ΦΛΩΡΙΝΑ Πέρασε κιόλας ένας χρόνος απο την διακοπή δρομολογίων του τρένου στην Φλώρινα. - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Πέρασε κιόλας ένας χρόνος απο την διακοπή δρομολογίων του τρένου στην Φλώρινα.

.

.

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Πέρασε κιόλας ένας χρόνος απο την διακοπή δρομολογίων του τρένου στην Φλώρινα.


Εσύ τι θα κάνεις για την επαναλειτουργία του τρένου στην Φλώρινα?
Πέρασε κιόλας ένας χρόνος απο την διακοπή δρομολογίων του τρένου στην Φλώρινα. Μέσα σε ένα χρόνο οπισθοδρόμησε η ευρύτερη περιοχή πιό πίσω και απ την εποχή των ινδιάνων. Αυτά σκεφτόμουν σήμερα σάν επισκέφθηκα το σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας. Βοήθησα μία φτωχή κυρία που διαμένει σε παρακείμενο κτήριο του ΟΣΕ  να καθαρίσει τα χιόνια για να πάει στο σπίτι της . Τί ειρωνία! Καθαρίστρια στο επάγγελμα Άνεργη όπως πολλές άλλες...



Νωπές οι αναμνήσεις απ τις ακτιβιστικές κινητοποιήσεις που κάναμε παρέα με τους φίλους του τρένου στην Φλώρινα. Πολλοί μας συμπαραστάθηκαν , μα ελάχιστοι απομείναμε να ακούμε στις χιονισμένες ράγες (σάν τους ινδιάνους) εάν το τρένο θα επιστρέψει ξανά στην ακριτική μας Φλώρινα. Θαμμένος στα χιόνια ο σιδηροδρομικός σταθμός , οι σκουριασμένες ράγες. Θαμμένο το τρένο και απο την λήθη των "αρμοδίων". Αυτά τα χιονισμένα σύνορα ένα μονάχα μέσο μαζικής μεταφοράς έχει. Τα δρομολόγια λεωφορείων του τοπικού Κτέλ Φλώρινας. Η μονοπωλιακή - μοναδική λύση διασύνδεσης μας με τον υπόλοιπο κόσμο. Βλέπεις δέν έχουμε όλοι την οικονομική άνεση να ταξιδεύουμε με πανάκριβα αυτοκίνητα . Εδώ δέν είναι ακριβά προάστεια αλλα μία αγροτοκτηνοτροφική άκριτική κοινωνία .Το κόστος διαβίωσης εδώ στα σύνορα , η αυξημένη ανεργία τείνει να καταστήσει ακόμη και τα εισητήρια του κτέλ μή προσιτά για μεγάλο αριθμό συνδημοτών μας. Το ¨τρένο των ονείρων " μας χάθηκε ακριβώς πρίν ένα χρόνο . Χάθηκε μέσα στον χιονιά , χάθηκε μέσα στο τοπίο της ομίχλης. Ζούμε έγκλειστοι στο λευκό εξπρές του μεσονυχτίου μας . Απομονωμένοι απο τον υπόλοιπο κόσμο είδικά όταν χιονίζει μισό ή ένα μέτρο χιόνι. Καρτερούμε το αποχιονιστικό όχημα να καθαρίσει την αόρατη κάθετο ή εγκλωβιζόμαστε στην περιβόητη εγνατία που δέν πέρασε ποτέ απ τα χιονισμένα μέρη μας. Κάποτε πέρναγε αμαξοστοιχία εδώ απάλω με την οποία ταξιδεύαμε με ασφάλεια στο Αμύνταιο στην Έδεσσα χωρίς να ντελαπάρει στο δρόμο. Ζούμε ξεχασμένοι σάν εκείνους του ινδιάνους που τους πουλούσαν τα χλωμά πρόσωπα χάντρες ή καθρεφτάκια. Μετακινιόμαστε με τετράτροχα άλογα , τα κάρα...


Μπαίνω στην ιστοσελίδα σου αξιότιμε Υπουργέ Μεταφορών και Ανάπτυξης. Μία λέξη αντικρύζω .."προτείνετε". Ευχαρίστως με τα λίγα που κατέχω θα σου προτείνω ώς ένας Έλληνας μακεδόνας ακρίτας των χιονισμένων συνόρων χωρίς τρένο.


1 Ένα πρωινό δρομολόγιο αμαξοστοιχίας Έδεσσα Αμύνταιο Άρνισσα Φλώρινα και ένα νυχτερινό ή απογευματικό απο Έδεσσα πρός  Άρνισσα Αμύνταιο Φλώρινα. Ανταπόκριση στην Έδεσσα με αμαξοστοιχία προς Θεσσαλονίκη και το αντίθετο επιστροφή απο Θεσσαλονίκη. Η Κοζάνη δέν καίγεται έχει την Εγνατία φαντάζομαι.  


2Δρομολόγιο λεωφορείου του τραίνοσέ απο Φλώρινα για Σ.Σ.Λάρισας και το αντίστροφο σε ώρες και ημέρες που δέν υπάρχει ανάλογο δρομολόγιο του τοπικού Κτέλ ή σε περιοδους αυξημένης κίνησης  φοιτητών - λοιπών επιβατών.


3Έκτακτα "θεματικά" δρομολόγια προς Φλώρινα τα Χριστούγεννα ( τρένο της φωτιάς) πρός Χιονοδρομικό κέντρο Βίγλας Πισοδερίου τον Χειμώνα σε συνεργασία με τα τοπικά κτέλ προς Αμύνταιο Νυμφαίο σε συνεργασία με τα τοπικά κτέλ και προς Φλώρινα Πρέσπες όλο τον χρόνο.


4 έκτακτο δρομολόγιο αμαξοστοιχίας σε περίπτωση χιονοθύελλας το χειμώνα.


Για το οικονομικό θέμα...


Ακριβής προυπολογισμός κόστους λειτουργίας δρομολογίου Έδεσσα Αμύνταιο Φλώρινα .


Δέσμευση του τοπικού πόρου ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ( βλ ΔΕΗ ) για την ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΡΕΝΩΝ  στην περιοχή Φλώρινας Αμυνταίου. Αρκετή τέφρα αναπνέουμε χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα ειδικά στις μετακινήσεις μας Τα λεφτά του τοπικού πόρου ανάπτυξης  να απορροφιόνται σε έργα ανάπτυξης και όχι έργα βιτρίνας όπως λχ σε διάφορα τοπικά γλέντια ,σε χορούς ή πανηγύρια προς αποκομιδή εντυπώσεων ή ψηφοθηρίας διαφόρων καιροσκόπων. Οι πολίτες έπαψαν να είναι παθητικοί θεατές ρωμαικού τύπου φιεστας ή θεαμάτων . Λεφτά για ανάπτυξη τρένου και όχι για πυροτεχνήματα εντυπώσεων.


Εφαρμογή μοντέλου ανάπτυξης αξιοποίησης του λιμανιού Κορίνθου στην συνδιαχείρηση του τρένου με τους τοπικούς δήμους απ όπου περνάει το τρένο .Οι Σ.Σ. των πόλεων κύριε Υπουργέ είναι τα "λιμάνια" της Ηπειρωτικής Ελλάδας. ¨Οσα μας απέμειναν όπως κι αυτό της ακριτικής μεθορείου Φλωρίνης που δέχεται αλλεπαλληλα χτυπήματα στην τοπική μας οικονομία εκατέρωθεν ..


Πρόγραμμα προσέλκυσης επιβατικού κοινού με εφαρμογή ειδικών εισητηρίων για απόρους, γιά άνεργους, για πολύτεκνες οικογένειες για οικονομικά ασθενέστερους συνδημότες μας.


Ειδικό εισητήριο για φοιτητές μαθητές και επιβατικό κοινό που κάνει συχνά χρήση του τρένου στις μετακινήσεις του  η αποφασίζει εκδρομές στην Φλώρινα, στο Αμύνταιο ή στις Πρέσπες.


Κάρτα διαρκείας για όσους επιλέγουν μόνιμα το τρένο με εκπτωτικό δώρο μπόνους σε κάθε μετακίνηση τους. 


Ειδικές τιμές ομαδικής έκπτωσης για σχολεία , συλλόγους , ομάδες πολιτών που επιλέγουν το τρένο προκειμένου να ταξιδέψουν προς στο Αμύνταιο ή στην Φλώρινα .


Το τρένο σε περίοδο δεινότατης οικονομικής κρίσης προοιωνίζεται το μοναδικό ασφαλές και φθηνότερο μεταφορικό μέσο .¨Ηδη η ορθολογιστική αξιοποίηση- ανάπτυξη του στην Ισπανία συνέβαλε θετικά στην δεινοπαθούσα οικονομικά Ισπανική κοινωνία. Αντιθέτως το τρένο στην περιοχή μας είναι υπο διωγμό ή υπο οριστική κατάργηση του. Δέν υπεισέρχομαι στις μικροσκοπημότητες δια τις οποίες συντελείται κι αυτό το "πέιραμα" στην περιοχή και ευρύτερα στην χώρα μας Το τρένο θα βοηθήσει τους οικονομικά ασθενέστερους συνδημότες μας στις μετακινησεις τους ειδικά εκτός του Νομού Φλώρινας.Πολίτες που όχι μόνο στην θεσσαλονίκη δέν μπορούν να πάνε αλλα και να πηγαινοέρχονται καθημερινά στις δουλειές τους στο Αμύνταιο ή στην Φλώρινα.


Ζούμε σε μία ελεύθερη ανταγωνιστική οικονομία. Μα δυστυχώς στην ακριτική Φλώρινα αυτό έχω την εντύπωση δέν ισχύει όσων αφορά στις μαζικές μετακινήσεις του πληθυσμού. Κυρίες και Κύριοι των Αθηνών κι εδώ είναι Ελλάδα , γιατί μας στερείτε το τρένο ? Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος? Υπάρχει κανένας σχεδιασμός που δέν το γνωρίζουμε και πρέπει να μας το πείτε να λάβουμε κι εμείς τα μέτρα μας? Δέν γνωρίζω .....Εσείς θα μας απαντήσετε στον προβληματισμό μας.


Άλλη πρόταση με τα λίγα που γνωρίζω δέν έχω αξιότιμε κύριε Υπουργέγια να καταλήξω στην έσχατη ΄πρόταση ΄λύση..


Εάν η Πολιτεία αδυνατεί να κατανοήσει είναι ανίκανη να επαναλειτουργήσει το τρένο στην περιοχή να απευθυνθήτε στους διάφορους Ρώσους Κινέζους ή άλλους πρόθυμους επενδυτές οι οποίοι είναι έτοιμοι να επενδύσουν σοβαρά στο τρένο. Μόνο που εκεί πλέουν μεγάλοι καρχαρίες .Μήν βρεθούμε εκτός απροοπτου. Οι κερδοσκόποι και καιροσκόποι είναι πολύ πρόθυμοι όχι μόνο τρένο να φέρουν στο Αμύνταιο ή στην Φλώρινα αλλα και μέχρι το...διπλανό Μοναστήρι. Αυτά κύριε Υπουργέ να τα έχεις υπόψη πρίν λάβεις τις οριστικές αποφάσεις σου.


"Άγονη γραμμή" μας βάφτισαν την σιδηροδρομική σύνδεση οι "πεφωτισμένοι σας οικονομικοί αγγέλοι" . Εάν είναι άγονη η Φλώρινα που παράγει φθηνό λιγνιτικό ηλεκτρικό ρεύμα τότε ποιά είναι η γόνιμη γραμμή του τρένου? Το δρομολόγιο Ελευσίνας με την Κόρινθο ή με το συμπάθειον με το...γαιδουρονήσι?Αυτό γιατί και η υπομονή , η καρτερικότητα μας ώς Έλληνες Ακρίτες που κρατάν ακόμη στα σύνορα έχει τις κόκκινες γραμμές χωρίς τρένο χωρίς άγονη  ...


Ζούμε σε μία περιοχή η οποία πέραν των άλλων κακών συγκυριών που αντιμετωπίζουμε πλήτεται απο παρατεταμένους βαρείς χειμώνες με χιονοθύελλες παγετούς και ομίχλες¨που μετατρέπουν το απαρχαιωμένο μας οδικό δίκτυο σε καρμανιόλα . Πρόσφατο πάράδειγμα ο αποκλεισμός οχημάτων στην διαβόητη εγνατία που σπαταλήθηκαν του κόσμου τα λεφτά .


Κύριε Υπουργέ άς αναστειλώσουμε τους πεσόντες κίωνες του χιονισμένου οικοδομήματος εδώ στην εσχατιά της Ελλάδος. Πέρασε ένας χρόνος πολλοί προφήτες μας συμπαραστάθηκαν ελάχιστοι μας προσφέραν έργο .Ένα χρόνο γίναμε θυσία στον βωμό των Μινωταύρων.Εμείς σας προτείναμε .Περιμένουμε ανάλογη ευαισθησία για την ευαίσθητη εθνικά και κοινωνικά περιοχή μας . Περιμένουμε να γίνει πράξη η συνεισφορά σας να μήν συνεχίσετε την κοροιδία , την απαξίωση του τρένου μα κυρίως τον εμπαιγμό την περιφρόνηση που δεχθήκαμε απο τους προκατόχους σας υπουργούς μεταφορών ανάπτυξης.Δείξτε την ανάλογη ευαισθησία...


Εμείς σας προτείναμε. Κάντε κάτι σάν Υπουργός για αυτές τις σιδηρογραμμές που είναι σκεπασμένες κάτω απο μισό μέτρο παγωμένο χιόνι εδώ στον ξεχασμένο συνοριακό σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας , του Αμυνταίου Εδώ σε αυτόν το σιδηρ. σταθμό με την κουρελιασμένη σημαία της περηφάνειας μας απο την φθορά του χρόνου , την απαξίωση και την λήθη των "υπευθύνων" .


Αυτές οι σκεπασμένες με χιόνι ράγες κόστισαν εκατομύρια λεφτά στην ευρωπαική ένωση και στους φορολογούμενους έλληνες πολίτες. Δέν αξίζουν τέτοια "μεταχείριση" απο τους αρμοδίους κάθε αξιώματος .


Το τρένο για την Φλώρινα δέν είναι πολυτέλεια είναι επιτακτική ανάγκη ειδικά σε περιόδους κρίσης για τον Τόπο μας για την Ελλάδα γενικότερα. Προς τι τόσο απαξίωση  αυτού του φθηνού μεταφορικού μέσου που είναι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα ?


Μία φωνή μέσα μου αναρωτιέται...


Γιατί μας εγκατάληψαν χωρίς τρένο οι καθύλην υπέθυνοι?


Και μία άλλη φωνή μέσα μου κι αυτή αναρωτιεται...Τόσο πολύ χρεοκοπήσαμε?


Η διακοπή τρένου είναι μιά δυνατή μαχαιριά εδώ στα ακριτικά μας σύνορα.


Εδώ που είναι Τιμή να ζείς και όχι επιβληθήσα Τιμωρία.


Εγώ σάν ένας φίλος του τρένου στην Φλώρινα κατέθεσα τις σκέψεις τις ανησυχίες τις προτάσεις τους προβληματισμούς μου.


Εσύ τι θα κάνεις για την επαναλειτουργία του τρένου στην Φλώρινα?