Να τι δεν κάναμε εγκαίρως:
- Πρώτα Τεχνοκρατική αντιμετώπιση : οικονομοτεχνική και νομική
- Μετά συντεταγμένη πολιτική δράση
Στην περιοχή μας υπάρχουν μονάδες της ΔΕΗ, που λειτουργούν προς το δημόσιο συμφέρον και την κοινή ωφέλεια, εντασσόμενες σε μια οιονεί ΑΕ, στην πράξη θεματοφύλακα πολύ ευρύτερων κοινών συμφερόντων ,όπως το κοινό δημόσιο συμφέρον, το εθνικό ενεργειακό , το εθνικό οικονομικό, το εθνικό περιβαλλοντικό κλπ. Λειτουργούμε σε μία ευνομούμενη πολιτεία.
Από την άλλη θεματοφύλακας και τοποτηρητής του δημοσίου συμφέροντος σε ένα Νομό-Περιφέρεια είναι οι Δημόσιες Αρχές του, αρμόδιες να αποφαίνονται επί του ζωτικού τους χώρου.
Το ότι τις περισσότερες φορές οι κεντροποιημένες αποφάσεις είναι ερήμην των τοπικών αρχών δεν αλλάζει σε τίποτα αυτή την διοικητική, εκτελεστική, νομική και εντέλει πολιτική και συνταγματική ουσία του ζητήματος.
Ας δούμε όμως τι μπορούσαν να κάνουν οι τοπικές Αρχές, πολύ πριν πάνε σε κοινές κλειστές συσκέψεις, ψηφίσματα κλαυθμών και οδυρμών.
Προηγουμένως όμως, κανείς δεν ζήτησε από τις αρμόδιες Οικονομικές ,Τεχνικές και Νομικές Υπηρεσίες :
1) να έχουν έτοιμες τεχνικές μελέτες εύλογου του κόστους, σκοπιμότητας της επένδυσης , με την μέθοδο της υλικής αξίας , της εμπορικής αξίας, της αντικειμενικής αξίας , της οικονομικής αξίας χρηματοροών, της τελικής και της παρούσας αξίας επένδυσης και των προοπτικών της, σε σχέση και με την ευρύτερη γειτονιά μας , για να καταλήξουν στο εύλογο του τιμήματος της πώλησης των μονάδων της ΔΕΗ. Χαρτιά και σχέδια, όχι λόγια.
2) να έχουν έτοιμες τις παρατηρήσεις πάνω στην ιστορική αξία ( αποσβεσμένη κι αναπόσβεστη ) της καρτέλας παγίων του ισολογισμού της ΔΕΗ, το οργανόγραμμα της ΔΕΗ στο Νομό-Περιφέρεια και τις προοπτικές του( ΒΟΚ κλπ) τις κοινωνικές ,οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αποφάσεων, τα κόστη και τα έσοδα( τοπικός πόρος, διαφορετικά τιμολόγια, λιγνιτικά τέλη, προμήθεια υλικών από τοπική αγορά, παράλληλες δραστηριότητες- επαγγέλματα, τηλεθέρμανση και συνδεδεμένες με αυτή δραστηριότητες).
3) παράλληλα τη δυνατότητα διοικητικών και νομικών-πολιτικών παρεμβάσεων.
4)γνωμάτευση επίσης για την πώληση εντός της ζώνης των συνόρων, υγειονομικές κλπ
ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΑΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ:
Αφού υπάρξουν όλες οι παραπάνω αποτυπωμένες δυνατότητες ή μη μπαίνει μπροστά η πολιτική και νομοθετική εξουσία σε ένα Νομό και καταψηφίζει.
Καταψηφίζει ακόμα και αν χρειαστεί να ανεξαρτητοποιηθεί πολιτικά.
Καμία παραίτηση δεν είναι σε αυτές τις περιπτώσεις ωφέλιμη, γιατί χάνεται δυναμική από τον τόπο.
Οι υπεύθυνοι θεματοφύλακες στέκουν στις επάλξεις τους και δε λιποτακτούν από αυτές, ούτε αλλάζουν θέσεις.
Ο γόνιμος προβληματισμός
ΥΓ: Βεβαίως, υπάρχει και η αντίθετη πολιτική άποψη, αυτή υπέρ της ιδιωτικοποίησης και η ανάλογη υπερψήφιση.
Εκθέτει δημόσια τις απόψεις του ο πολιτικός άνδρας και υπερψηφίζει και από εκεί και πέρα τον δικαιώνει ή τον καταδικάζει η ιστορία.
Δεν είναι λίγες οι φορές που πολιτικοί δικαιώθηκαν μετά από χρόνια για αποφάσεις που εκείνη τη στιγμή δεν απηχούσαν την άποψη της τότε κοινής γνώμης.
Αλλά οι όποιες δημόσιες αποφάσεις δημόσια λαμβάνονται, χωρίς υπεκφυγές και λιποταξίες.
Οι καλοί οι καπετάνιοι στις φουρτούνες φαίνονται!