Προβλέπεται η δημιουργία εταιρειών, που στην Αθήνα μπορούν να φτάσουν…
τις 20, συγκεντρώνοντας 675 άδειες. Με το ΠΔ ανοίγει ο δρόμος για δωρεάν χορήγηση νέων αδειών κυρίως στην Περιφέρεια, βάσει κοινωνικών κριτηρίων.
Στο άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, αλλά υπό προϋποθέσεις, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από τον Αύγουστο, θέτοντας περιορισμούς για τον αριθμό των κυκλοφορούντων ταξί ανά περιοχή.
Το τελικό σχέδιο του υπουργείου προβλέπει τη δημιουργία εταιρειών ταξί, οι οποίες θα μπορούν να φτάσουν τουλάχιστον τις 20 στην Αττική, συγκεντρώνοντας 675 από τις περίπου 13.500 άδειες. Κι αυτό γιατί προβλέπεται πως η κάθε εταιρεία θα μπορεί να έχει έως και το 5% του συνολικού αριθμού των αδειών στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη και το 10% στην Περιφέρεια.
Οι εταιρείες μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ), φυσικά πρόσωπα ή συνεταιρισμοί, ενώ η πρόσβαση στην άδεια θα είναι ελεύθερη.
Παράλληλα, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τα ταξί, που υπέγραψε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, καθιερώνει τα 7θέσια και 9θέσια ταξί, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο, με προσυμφωνημένο μίσθωμα και θα μπορούν να μισθωθούν με οδηγό για συγκεκριμένο διάστημα. Τα νέου τύπου ταξί μπορούν να δημιουργηθούν και με μετατροπή των υφιστάμενων αδειών.
Κριτήρια
Με το ΠΔ αλλάζει ο τρόπος πρόσβασης στην άδεια και στο επάγγελμα του ταξιτζή, ενώ ανοίγει ο δρόμος για τη δωρεάν χορήγηση και νέων αδειών ταξί κυρίως στην Περιφέρεια, βάσει γεωγραφικών και πληθυσμιακών κριτηρίων.
Στην Αθήνα θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα θα κυκλοφορούν 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ως εκ τούτου δεν προκύπτει ζήτημα νέων αδειών για ταξί στην Αθήνα, καθώς ήδη η αναλογία είναι σήμερα περίπου 4 ανά 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, το υπουργείο διευκρινίζει ότι δεν προβλέπεται μείωση των αδειών.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
Πώς θα διατίθενται οι άδειες
Με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό, που θα διενεργούν οι περιφέρειες, οι οποίες θα ορίζουν και την αρχική τιμή έκδοσης της άδειας, θα δίνονται οι μισές από τις νέες άδειες ταξί, ενώ οι υπόλοιπες θα διατίθενται με κοινωνικά κριτήρια (μακροχρόνια άνεργοι, ανάπηροι 67%, πολύτεκνοι).
Οι ανάγκες κάθε περιφέρειας θα επανεξετάζονται ανά τριετία. Για τα ταξί της περιφέρειας διαφοροποιούνται οι γεωγραφικοί προσδιορισμοί κυκλοφορίας τους, καθώς στο εξής θα μπορεί η υφιστάμενη έδρα να διευρύνεται στα όρια του καλλικρατικού δήμου και όμορης δημοτικής ενότητας ύστερα από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς ταξί, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το δίπλωμα που τους χορηγήθηκε σε μία περιοχή και στην υπόλοιπη χώρα, ενώ για την πρόσβαση στην άδεια οδήγησης ταξί δεν θα υπάρχουν επαγγελματικά ασυμβίβαστα, αλλά θα απαιτείται επαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας και απολυτήριο γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου της αλλοδαπής. Η μεταβίβαση της άδειας μέσω συμβολαιογραφικής πράξης εξακολουθεί να ισχύει, ενώ προβλέπεται πλέον και η επιλογή της ηλεκτρονικής δημοπρασίας.
τις 20, συγκεντρώνοντας 675 άδειες. Με το ΠΔ ανοίγει ο δρόμος για δωρεάν χορήγηση νέων αδειών κυρίως στην Περιφέρεια, βάσει κοινωνικών κριτηρίων.
Στο άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, αλλά υπό προϋποθέσεις, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από τον Αύγουστο, θέτοντας περιορισμούς για τον αριθμό των κυκλοφορούντων ταξί ανά περιοχή.
Το τελικό σχέδιο του υπουργείου προβλέπει τη δημιουργία εταιρειών ταξί, οι οποίες θα μπορούν να φτάσουν τουλάχιστον τις 20 στην Αττική, συγκεντρώνοντας 675 από τις περίπου 13.500 άδειες. Κι αυτό γιατί προβλέπεται πως η κάθε εταιρεία θα μπορεί να έχει έως και το 5% του συνολικού αριθμού των αδειών στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη και το 10% στην Περιφέρεια.
Οι εταιρείες μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ), φυσικά πρόσωπα ή συνεταιρισμοί, ενώ η πρόσβαση στην άδεια θα είναι ελεύθερη.
Παράλληλα, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τα ταξί, που υπέγραψε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, καθιερώνει τα 7θέσια και 9θέσια ταξί, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο, με προσυμφωνημένο μίσθωμα και θα μπορούν να μισθωθούν με οδηγό για συγκεκριμένο διάστημα. Τα νέου τύπου ταξί μπορούν να δημιουργηθούν και με μετατροπή των υφιστάμενων αδειών.
Κριτήρια
Με το ΠΔ αλλάζει ο τρόπος πρόσβασης στην άδεια και στο επάγγελμα του ταξιτζή, ενώ ανοίγει ο δρόμος για τη δωρεάν χορήγηση και νέων αδειών ταξί κυρίως στην Περιφέρεια, βάσει γεωγραφικών και πληθυσμιακών κριτηρίων.
Στην Αθήνα θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα θα κυκλοφορούν 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ως εκ τούτου δεν προκύπτει ζήτημα νέων αδειών για ταξί στην Αθήνα, καθώς ήδη η αναλογία είναι σήμερα περίπου 4 ανά 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, το υπουργείο διευκρινίζει ότι δεν προβλέπεται μείωση των αδειών.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
Πώς θα διατίθενται οι άδειες
Με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό, που θα διενεργούν οι περιφέρειες, οι οποίες θα ορίζουν και την αρχική τιμή έκδοσης της άδειας, θα δίνονται οι μισές από τις νέες άδειες ταξί, ενώ οι υπόλοιπες θα διατίθενται με κοινωνικά κριτήρια (μακροχρόνια άνεργοι, ανάπηροι 67%, πολύτεκνοι).
Οι ανάγκες κάθε περιφέρειας θα επανεξετάζονται ανά τριετία. Για τα ταξί της περιφέρειας διαφοροποιούνται οι γεωγραφικοί προσδιορισμοί κυκλοφορίας τους, καθώς στο εξής θα μπορεί η υφιστάμενη έδρα να διευρύνεται στα όρια του καλλικρατικού δήμου και όμορης δημοτικής ενότητας ύστερα από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς ταξί, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το δίπλωμα που τους χορηγήθηκε σε μία περιοχή και στην υπόλοιπη χώρα, ενώ για την πρόσβαση στην άδεια οδήγησης ταξί δεν θα υπάρχουν επαγγελματικά ασυμβίβαστα, αλλά θα απαιτείται επαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας και απολυτήριο γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου της αλλοδαπής. Η μεταβίβαση της άδειας μέσω συμβολαιογραφικής πράξης εξακολουθεί να ισχύει, ενώ προβλέπεται πλέον και η επιλογή της ηλεκτρονικής δημοπρασίας.