Με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Φλώρινας και του Ε.Β.Ε. Φλώρινας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26 Μαρτίου 2011, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας σύσκεψη των φορέων της πόλης και του Νομού πάνω στα ζέοντα θέματα της περιοχής.
Στην σύσκεψη παρέστησαν οι βουλευτές του Νομού Γεώργιος Λιάνης & Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας Δημήτριος Ηλιάδης, οι δήμαρχοι Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος, Αμυνταίου Μάκης Ιωσηφίδης, Πρεσπών Βασίλειος Τσέπας, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Ιωάννης Αντωνιάδης και εκπρόσωποι φορέων.Κυρίαρχη θέση κατείχε το θέμα της προσπάθειας που καταβάλλεται για την επαναλειτουργία των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, τόσο από τους θεσμικούς, όσο και από τους Φίλους του Τραίνου της Φλώρινας, οι οποίοι είχαν συγκεντρώσει και 8.000 υπογραφές υπέρ της επαναλειτουργίας. Στην συζήτηση του θέματος αυτού παρών ήταν και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλος.
O αντιπεριφερειάρχης Δημήτριος Ηλιάδης παρουσιάζοντας τις θέσεις της ΠΕΦ, τόνισε πως η Φλώρινα και οι Φλωρινώτες θέλουν το τραίνο, αλλά με τηυν διαφαινόμενη συμφωνία το χρυσοπληρώνουν, χωρίς να έχουν καμία διασφάλιση εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την υλοποίησή της.
Έπειτα από συζήτηση δύο και πλέον ωρών ο κ. Ζιλιασκόπουλος δέχθηκε την επαναλειτουργία της γραμμής με την προϋπόθεση πως η τοπική κοινωνία θα καλύψει το κόστος λειτουργίας.
Οι φορείς δέχθηκαν όπως η κατανομή γίνει ως εξής:
- 200.000 ευρώ η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
- 200.000 ευρώ. η ΔΕΗ.
-Από 100.000 ευρώ οι Δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου.
Στο σύνολο αυτό των 600.000 η κεντρική εξουσία θα καταβάλει 600.000 από τις επιχορηγήσεις για τις άγονες γραμμές.
Θα εκδοθούν κάρτες απεριορίστων διαδρομών ετήσιας διάρκειας στην τιμή των 250 ευρώ (για τους φοιτητές 200 ευρώ), καθώς και κάρτες τετράμηνης διάρκειας αξίας 100 ευρώ.
Τα δρομολόγια θα είναι δύο ημερησίως, θα υπάρχουν όμως και θεματικά (τουριστικά, εκπαιδευτικά) τα Σαββατοκύριακα και τις εορτές.
Σχετικά με τις ώρες των δρομολογίων ο κ. Ζηλιασκόπουλος ήταν κατηγορηματικός: «Εσείς αγοράζετε το τραίνο, εσείς καθορίζετε και τα δρομολόγια. Εμείς ως ΤΡΑΙΝΟΣΕ απλά θέλουμε την δέσμευση των φορέων για τα παραπάνω συμφωνηθέντα».
Σε δηλώσεις τους οι φορείς που συμμετείχαν εξέφρασαν την ικανοποίηση για το αποτέλεσμα και την αισιοδοξία τους για το μέλλον του τραίνου της Φλώρινας.
Δεύτερο μεγάλο θέμα που συζητήθηκε ήταν η πρόταση του κοσμήτορα της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Χαράλαμπου Λεμονίδη για την σύσταση Επιτροπής Στήριξης του Πανεπιστημίου της Φλώρινας.
Η πρόταση έγινε ασμένως δεκτή κι έτσι την Επιτροπή θα αποτελούν:
Ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης και Πρεσπών κ. Θεόκλητος.
Οι βουλευτές του Νομού Γιώργος Λιάνης και Στάθης Κωνσταντινίδης.
Ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας Δημήτριος Ηλιάδης.
Οι δήμαρχοι, Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος, Αμυνταίου Μάκης Ιωσηφίδης και Πρεσπών Βασίλης Τσέπας.
Ο κοσμήτορας του Πανεπιστημίου Χαράλαμπος Λεμονίδης.
Την ευθύνη σύγκλισης της Επιτροπής θα έχουν ο δήμαρχος Φλώρινας και ο κοσμήτορας του Πανεπιστημίου.
Αντικείμενο και ευθύνη της Επιτροπής είναι η προάσπιση των συμφερόντων των πανεπιστημιακών Τμημάτων και Σχολών που λειτουργούν στην Φλώρινα, τα προβλήματα που δημιουργούνται με την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επίλυση της υλικοτεχνικής υποδομής και η σύνδεση του Πανεπιστημίου με την τοπική κοινωνία.