ΦΛΩΡΙΝΑ <div style="background:#3BB9FF; padding:5px 8px 5px 8px;"> ΠΑΡΚΙΓΚ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ : Η ΛΥΣΗ </div> - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : ΠΑΡΚΙΓΚ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ : Η ΛΥΣΗ

.

.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

ΠΑΡΚΙΓΚ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ : Η ΛΥΣΗ

 Αφορμή  η  εποικοδομητική συζήτηση  με  έναν των Υποψηφίων   Δημάρχων   Φλώρινας , για το παραπάνω θέμα, που ζητούσε  την  γνωμοδοτική-  τεχνοκρατική  άποψή  μας, για λύση και χρηματοδότησή  της , η οποία  παρατίθεται  και  δημόσια.

   Τα κύρια χαρακτηριστικά του πάρκιγκ  στο  εμπορικού κέντρο  της Φλώρινας  είναι:



1) Στον  κεντρικό δρόμο  Μ.Αλεξάνδρου , καθώς και  25ης Μαρτίου   έχουν  τοποθετηθεί  προσωρινά πλαστικά κολονάκια , ενώ  πολλά  εμπορικά καταστήματα  αποτελούν το μοναδικό ισόγειο κτίσμα στο οικόπεδό  τους (περιπτώσεις μαγαζιών   κεντρικού  δρόμου πάνω στα οικόπεδά τους ).
   Παρόλα αυτά  δεν έχουν πάρκιγκ  μπροστά από το μαγαζί  τους, για λόγους  ταχείας κυκλοφορίας  των οχημάτων στον κεντρικό δρόμο. Επίσης  υπάρχει ο πεζόδρομος , που δεν έχει( εύλογα) πάρκιγκ.
    Αυτό μαθηματικά σημαίνει ( 1 θέση πάρκιγκ = 5 μέτρα)   1.000 μέτρα / 5= 200 θέσεις  πάρκιγκ  που μετακινούνται  στους άλλους εμπορικούς δρόμους του κέντρου, κυρίως τη Νικολάου Χάσου , Βασιλέως  Φιλίππου και όλη την πέριξ  Δημοτική Αγορά , τους πέριξ  αυτής δρόμους  κλπ κλπ

2) Το  σύνολο  των θέσεων πάρκιγκ  στο εμπορικό κέντρο της πόλης  δεν ξεπερνάει  τις  700, αν υπολογίσουμε αθροιστικά  3.500 μέτρα  κεντρικών εμπορικών δρόμων.
3) Το  κύριο  χαρακτηριστικό και της περιοχής  του εμπορικού κέντρου είναι η έλλειψη  πυλωτών στις  οικοδομές, με αποτέλεσμα  όλοι οι ιδιοκτήτες  να παρκάρουν στο δρόμο, οπότε
ας  προσθέσουμε  άλλα  1.000 οχήματα  min  μονίμων  που  προσπαθούν να βολευτούν  τριγύρω  και σε συνθήκες  χιονιού   5-7 μήνες  το χρόνο  στη Φλώρινα.
       4)    Αν  προσθέσουμε  τους  εμπορικούς  επισκέπτες   από  το Νομό και τους ξένους επισκέπτες  φτάνουμε  σε μια κατάσταση  γενικά απαράδεκτη, να παρκάρουν για τις ανάγκες  του εμπορικού κέντρου  μέχρι   τέλος ποταμού και μέχρι  πάνω από  παλιά Νομαρχία.

5)Παρατηρείται  δε  κλαυσίγελως  και γίνεται  γενικά  το έλα να δεις  για μια θέση  στο εμπορικό κέντρο , ακόμα και στις θέσεις ΑΜΕΑ. (Αλήθεια προβλέπεται να υπάρχουν μπροστά ακόμα κι από εμπορικά καταστήματα; ). Το  χειρότερο  παρατηρείται  το χειμώνα, όταν ο χιονοκαθαρισμός  σημαντικά  δυσχεραίνεται, ειδικά όταν  υπάρχουν μόνιμα παρκαρισμένα οχήματα.

6) αποτέλεσμα  των παραπάνω  η  ομαδική  φυγή των καταναλωτών της Φλώρινας  εκτός εμπορικού κέντρου  και εκτός  Φλώρινας, με ότι αυτό συνεπάγεται  για την τοπική οικονομία.

7)  οι  παραπάνω ανάγκες   εύρυθμης  λειτουργίας του  εμπορικού κέντρου  της πόλης μας , στις τοπικές  συνθήκες(έχει σημασία)   είναι  η δημιουργία  πρόσθετων νέων min 300 το θέρος και 500 το χειμώνα  θέσεων πάρκιγκ  στο εμπορικό κέντρο  της πόλης ( εμπορικές θέσεις πάρκιγκ).
      Βέβαια όσες παραπάνω θέσεις πάρκιγκ τόσο καλύτερα, δεν είναι βέβαια όμως  αν γινόταν όλες εμπορικές θέσεις πάρκιγκ (με αντίτιμο). Πως;  Ας δούμε πιο κάτω:

                                               Η   ΛΥΣΗ

  Οι  λύσεις είναι  πολλές , εκτός  από  την  πολύ  απλοϊκή  να φύγουν τα κολωνάκια  και να επανέλθουμε  στο διπλό πάρκιγκ στον κεντρικό δόμο ή να χαλάσουμε  τον πεζόδρομο ή  την   ομορφιά  του ποταμού. Να μη χαλάσουμε τίποτα, να φτιάξουμε είναι το  θέμα.
  Λύση κυκλοφορίας  θα ήταν βέβαια να ανοιχτεί η παραβούνια αρτηρία, ως συνέχεια της Αιμιλιανού  μέχρι  τον  Αγιο  Γιώργη, μπροστά από τα καταφύγια.
   Μερική  και μόνο κυκλοφορίας όμως και καθόλου λύση πάρκιγκ.
          Λύση ναι,  θα ήταν  να χρησιμοποιήσουμε  σαν πάρκιγκ  μέρος  ισόγειας ή  υπόγειας διάνοιξης πάρκιγκ  στο  παλιό  γήπέδο  της πόλης. Πάλι  μερική  λύση όμως.

          Η   ιδανική λειτουργική  λύση  είναι  όμως  η  ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 2-3   ΠΟΛΥΟΡΟΦΩΝ ΠΑΡΚΙΓΚ μέσα  στο εμπορικό κέντρο  της πόλης (οικόπεδα να θέλουμε ).

          Όπως  το  παρακάτω παράδειγμα  της
   ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ  2 ΠΟΛΥΟΡΟΦΩΝ ΠΑΡΚΙΓΚ   ΣΤΗΝ ΛΑΡΝΑΚΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ.



                                                                                  Κων/νος  Χ. Μπομπότας