέσιμο και το ΕΣΠΑ από την 1/1/2007 και την οδήγησαν σε αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, δηλαδή στην ύφεση το 2009 να ζητούν ευθύνες γιατί παρατείνεται κατά 1 χρόνο η ύφεση.
Σήμερα χρειάζεται να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας, να προχωρήσουμε στις μεγάλες αλλαγές ο καθένας μας στο χώρο του και όλοι μαζί για τη χώρα. Για να ζητά κάποιος την αλλαγή από τον άλλο πρέπει πρώτα να τη πραγματοποιήσει στον εαυτό του. Ο Γιώργος Παπανδρέου και η Κυβέρνησή του το έκαναν και το κάνουν πράξη».
Αναφερόμενος στη Δυτική Μακεδονία είπε:
«Η οικονομική και κοινωνική υποχώρηση της Δυτικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη. Η κατασκευή του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας έδωσε σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε όλο τον μεθοριακό χώρο. Η καθυστέρηση όμως στην κατασκευή των καθέτων αξόνων της Εγνατίας όπως και του άξονα «Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα-Νίκη», απομόνωσε την ενδοχώρα της περιφέρειας και ιδιαίτερα το νόμο Φλώρινας.
Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος γι’ αυτό επιλογή μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών.
Ο Οδικός άξονας «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα» είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο συνδέει την περιοχή με την Εγνατία Οδό, τον ΠΑΘΕ τα σύνορα της FYROM.
Υπογράψαμε την Κοινή Υπουργική και εκχωρήσαμε στην Εγνατία Οδό ΑΕ τη μελέτη τμημάτων και τη συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες, για την κατασκευή κατά τμήματα του άξονα «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα». Στόχος είναι η ενιαία διαχείριση του έργου, η σύντομη μελετητική του ωρίμανση και η κατά τμήματα κατασκευή του».
Ο Υφυπουργός αναφερόμενος και σε άλλα οδικά έργα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είπε:
«Ο δρόμος «Γρεβενών-Βασιλίτσας», είναι ένα έργο σημαντικό τόσο για την τουριστική ανάπτυξη των Γρεβενών και ιδιαίτερα του ορεινού όγκου της περιοχής, όσο και για την οδική ασφάλεια λόγω της υπάρχουσας κίνησης, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί, και λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας αλλά και της σταδιακής υλοποίησης των καθέτων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία, καθώς και του Ε65 στη Θεσσαλία, έργα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια προγραμματισμού και υλοποίησης. Η Κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας».
Σε ότι αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης-Γρεβενών» και τον άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα-Κοζάνη-Ελασσόνα-Λάρισα», ο Υφυπουργός σημείωσε:
«Η Εγνατία Οδός ΑΕ, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη του δρόμου «Δεσκάτης-Γρεβενών» και στη συνέχεια θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την χρηματοδότησή του.
Η συνολική κατασκευή του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα Κοζάνη- Ελασσόνα-Λάρισα» θα κοστίσει περίπου 1,2δισ. ευρώ.
Η απελθούσα κυβέρνηση για την κατασκευή του άξονα αυτού είχε εγγράψει ενδεικτικά στο ΕΣΠΑ μόνο 100εκ. ευρώ.
Οι μελέτες μερικών τμημάτων έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και για το σύνολό τους θα προκηρυχτούν διαγωνισμοί.
Στην αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων που συζητιέται αυτήν την περίοδο στη ΕΕ, έχουμε προτείνει να ενταχθεί και ο άξονας αυτός. Έτσι, το έργο αυτό θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα διαθρωτικά ταμεία της ΕΕ. Πρόσφατα συμμετείχα στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών στη Βουδαπέστη, για την αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων όπου συζήτησα αυτά τα θέματα με τους ομολόγους μου των χωρών-μελών της ΕΕ.
Το τμήμα «Φλώρινα-Νίκη» μήκους 14,5 χλμ. του κάθετου οδικού άξονα «Κοζάνη-Νίκη» της Εγνατίας Οδού, έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ). Το εκτιμώμενο κόστος δημοπράτησης ανέρχεται σε 85 εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) περίπου. Το έργο θα δημοπρατηθεί άμεσα με την υπογραφή της ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
Όσον αφορά στο τμήμα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» έχει μήκος 42χλμ. και αποτελεί παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής οδού μήκους 50χλμ. περίπου. Από τη ΔΜΕΟ βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση από 18-3-2009 ποσού 1,9εκ. ευρώ για την εκπόνηση αναγνωριστικής μελέτης οδοποιίας, ΠΠΕ και συνοδών μελετών μέχρι προ-μελέτη. Στην νέα χάραξη περιλαμβάνονται τέσσερις ανισόπεδοι κόμβοι καθώς και παράπλευροι δρόμοι εξυπηρέτησης κυρίως αγροτικών δραστηριοτήτων, συνολικού μήκους 35χλμ.
Στις 20-12-2010 εκδόθηκε θετική γνωμοδότηση επί της ΠΠΕ από την ΕΥΠΕΡ/ΥΠΕΚΑ.
Από την αναγνωριστική μελέτη προκύπτει μεταξύ των άλλων η κατασκευή δίδυμης σήραγγας 5χλμ. και κόστους 180εκ. ευρώ. Η συνολική δαπάνη κατασκευής ανέρχεται σε 360εκ. ευρώ.
Λόγω του υψηλού κόστους αναζητούνται από την Εγνατία Οδό ΑΕ εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερου κόστους, με δαπάνη που δεν θα υπερβαίνει τα 200εκ. ευρώ. Η εναλλακτική λύση θα διέρχεται μέσα από λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ».
Για τον κάθετο άξονα «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή», της Εγνατίας Οδού ανέφερε: «Η κατασκευή του τμήματος «Κορομηλιά – Ιεροπηγή –Κρυσταλλοπηγή», μήκους 20,3χλμ. περίπου, του κάθετου άξονα «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή» της Εγνατίας οδού προβλέπεται να κατασκευασθεί με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου προβλέπεται να είναι 36 μήνες.
Έχουν εγκριθεί όλες οι οριστικές μελέτες και έχει συνταχθεί σχέδιο Τεχνικής Περιγραφής και Προϋπολογισμού Μελέτης τα οποία έχουν κοινοποιηθεί στην Περιφερειακή Υπηρεσία Γρεβενών για έλεγχο.
Η ΜΠΕ έχει πάρει υπογραφές από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το έργο προβλέπεται ότι θα ενταχθεί σύντομα στο ΕΠΕΠ. Μετά την έγκριση της χρηματοδότησης θα είναι δυνατή η άμεση προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου. Το εκτιμώμενο κόστος δημοπράτησης ανέρχεται σε 130εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) περίπου».
Για τον Ε65, Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στο κομμάτι που αφορά στην Δυτική Μακεδονία:
«Στις 7-6-2010 υποβλήθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακυρώσεως της ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η αιτιολογία της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, είναι ότι ο Ε65 και ιδιαίτερα ο κόμβος σύνδεσης με την Εγνατία Οδό αναπτύσσονται εντός του βιοτόπου της καφέ αρκούδας και διασχίζουν προστατευόμενες περιοχές.
Ήδη το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει εκδώσει απόφαση προσωρινής αναστολής εργασιών στο τμήμα αυτό.
Προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις και εμπλοκές στην κατασκευή του Έργου, ήδη διερευνώνται εναλλακτικές χαράξεις του άξονα μετά την Καλαμπάκα, εκτός της περιοχής ενδιαίτησης της καφέ αρκούδας».
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και σε άλλα συγκοινωνιακά έργα της περιοχής:
«Για τον οδικό άξονα «Κοζάνη-Αεροδρόμιο» έχουν ολοκληρωθεί όλες οι οριστικές μελέτες και οι δύο συμβάσεις.
Έχει εκδοθεί η ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και περιμένουμε να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις από τηn Περιφέρεια.
Η εκτίμηση του κόστους κατασκευής είναι 3 εκ. ευρώ, περίπου και θα ενταχθεί στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας».
Τέλος, όσον αφορά sτο Φράγμα Τριανταφυλλιάς του Ν. Φλώρινας, ο Υφυπουργός είπε:
«Η κατασκευή του φράγματος είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το 2011. Σύντομα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για τη μελέτη του αρδευτικού δικτύου των περίπου 50 χιλιάδων στρεμμάτων.
Στόχος μας είναι μέσα στο 2011 να ολοκληρωθεί η μελέτη για να προετοιμάσουμε τη δημοπράτηση και του αρδευτικού δικτύου.
Σημειώνω, ότι περίπου δύο εκ. κυβικά μέτρα νερού θα διατίθενται για την υδροδότηση της Φλώρινας.
Επειδή το έργο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, οι οποίοι δεν είχαν διασφαλιστεί τα προηγούμενα χρόνια, παρουσιάζονται δυσκολίες στη χρηματοδότησή του».
http://www.yme.gov.gr/?getwhat=7&tid=21&aid=2896&id=