ΦΛΩΡΙΝΑ Η Όπερα για παιδιά. στο Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας. - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Η Όπερα για παιδιά. στο Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας.

.

.

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Η Όπερα για παιδιά. στο Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας.


Η Όπερα για παιδιά. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με αφορμή το έργο «Η Στέψη της Ποππαίας» του Claudio Monteverdi στο Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας.


Παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  Η Όπερα για παιδιά. Με αφορμή το έργο «Η Στέψη της Ποππαίας» του Claudio Monteverdi στο Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών στη Φλώρινα την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν οι μαθητές των τμημάτων Δ1 και Δ2 του 1ου Πειραματικού Σχολείου Φλώρινας με τις συνοδούς δασκάλες τους Αυγή Γεωργιάδου και Ειρήνη Τσουτσούλη. Ένα ταξίδι στην ιστορία της όπερας και της σκηνογραφίας έκαναν οι μικροί μαθητές με αφορμή το πολυσήμαντο έργο του Claudio Monteverdi. Mέσα από μία ειδική διασκευή του έργου για παιδιά, οι μαθητές συνάντησαν τους ήρωες του έργου, ήρθαν σε επαφή με τη μπαρόκ μουσική και σκηνογραφία και παρακολούθησαν ταινίες με αποσπάσματα από διεθνείς παραστάσεις της όπερας αυτής.


Η Στέψη της Ποππαίας γράφτηκε το 1642 σε μουσική Claudio Monteverdi και λιμπρέτο του Giovanni Francesco Busenello. H όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο Teatro Santi Giovanni e Paulo της Βενετίας κατά την θεατρική περίοδο 1642/43. Το έργο είναι η τελευταία όπερα που συνέθεσε ο Claudio Monteverdi, πριν το θάνατό του το 1643 και θεωρείται η σημαντικότερη ίσως όπερα του συνθέτη. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της μπαρόκ όπερας παγκοσμίως.
Το έργο εμπνέεται ο Claudio Monteverdi από την περίοδο βασιλείας του Νέρωνα. Παρακολουθούμε την πορεία της φιλόδοξης αυλικής Ποππαίας, η οποία καταφέρνει να ικανοποιήσει τις φιλοδοξίες της και να στεφθεί αυτοκράτειρα της Ρώμης. Παιχνίδια εξουσίας, επιβολής και στρατηγικής ξετυλίγονται κατά τη διάρκεια του έργου με κεντρικά πρόσωπα τον αυτοκράτορα Νέρωνα και την Ποππαία. Το έργο αποτελεί ένα σχόλιο για τον πόθο της εξουσίας και την άμετρη και παράλογη συμπεριφορά στην οποία μπορεί να παρασύρει τους ανθρώπους. Η θεματική του έργου αποτελεί μία σημαντική τομή στην ιστορία της όπερας. Η Στέψη της Ποππαίας αποτελεί μία από τις πρώτες όπερες η οποία βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα και όχι στην παράδοση της κλασικής μυθολογίας.
Η όπερα Η Στέψη της Ποππαίας του Claudio Monteverdi αποτελεί ένα από τα θέματα μελέτης και έρευνας του Εργαστηρίου Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας για το τρέχον εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2011/12.
Την επιμέλεια του εκπαιδευτικού προγράμματος είχε ο διδάσκων του Εργαστηρίου Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας Τάσος Πρωτοψάλτου ενώ συμμετείχαν ως εμψυχωτές και οι φοιτητές Δήμητρα Βούζου, Κωνσταντίνος Γκράτσας, Σοφία Μυράτ, Βενετία Τέντη και Γιώργος Τρικκαλιώτης.
Το Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών λειτουργεί από το 2009. Έκτοτε στα πλαίσια του διδακτικού και ερευνητικού του έργου έχει παρουσιάσει εκθέσεις, παραστάσεις, διαλέξεις και εργαστήρια. To 2011 τιμήθηκε στην Πράγα για τη δραστηριότητά του από τη Διεθνή Έκθεση Σκηνογραφίας και Θεατρικού Χώρου “Prague Quadrennial of Performance Design and Space”.