Αγαπητέ κ.Δήμαρχε/Περιφερειάρχη/Υπουργέ/ αξιότιμοι κ. Γείτονες
Είναι γνωστό ότι ζούμε σε περίοδο οικονομικής κρίσης διεθνώς και καλό είναι να μην θέλουμε να μετατραπεί σε γεωστρατηγική κρίση, με αλλαγές συνόρων, ακόμα κι αν η ιστορία θα το επίτασσε.
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν θα έπρεπε να δούμε πολιτιστικά και ιστορικά ζητήματα στην τρίκρατη γειτονιά μας, που αποτελείται από 2 εθνικά κράτη Ελληνικό και Αλβανικό, και το πολυεθνικότερο όλων, τη FYROM.
Eίναι γνωστό ότι το ελληνικό ιστορικά και πολιτιστικά Μοναστήρι, μετά τη Γιουγκοσλαβική (ΥGO SLAVIA= Νότια Σλαβία) κατοχή περιήλθε στην κατοχή της FYROM ( Ygo Albanoslavia-Boulgarovina=Nότια Αλβανοσλαβία-Βουλγαροβίνη=περιοχή Βουλγάρων), με όλες τις πολυεθνικές καταβολές των πραγματικών εθνών που το αποτελούν Σέρβων, Βουλγάρων, Αλβανών, Ελλήνων και άλλων μικρότερων πληθυσμιακά, παρότι δεν έχει γίνει δημοψήφισμα με πολλές υποψηφιότητες για έθνος, γλώσσα, θρησκεία, παρά μόνο ένας αμφισβητούμενος γεωγραφικός προσδιορισμός.
Απόδειξη δε της μη ύπαρξης άλλου μείζονος έθνους είναι το γεγονός ότι στην όμορη ελληνική περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας των 300.000 κατοίκων , δεν αυτοπροσδιορίζονται διαφορετικά, παρά μόνο 100 στο Νομό Κοζάνης, 99 στο Νομό Καστοριάς, 12 στο Νομό Γρεβενών και μόνο 1.200 περίπου στον όμορο Νομό της Φλώρινας.
Το Μοναστήρι και οι όμορες περιοχές του μέχρι το Κρούσσοβο τουλάχιστον , τον Περλεπέ και τη Γευγελή , ακόμα και σήμερα είναι κοιτίδα 300 κ πλέον χιλιάδων ελληνικής καταγωγής.
Παρά το γεγονός όμως αυτό η ελληνική γλώσσα δε διδάσκεται ως επίσημη γλώσσα στα σχολεία της γείτονος, ούτε υπάρχει διπλή ονομασία στις οδούς, ούτε εκδίδονται ελληνικές εφημερίδες, ούτε ο ελληνικός πολιτισμός έχει την τύχη που θα έπρεπε.
Το γεγονός είναι αντίθετο σε όλες τις διεθνείς και τις ευρωπαϊκές συνθήκες και πρέπει ως ευνομούμενες πολιτείες των γειτονικών χωρών να το λάβετε πολύ σοβαρά υπόψη, διότι ως γνωστόν ο ελληνικός πολιτισμός και η ιστορία είναι εξόχως ειρηνική και φιλότεχνη, που αποβαίνει σε όφελος όλων των λαών.
Είμαστε ευτυχείς που στήνονται ελληνικά αγάλματα στην περιοχή της FYROM αλλά είναι το μισό βήμα.
Πρέπει παράλληλα να ομιλείται και να γράφεται επίσημα η ελληνική γλώσσα και να διδάσκεται επίσημα η ελληνική ιστορία στη γείτονα, παράλληλα με τα διπλά τοπονύμια και στην ελληνική γλώσσα, τηρώντας ακριβώς τις συνθήκες της αξέχαστης βυζαντινής ισοπολιτείας σε όλη την περιοχή.
Από εκεί και πέρα είμαστε όλοι διαθέσιμοι να δούμε κάποια στοιχεία και μείς, για κάποιους ιστορικά πρώην εξαρχικούς ή λοιπούς έλληνες πολίτες και στην ελληνική επικράτεια , με την ελεύθερη επιλογή τους αν θέλουν να ομιλούν την πρώην εξαρχική γλώσσα ή άλλες μορφές της.
Φιλικά
΄Ελλην, καταγόμενος εκ Μοναστηρίου