ΦΛΩΡΙΝΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ : ΜΕΣΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥ - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ : ΜΕΣΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥ

.

.

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ : ΜΕΣΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥ

Ανάγκη  νέου συνδέσμου φίλων  Μοναστηρίου Δυτ. Μακεδονίας και στην Κοζάνη 


Είναι  γνωστό  ότι  βασική αιτία  δημιουργίας  του  πολυεθνικού,  γειτονικού  κρατιδίου  ήταν  το  γεγονός , για την τότε εποχή, ότι το Μοναστήρι  ήταν το εμπορικό κέντρο  των Βαλκανίων, με  επίνειο (απλώς λιμάνι δηλαδή), τη   Θεσ/νίκη, η οποία ποτέ  δεν είχε μέχρι τότε  στόφα Πρωτεύουσας....







   Απόδειξη  τούτου είναι ότι  στόφα Πρωτεύουσας απόκτησε  η Θεσ/νίκη, όταν πήγαν  σε  αυτή οι Μοναστηριώτες, κι από τότε συνεχώς την διοικούν. (Και δεν είναι μόνο ο Μπουτάρης…)
   Το Μοναστήρι, όπως και η Κωνσταντινούπολη, μπαζώθηκαν  στην κυριολεξία  από το Δυτικό Ρωμαϊκό κράτος , με διάφορους τρόπους , για να μην επικοινωνεί το βόρειο Βυζάντιο των σιτηρών (σήμερα των αγωγών)  Ρωσία, με το νότιο Βυζάντιο του θαλασσεμπορίου .
  ( Το λιμάνι της Πάτρας από τότε  πάει στην Ευρώπη τη  Μεσόγειο, από Πρίντεζι, Μπάρι, Αγκόνα…)
    Οι άνθρωποι  όμως  δεν χάθηκαν, υπάρχουν. Υπάρχουν 2 σύλλογοι Μοναστηριωτών και πέριξ  Θεσ/νίκης και Φλώρινας. (Υπάρχουν στα χαρτιά  , για 2-3 εκδηλώσεις, φιλίας  προς  το καθεστώς;)
    Λέγοντας πέριξ  εννοούμε  από τα σύνορα κι από  το όρος Βαρνούς  και Βόρας  μέχρι  πάνω από το Κρούσσοβο.  (πίσω έχει η… αχλάδα την ουρά):  200 χιλ ψυχές Ελλήνων ζούν στη FYROM.
   Η αύρα  δε  των  ελληνικών  πληθυσμών από  Δυτική Μακεδονία, πλέον της παραπάνω περιοχής εντός του σκοπιανού κράτους : ξεκινάει από Σαμαρίνα  και φτάνει έως  πάνω από το Κρούσσοβο. Πληθυσμιακά  όλη  η παραπάνω περιοχή  είναι ελληνική , με  μερικές νησίδες ,εντός του σκοπιανού εδάφους . Οι νησίδες αφορούν υπαρκτούς λοιπούς λαούς Σέρβων, Βουλγάρων, Αλβανών κλπ.,                   
 Eλάχιστοι  είναι oi  ΄΄σλαβο- μακεδόνες ΄΄ ( μέρος πρώην εξαρχικών  ή τέκνα ελληνικού εμφυλίου)
  Στη Δυτική Μακεδονία  ακόμα λιγότεροι:  στη Φλώρινα δεν ξεπερνούν τους 1.200  ( 600 σε κάθε Δήμο) , στο Νομό  Κοζάνης  100  συνολικά , στο Νομό  Καστοριάς  99 συνολικά και στα Γρεβενά 12.
    Είναι στην ουσία οι πρώην εξαρχικοί  σλαβο-μακεδονιστές , σαφώς διαφοροι των  γηγενών ντόπιων γραικομάνων.  Ακόμα κι εντός του σκοπιανού εδάφους  οι  ΄΄σλαβο-μακεδoνιστές΄΄ είναι μειοψηφία.
   Αν σήμερα γινόταν δημοψήφισμα  για γλώσσα και έθνος  , με  συν-υποψηφιότητες  το  ελληνικό, βουλγαρικό, σερβικό, αλβανικό  έθνος και γλώσσα, ότι υπόλοιπο θα ήταν  ισχνή μειοψηφία.
     Μάλιστα αν το δημοψήφισμα γινόταν  στην περιοχή  από το Κρούσσοβο και κάτω, μέχρι και όλη τη  Δυτική  Μακεδονία, η Ελλάδα θα επικρατούσε πλήρως…Τα ακούτε αξιότιμοι κύριοι της  Κοζάνης;
     Πόσο μάλλον  αν, αθροιστικά , γινόταν δημοψήφισμα στο συνολικό έδαφος που…  εποφθαλμιούν
      Πρωτεύουσα  όλης της Μακεδονίας είναι η  Θεσσαλονίκη και γλώσσα της  η ελληνική;…Οντως
      Δε  λέει τίποτε η ανακήρυξη κράτους  με γεωγραφικό προσδιορισμό, πλήν πολλών εθνοτήτων.
     Επομένως, οι …σύλλογοι  των Μοναστηριωτών  είναι  το κλειδί  για τη λύση του προβλήματος.
     Μπορούν και πρέπει  για ιστορικούς και πολιτιστικούς λόγους  να ζητήσουν διεθνώς  ξεχωριστό  καθεστώς  για την πόλη και την περιοχή του Μοναστηρίου , σε πρώτη φάση  στον οικιστικό και  πολιτιστικό τομέα. Όλοι οι δρόμοι του Μοναστηρίου  να είναι διπλά γραμμένοι (και ελληνικά )και σε όλοι οι παλιοί ελληνικοί σύλλογοι  του Μοναστηρίου και πέριξ να αναβιώσουν. Ομοίως  ο τύπος του.
    Στα δε σχολεία να μαθαίνονται και τα ελληνικά ( και πολλά τόσα άλλα- ματαίως;-προτεινόμενα)….
    Αμεση προϋπόθεση  των παραπάνω η επαναλειτουργία  του ΚΑΜ( Κέντρο Αποδήμων Μακεδόνων)  
    Αλλως,τι νόημα έχει η εταιρία Μακεδονικών Σπουδών Θεσ/κης ,δωρεάν ύμνους στους αμερικάνους;    
    Τοπικό  (μεταξύ άλλων)  βήμα  διαδήλωσης  των παραπάνω αιτημάτων  να γίνει άμεσα το πανηγύρι του προφήτη Ηλία της Μελίτης,στο  οποίο 2. 000 και πλέον Ελληνες Mοναστηριώτες  να διαδηλώνουν  την ανάγκη  ειδικών όρων στο  ελληνικό  ιστορικά και πολιτιστικά  γειτονικό Μοναστήρι. Αντε ντε…
   Εκεί  πραγματικά ΄΄θα σφίξουν οι σβώλοι΄΄  του γόνιμου  πια εδάφους, για την εγκατάλειψη  της  αδιαλλαξίας  και των προκλήσεων από την ηγεσία  των γειτόνων   και την εξεύρεση τελικής λύσης.
    Οπότε, είναι χρησιμότατη  μεν  κάθε  προετοιμασία για την  αναπόφευκτη(;) σύγκρουση, που  λεει  στην ανακοίνωσή του ο Αριστοτέλης.Xρήσιμο, να υπάρχει.  Τα εξαντλήσαμε όμως, όλα τα άλλα;
    Οσο πιο πολύ μιλάει ο  κάθε ‘’ ταδε ‘ ‘ για τη Μελίτη , τόσο  εμείς θα μιλάμε για το Μοναστήρι…
     Γιατί νομίζετε  καλούν τους Ελληνες  Μοναστηριώτες  σε γλέντια το σκοπιανό καθεστώς ;
     Δεν επιτρέπουν,  όμως  , τα  ελληνικά. Ούτε  και τους  επισκέπτες τους. Γιατί; Τι φοβούνται;
     Ποιο κράτος στον κόσμο  μπορεί να σταματήσει  πολιτιστική κυριαρχία   προκτητόρων ; …
      Εθίμων και πολιτισμού τουλάχιστον και διεθνής προβολή  τους; Πού είναι  ο πολιτισμός μας  ;
      Και γιατί να τρώμε συνεχώς τον εισαγόμενο άξεστο  παλαιοβαλκανισμό  στο Νομό μας;
       Γιατί, κυρίες και κύριοι , να μην εξάγουμε εμείς πολιτισμό και Ευρώπη, στην χώρα τους;
       Γιατί να μην μιλάμε, να τραγουδάμε και να χορεύουμε,  εμείς, ελληνικά στο Μοναστήρι;

                                                                                         ΓΡΑΙΚΟΜΑΝΟΣ ΜΑΚΕΔΩΝ