Το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνουν το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής», σε συνεργασία με την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Π.Ε. Φλώρινας.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 20-22 Απριλίου 2012 στη Φλώρινα.
Τα Πανελλήνια Συνέδρια «Διδακτική της Πληροφορικής», αποτελούν μια από της σειρές συνεδρίων που τελούν υπό την αιγίδα της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ). Συνολικά διεξάγονται με τη συνεργασία και την υποστήριξη της ΕΤΠΕ 4 σειρές συνεδρίων, με κύριο άξονα συζήτησης την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το έναυσμα για την καθιέρωση του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτική της Πληροφορικής» αποτέλεσε μια πρωτοβουλία με το ίδιο αντικείμενο, η 1η Ημερίδα Διδακτική της Πληροφορικής, που έλαβε χώρα στην Αθήνα το 2001. Ακολούθησε μια διημερίδα το 2003 στο Βόλου, που αποτελεί και την ουσιαστική απαρχή του θεσμού. Έκτοτε το συνέδριο πραγματοποιείται περίπου κάθε 2 χρόνια κι έχουν ακολουθήσει τα:
3ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής», Κόρινθος 2005
4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής», Πάτρα 2008
5ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής», Αθήνα 2010
Στόχος – Θεματολογία
Σκοπός του Συνεδρίου είναι να αποτελέσει το βήμα παρουσίασης και διαλόγου σχετικά με ερευνητικές μελέτες και εργασίες, προτάσεις, αναλύσεις και θεωρητικά πλαίσια που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός είναι η συνεισφορά του στο σχεδιασμό, ανάπτυξη και διάχυση των πολιτικών εκείνων που θα στοχεύουν στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πράξης και στην ουσιαστική ένταξη της Πληροφορικής και των τεχνολογιών της στην εκπαίδευση.
Το Συνέδριο απευθύνεται στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα που ασχολείται με τη διδασκαλία της Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιδιώκει να αποτελέσει ένα χώρο γόνιμου διαλόγου και ανταλλαγής νέων ιδεών σχετικά με το επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής, τα προγράμματα σπουδών, τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογίες και μια σειρά ζητημάτων που αφορούν στο παιδαγωγικό πλαίσιο της διδασκαλίας της Πληροφορικής.
Θεματικές Περιοχές:
Θεωρητικό πλαίσιο της Διδακτικής της Πληροφορικής
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική
Εκπαιδευτική πολιτική για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής
Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής
Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Πληροφορική
Διδακτική του προγραμματισμού
Διδακτική Υλικού και Λογισμικού Γενικής Χρήσης
Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα για τη διδασκαλία εννοιών της Πληροφορικής
Διδακτική αξιοποίηση Σύγχρονων Υπηρεσιών Διαδικτύου και Κοινωνικής Δικτύωσης στην Πληροφορική
Εκπαιδευτική Ρομποτική στη διδασκαλία της Πληροφορικής
Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Διδασκαλία της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Επιμόρφωση και υποστήριξη εκπαιδευτικών Πληροφορικής