Δυστυχώς, αν δεν ανατραπεί η μνημονιακή συγκυβέρνηση, τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια κινδυνεύουν να κλείσουν, παρά την πανομοιότυπη διάψευση του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Μ. Παπαδόπουλου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Η διάψευση τους αυτή έχει τόση αξιοπιστία όση έχουν και οι κατ’ επανάληψη διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι «δε θα ληφθούν νέα μέτρα», αλλά κάθε μέρα επιβάλλονται νέα μέτρα.
Όλη η αλήθεια για τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι η εξής:
1. Το Σεπτέμβρη του 2011 ο κ. Βενιζέλος «μετέφερε» και τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ. Η απόφασή του αυτή είναι και παράνομη και άκυρη, διότι τα αεροδρόμια είναι κρατική περιουσία του Δημοσίου και ανήκουν στο αμυντικό δόγμα της χώρας. Συνεπώς δεν είναι ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου, για να μπορεί να μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
2. Με το ν. 4146/2013 η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη, για να καλύψει την παράνομη και άκυρη πράξη του κ. Βενιζέλου είπε ότι, μέχρι να ιδιωτικοποιηθούν, θα ανήκει η λειτουργία και η εκμετάλλευσης τους στην ΥΠΑ και συγχρόνως δημιούργησε την Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (Α.Ε.Δι.Π.Α.).
3. Το ΤΑΙΠΕΔ μετά την απόφαση του κ. Βενιζέλου προσέλαβε ομάδα συμβούλων μεταξύ των οποίων ήταν και οι σύμβουλοι της “Lufthansa Consultants”, οι οποίοι έκαναν μελέτες και για τα 39 αεροδρόμια. Οι σύμβουλοι πρότειναν ότι όσα αεροδρόμια δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον πρέπει να κλείσουν και αυτά προσδιορίζονται περίπου σε 24.
4. Η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου υλοποιώντας τις κατευθύνσεις των Γερμανών συμβούλων προχωράει σε ανοικτό διαγωνισμό για να παραχωρηθεί η εκμετάλλευση σε ιδιώτες επενδυτές 14-20 αεροδρομίων χωρισμένων σε δυο ομάδες. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Άκτιου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Αλεξανδρούπολης και θα δοθούν δώρο της Καλαμάτας και του Αράξου. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Σαντορίνης, Μυκόνου, Σκιάθου, Κω, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Χίου και δώρο της Λήμνου και της Αγχιάλου.
5. Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν εισηγήσεις, επίσης εκ μέρους γερμανικών συμφερόντων, για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή του FIR (του εναέριου χώρου που ελέγχει η χώρα μας), για τον οποίο οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Με δεδομένα ότι:
1. Από τα 39 αεροδρόμια τα 5 συν 3 είναι κερδοφόρα και ουσιαστικά «αιμοδότες» όλων των υπολοίπων. Συγκεκριμένα τα αεροδρόμια αυτά είναι της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας και της Κω και συμπληρωματικά των Χανίων, της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Τα παραπάνω αεροδρόμια είναι αυτά που η κυβέρνηση ελπίζει και έχει κάποιες πιθανότητες να ιδιωτικοποιήσει.
2. Αν πωληθούν αυτά τα αεροδρόμια, θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να δώσει 110 εκ. ευρώ (55 εκ. ευρώ επιδότηση άγονων γραμμών και 55 εκ. ευρώ μικροσυντηρήσεις). Επιπλέον απαιτούνται για στοιχειώδη έργα αναβάθμισης περίπου 500 εκ. ευρώ.
Ερωτάμε την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ
1.Εχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2014 το παραπάνω κονδύλι στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (Α.Ε.Δι.Π.Α.); Στο Προσχέδιο του Προϋπολογισμού δεν υπάρχει τέτοιο κονδύλι.
2. Έχει αποδώσει για το 2012 και το 2013 -όπως ήταν υποχρεωμένη-στην ΥΠΑ τα τέλη υπέρ πτήσης -τα 105 εκατομμύρια ευρώ-, τα έσοδα από διάφορες μισθώσεις -που είναι 22 εκατομμύρια ευρώ-, τα τέλη εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων -που είναι 150 εκατομμύρια; Πάλι η απάντηση είναι ΟΧΙ
Συνεπώς, αν η κυβέρνηση πουλήσει τα 5 κερδοφόρα αεροδρόμια τα οποία με τα κέρδη τους στηρίζουν τη λειτουργία των υπόλοιπων 34, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αυτά οδεύουν για κλείσιμο, αφού η μνημονιακή συγκυβέρνηση δεν πρόκειται να διαθέσει τα αναγκαία ποσά για τη λειτουργία τους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρώτα σε αυτόν τον κατάλογο είναι τα: Ακτίου, Καβάλας, Ζακύνθου, Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας, Κοζάνης, Αράξου, Σκιάθου, Μυτιλήνης, Σάμου, Χίου, Λήμνου, Νέας Αγχιάλου, Σητείας, Καστοριάς, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Κάσου, Καλύμνου.
Ο μόνος τρόπος να παραμείνουν συνεπώς σε λειτουργία αυτά τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι να αποτρέψει ο λαός με τον αγώνα του το ξεπούλημά τους και να ανατρέψει την κυβέρνηση της καταστροφής, η οποία επιμένει με φανατισμό στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, που της υποβάλλεται από την τρόικα και από τους συμβούλους της Lufthansa.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις να αποτραπεί αυτό το εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό έγκλημα της κυβέρνησης και της τρόικας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν ανοικτά και θα παραμείνουν για λόγους αμυντικής θωράκισης της χώρας, για λόγους οικονομικούς, για λόγους Περιφερειακής ανάπτυξης αλλά και για κοινωνικούς λόγους.
Ο λαός με τον αγώνα του και την ψήφο του σύντομα θα αναδείξει κυβέρνηση της Αριστεράς, κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία θα ανατρέψει την πορεία που οδηγεί στo κλείσιμο των περιφερειακών αεροδρομίων και θα σταματήσει την πορεία της χώρας προς την καταστροφή.
Η διάψευση τους αυτή έχει τόση αξιοπιστία όση έχουν και οι κατ’ επανάληψη διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι «δε θα ληφθούν νέα μέτρα», αλλά κάθε μέρα επιβάλλονται νέα μέτρα.
Όλη η αλήθεια για τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι η εξής:
1. Το Σεπτέμβρη του 2011 ο κ. Βενιζέλος «μετέφερε» και τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ. Η απόφασή του αυτή είναι και παράνομη και άκυρη, διότι τα αεροδρόμια είναι κρατική περιουσία του Δημοσίου και ανήκουν στο αμυντικό δόγμα της χώρας. Συνεπώς δεν είναι ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου, για να μπορεί να μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
2. Με το ν. 4146/2013 η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη, για να καλύψει την παράνομη και άκυρη πράξη του κ. Βενιζέλου είπε ότι, μέχρι να ιδιωτικοποιηθούν, θα ανήκει η λειτουργία και η εκμετάλλευσης τους στην ΥΠΑ και συγχρόνως δημιούργησε την Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (Α.Ε.Δι.Π.Α.).
3. Το ΤΑΙΠΕΔ μετά την απόφαση του κ. Βενιζέλου προσέλαβε ομάδα συμβούλων μεταξύ των οποίων ήταν και οι σύμβουλοι της “Lufthansa Consultants”, οι οποίοι έκαναν μελέτες και για τα 39 αεροδρόμια. Οι σύμβουλοι πρότειναν ότι όσα αεροδρόμια δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον πρέπει να κλείσουν και αυτά προσδιορίζονται περίπου σε 24.
4. Η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου υλοποιώντας τις κατευθύνσεις των Γερμανών συμβούλων προχωράει σε ανοικτό διαγωνισμό για να παραχωρηθεί η εκμετάλλευση σε ιδιώτες επενδυτές 14-20 αεροδρομίων χωρισμένων σε δυο ομάδες. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Άκτιου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Αλεξανδρούπολης και θα δοθούν δώρο της Καλαμάτας και του Αράξου. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Σαντορίνης, Μυκόνου, Σκιάθου, Κω, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Χίου και δώρο της Λήμνου και της Αγχιάλου.
5. Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν εισηγήσεις, επίσης εκ μέρους γερμανικών συμφερόντων, για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή του FIR (του εναέριου χώρου που ελέγχει η χώρα μας), για τον οποίο οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Με δεδομένα ότι:
1. Από τα 39 αεροδρόμια τα 5 συν 3 είναι κερδοφόρα και ουσιαστικά «αιμοδότες» όλων των υπολοίπων. Συγκεκριμένα τα αεροδρόμια αυτά είναι της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας και της Κω και συμπληρωματικά των Χανίων, της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Τα παραπάνω αεροδρόμια είναι αυτά που η κυβέρνηση ελπίζει και έχει κάποιες πιθανότητες να ιδιωτικοποιήσει.
2. Αν πωληθούν αυτά τα αεροδρόμια, θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να δώσει 110 εκ. ευρώ (55 εκ. ευρώ επιδότηση άγονων γραμμών και 55 εκ. ευρώ μικροσυντηρήσεις). Επιπλέον απαιτούνται για στοιχειώδη έργα αναβάθμισης περίπου 500 εκ. ευρώ.
Ερωτάμε την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ
1.Εχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2014 το παραπάνω κονδύλι στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (Α.Ε.Δι.Π.Α.); Στο Προσχέδιο του Προϋπολογισμού δεν υπάρχει τέτοιο κονδύλι.
2. Έχει αποδώσει για το 2012 και το 2013 -όπως ήταν υποχρεωμένη-στην ΥΠΑ τα τέλη υπέρ πτήσης -τα 105 εκατομμύρια ευρώ-, τα έσοδα από διάφορες μισθώσεις -που είναι 22 εκατομμύρια ευρώ-, τα τέλη εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων -που είναι 150 εκατομμύρια; Πάλι η απάντηση είναι ΟΧΙ
Συνεπώς, αν η κυβέρνηση πουλήσει τα 5 κερδοφόρα αεροδρόμια τα οποία με τα κέρδη τους στηρίζουν τη λειτουργία των υπόλοιπων 34, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αυτά οδεύουν για κλείσιμο, αφού η μνημονιακή συγκυβέρνηση δεν πρόκειται να διαθέσει τα αναγκαία ποσά για τη λειτουργία τους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρώτα σε αυτόν τον κατάλογο είναι τα: Ακτίου, Καβάλας, Ζακύνθου, Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας, Κοζάνης, Αράξου, Σκιάθου, Μυτιλήνης, Σάμου, Χίου, Λήμνου, Νέας Αγχιάλου, Σητείας, Καστοριάς, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Κάσου, Καλύμνου.
Ο μόνος τρόπος να παραμείνουν συνεπώς σε λειτουργία αυτά τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι να αποτρέψει ο λαός με τον αγώνα του το ξεπούλημά τους και να ανατρέψει την κυβέρνηση της καταστροφής, η οποία επιμένει με φανατισμό στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, που της υποβάλλεται από την τρόικα και από τους συμβούλους της Lufthansa.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις να αποτραπεί αυτό το εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό έγκλημα της κυβέρνησης και της τρόικας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν ανοικτά και θα παραμείνουν για λόγους αμυντικής θωράκισης της χώρας, για λόγους οικονομικούς, για λόγους Περιφερειακής ανάπτυξης αλλά και για κοινωνικούς λόγους.
Ο λαός με τον αγώνα του και την ψήφο του σύντομα θα αναδείξει κυβέρνηση της Αριστεράς, κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία θα ανατρέψει την πορεία που οδηγεί στo κλείσιμο των περιφερειακών αεροδρομίων και θα σταματήσει την πορεία της χώρας προς την καταστροφή.