ΦΛΩΡΙΝΑ Η ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ) ΦΛΩΡΙΝΑΣ : - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Η ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ) ΦΛΩΡΙΝΑΣ :

.

.

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Η ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ) ΦΛΩΡΙΝΑΣ :


ΕΝΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!

Το ειδικό αυτό Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί από το έτος 2005 συστεγαζόμενο προσωρινά !!! με το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) Φλώρινας και διαθέτει τμήμα Κηπουρικής και Ανθοκομίας. Σε αυτό φοιτούν μαθητές από 14-23 ετών σύμφωνα  με το Ν. 3699 \2010 για διάστημα από 5 μέχρι 8 έτη. Το σχολείο σήμερα αριθμεί 29 ενεργούς μαθητές με ιδιαίτερα σοβαρά και διαφορετικά προβλήματα αναπηρίας.

            Σκοπός του εργαστηρίου αυτού και γενικά της ειδικής αγωγής είναι να αναπτύξει την προσωπικότητα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να τα καταστήσει ικανά για μια όσο γίνεται πιο αυτόνομη συμμετοχή στην προσωπική, οικογενειακή, επαγγελματική, πολιτισμική και κοινωνική ζωή. Στα πλαίσια αυτού τους σκοπού επιδιώκει:
  • Την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με σεβασμό στην ιδιαιτερότητά τους
  • Τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή επανένταξή τους στο κοινό σχολείο όπου και όταν αυτό είναι εφικτό.
  • Την αντίστοιχη προς τις δυνατότητές τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα.
  • Την επαγγελματική τους κατάρτιση και τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία
  • Την αλληλοαποδοχή και αρμονική συμβίωσή τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.
            Η υλοποίηση των επιμέρους αυτών στόχων προϋποθέτει την κατάλληλη κτιριακή υποδομή η οποία δυστυχώς έως σήμερα δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο. Το πρόβλημα επιτείνεται με τον αυξημένο εφέτος αριθμό μαθητών εικοσιεννέα(29) ατόμων.  Συνεπώς, η ανέγερση ενός κατάλληλου Σχολείου θεωρείται επιβεβλημένη.
            Επειδή όμως η ανέγερση ενός τέτοιου κτιρίου κάτω υπό ιδανικές συνθήκες έναρξης χρηματοδότησης και χρόνου κατασκευής του απαιτεί τουλάχιστον μια διετία, η άμεση βραχυπρόθεσμη λύση που προτάθηκε από τη διεύθυνση του Σχολείου, κατόπιν έγκρισης της Περιφερειακής Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κας Ε. Ζυγούρη καθώς και των δύο Διευθυντών Εκπαίδευσης, εμού  του ιδίου και του κου Π. Νότα, ήταν να διατεθεί το κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου  Σίμου Ιωαννίδη, που περιήλθε στην αρμοδιότητα του Δήμου Φλώρινας ύστερα από τις συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων του Νομού μας.
            Και ενώ είχαμε τη διαβεβαίωση από το Δήμο, και μάλιστα κατόπιν ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου για την παραχώρηση του συγκεκριμένου κτιρίου καθώς και τις απαιτούμενες επισκευαστικές παρεμβάσεις ώστε να ξεκινήσει έγκαιρα η λειτουργία του Σχολείου, μείναμε εμβρόντητοι, όταν πληροφορηθήκαμε ότι σε τρεις (3) από τις πέντε (5) αίθουσες θα εστεγάζετο το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου του Δήμου, απόφαση για την οποία δεν είχαμε ενημερωθεί ούτε  είχαμε συζητήσει ούτε και αποδεχτεί κατά τις επαφές μας με τους εκπροσώπους του Δήμου και με την Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Φλώρινας. Η Δημοτική Αρχή προέκρινε τη λειτουργία του ΝΠΙΔ σε βάρος των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών του ΕΕΕΕΚ για τη λειτουργία του οποίου απαιτούνται τουλάχιστον 5 αίθουσες.
            Άνθρακες ο Θησαυρός !!!  
Με δεδομένο ότι δεν έγινε αποχαρακτηρισμός της χρήσης του σχολικού κτηρίου, αναζητούμε ακόμα τη συγκεκριμένη  ή οποιαδήποτε άλλη εφικτή εντός των ορίων  της Φλώρινας λύση, ώστε έγκαιρα να στεγαστούν οι μαθητές του ΕΕΕΕΚ που σήμερα συνωστίζονται στις τρεις μόνον διαθέσιμες αίθουσες που παραχωρεί το ΕΠΑ.Λ. Φλώρινας.
Η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Φλώρινας                   Ο Διευθυντής  της Δ/νσης
Δ/θμιας Εκπ\σης Φλώρινας

Τραϊανοπούλου  Μαρία                                                Τζώτζης   Ιωάννης