Βάσει του νέου σχεδίου, το οποίο ανατρέπει το περιεχόμενο του νομοσχεδίου του Γ. Ραγκούση, στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα συμβατικά ταξί στα οποία όμως θα προστεθούν και τα οχήματα 7-9 θέσεων που θα εκτελούν μεταφορές (κυρίως σε τουριστικές περιοχές) χωρίς ταξίμετρο και με προσυμφωνημένο μίσθωμα, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία. Τα συγκεκριμένα οχήματα θα λειτουργούν με άδειες σημερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την αγορά.
Ο νέος αριθμός των ταξί θα αποτελεί συνάρτηση του πληθυσμού μιας γεωγραφικής περιοχής (Περιφέρειας) και των κυκλοφοριακών συνθηκών. Στην Αττική εξετάζεται να λειτουργούν 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, χωρίς ωστόσο να καταργηθούν οι υφιστάμενες άδειες. Πάντως, με απόφαση του περιφερειάρχη ο αριθμός αυτός θα μπορεί να αυξηθεί από 0,1 έως 1 ταξί, φτάνοντας δηλαδή στα 3,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Σήμερα, σύμφωνα με μελέτη του Πολυτεχνείου που παρουσίασε πρόσφατα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Θύμιος Λυμπερόπουλος, η αναλογία αυτή είναι 4,25 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Στη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της περιφέρειας τίθεται ως όριο το 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, σε κάθε Περιφέρεια θα συγκροτηθεί ειδική επιτροπή για τα ταξί, η οποία κάθε τρία χρόνια αφού εκτιμά την κατάσταση θα μπορεί να αποφασίζει τη χορήγηση νέων αδειών.