ΦΛΩΡΙΝΑ <div style="background:#5CB3FF; padding:5px 8px 5px 8px;"> «Λουκέτο» στα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης </div> - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : «Λουκέτο» στα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης

.

.

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

«Λουκέτο» στα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης

«Λουκέτο» στα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς φαίνεται πως θα βάλει η κυβέρνηση, σύμφωνα με την ομοσπονδία συλλόγων πολιτικής αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ). Ο λόγος είναι ότι τα αεροδρόμια αυτά μαζί με άλλα οκτώ στη χώρα, κυρίως στα Δωδεκάνησα, δεν παρουσιάζουν υψηλή κίνηση και κατά συνέπεια τα έξοδά τους υπερκαλύπτουν τα έσοδα.


Σύμφωνα με το υπάρχον καθεστώς, τα μεγάλα αεροδρόμια χρηματοδοτούν ουσιαστικά τα μικρότερα, κάτι που θα σταματήσει να γίνεται όταν τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον περάσουν στα χέρια ιδιωτών.
Οπως τονίζει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας συλλόγων πολιτικής αεροπορίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος «η θυγατρική της Lufthansa, την οποία προσέλαβε ως σύμβουλο το ΤΑΙΠΕΔ μετά από έρευνα εισηγήθηκε ότι τα αεροδρόμια που δεν έχουν ενδιαφέρον προς πώληση πρέπει να κλείσουν». Επίσης, αναφέρει ο κ. Αλεβιζόπουλος, είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει καμία μελέτη βιωσιμότητας.
Να σημειωθεί ότι πριν από 1,5 χρόνο με απόφαση του τότε υπουργού οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου 39 αεροδρόμια μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ είναι παράνομο.
Μετά την κατηγοριοποίηση τους, αεροδρόμια με χαμηλή κίνηση έμειναν εκτός προγραμματισμού, γεγονός που είναι προάγγελος «λουκέτου».
Η ΟΣΥΠΑ πιστεύει πως με μαθηματική ακρίβεια αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα επέλθει ο μαρασμός και αεροδρόμια όπως της Κοζάνης και της Καστοριάς θα κλείσουν.
«Επιχειρηματικά δεν μπορεί να περπατήσει το εγχείρημα και θα πρέπει όλα τα κόμματα να δουν πως μπορούν να αναπτυχθούν τα αεροδρόμια, αλλά και το ρόλο που παίζουν σε σχέση με την κοινωνία και την εθνική ασφάλεια» λέει ο κ. Αλεβιζόπουλος, ο οποίος δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για την έλλειψη στήριξης από πλευράς των τοπικών κοινωνιών προς την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας που είναι η μόνη που μπορεί επιχειρησιακά να υποστηρίξει αυτό το έργο.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΟΥΤΙΔΗΣ
Ο Χρόνος