Διαβάσαμε
σε ηλεκτρονικά δημοσιεύματα επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που σχετίζεται με τον
αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής από το Δήμο Αμυνταίου.
Η
διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εν λόγω ανακοίνωση θεωρεί «ακατανόητο το γεγονός αυτό, την ώρα που καταβάλλεται προσπάθεια και
βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους τοπικούς φορείς για την επαναλειτουργία
της επιβατικής γραμμής με στόχο να καταστεί οικονομικά βιώσιμη». Ακόμη
αναφέρει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κάνει «συγκεκριμένες
προτάσεις στους αρμόδιους τοπικούς φορείς». Αποκορύφωμα της ανακοίνωσης
είναι η αναφορά ότι «Εδώ και ένα μήνα, ο
Δήμαρχος Αμυνταίου δεν έχει επικοινωνήσει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρόλο που η εταιρεία
έχει στείλει εγγράφως τις προτάσεις της και έχει εκφραστεί με θετική πρόθεση
για την επαναλειτουργία της επιβατικής γραμμής. Ως εκ τούτου η δήλωση του περί
εμπαιγμού αφενός μας λυπεί και αφετέρου είναι μη κατανοητή».
Πιστεύουμε
ότι πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη σειρά για να γίνουν απόλυτα κατανοητά από
όλους.
Από
την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων της Δημοτικής Αρχής στο Δήμο
Αμυνταίου, αυτή ήρθε αντιμέτωπη με το πρόβλημα της διακοπής των δρομολογίων του
τραίνου. Η διακοπή των δρομολογίων του τραίνου στην περιοχή μας έγινε διότι η
Πολιτεία έχει χαρακτηρίσει άγονη γραμμή τον Προαστιακό των Αθηνών και τον
χρηματοδοτεί, ενώ τη γραμμή Έδεσσα – Αμύνταιο – Φλώρινα δεν θέλησε να την
εντάξει στο πρόγραμμα χρηματοδότησης των άγονων γραμμών.
Εμείς
θέσαμε το θέμα σε πρώτη προτεραιότητα. Συσκέψεις, συναντήσεις, συζητήσεις επί
συζητήσεων, αλλά και κατάθεση προτάσεων (τουριστική αξιοποίηση του τραίνου στο
Δήμο Αμυνταίου) και μεσολάβηση για μεταφορά των καυσίμων της ΔΕΗ με το τραίνο
με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ήμασταν παρόντες σε όλη τη
διαδικασία διαπραγμάτευσης, με αποκορύφωμα τη σύσκεψη που έγινε στη Φλώρινα με
τους τοπικούς φορείς και τον Πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Ζηλιασκόπουλο. Στη
σύσκεψη αυτή ο Δήμαρχος Αμυνταίου, κ. Μάκης Ιωσηφίδης είχε επιμείνει στην
αποτίμηση του κόστους λειτουργίας της γραμμής και την ακριβή κοστολόγηση των
δρομολογίων για τον υπολογισμό της «ζημίας» που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη
λειτουργία των δρομολογίων της γραμμής του άξονα Έδεσσα – Αμύνταιο - Φλώρινα.
Την
ίδια ημέρα ο Δήμαρχος Αμυνταίου πραγματοποίησε συνάντηση με τον αρμόδιο
Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σπ. Βούγιας, ο οποίος παρουσία
πολλών προσώπων δεσμεύτηκε για την επαναλειτουργία της γραμμής στις 30 Απριλίου
2011 με τον ίδιο ως πρώτο επιβάτη.
Στις
8 Απριλίου 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έστειλε ένα σχέδιο σύμβασης, σύμφωνα με το οποίο
όλοι οι τοπικοί φορείς καλούνταν να πληρώσουν μεγάλα ποσά για την
επαναλειτουργία των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ! Η προτεινόμενη σύμβαση ήταν
τελείως ετεροβαρής και ιδιαίτερα επιβαρυντική για τους τοπικούς φορείς και
μάλιστα χωρίς να υπάρχει κοστολόγηση, χωρίς πρόβλεψη για αποδέσμευση των
τοπικών φορέων από τις οικονομικές τους υποχρεώσεις εάν η γραμμή γίνει βιώσιμη,
χωρίς να υπάρχει καν δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον αριθμό των δρομολογίων.
Σε
απάντηση του σχεδίου σύμβασης που απέστειλε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Δήμαρχοι Αμυνταίου
και Φλώρινας έστειλαν κοινή επιστολή στις 15 Απριλίου 2011 με την οποία ζητούν
από κοινού κοστολόγηση με την ΤΡΑΙΟΝΟΣΕ από ορκωτούς λογιστές.
Μόλις
στις 30 Απριλίου 2011, ημέρα που ο κ. Υφυπουργός έπρεπε να εγκαινιάσει την
επαναλειτουργία του τραίνου στην περιοχή,
η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάντησε ότι αποδέχεται την από κοινού κοστολόγηση των
δρομολογίων.
Με
βάση τα παραπάνω ο Δήμαρχος Αμυνταίου, κ. Μάκης Ιωσηφίδης επιμένει στη δήλωσή
του περί εμπαιγμού όχι μόνο του Δήμου Αμυνταίου, αλλά ολόκληρης της τοπικής
κοινωνίας.
Στο
μόνο που θα συμφωνήσουμε με την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι για την
επαναλειτουργία της γραμμής απαιτείται συνεργασία και συναίνεση. Απαιτείται
όμως η διάθεση για συνεργασία και συναίνεση να είναι αμφίδρομη, κάτι που δεν
έχουμε δει από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Πολιτείας.