ΦΛΩΡΙΝΑ Το Μanagment Ολικής Ποιότητας στις επιχειρήσεις. (T.Q.M: Total Quallity Management). - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Το Μanagment Ολικής Ποιότητας στις επιχειρήσεις. (T.Q.M: Total Quallity Management).

.

.

Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Το Μanagment Ολικής Ποιότητας στις επιχειρήσεις. (T.Q.M: Total Quallity Management).

Γκίνη Δόμνα Project Manager
Το Management, ως επιστήμη, ξεκίνησε ουσιαστικά από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Θεμελιωτής της Οργάνωσης και Διοίκησης των Επιχειρήσεων υπήρξε ο Αμερικανός FrederickTaylor (1865-1915). Με τα συγγράμματα του «ShopManagement» και «PrinciplesofScientificManagement», αναδείχτηκε ως ο πατέρας της εν λόγω επιστήμης. Ο Taylor πίστευε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας ήταν η μόνη λύση για την εξασφάλιση υψηλών μισθών αλλά και μεγαλύτερων κερδών.



Σήμερα το μοντέρνο Management αναζητά βοήθεια και αξιοποιεί τα θετικά πλεονεκτήματα των άλλων επιστημών και ¨παντρεύει¨τις στρατηγικέςκαι τις μεθόδους. Οι επιστήμες οι οποίες υποβοηθούν το Managementείναι κυρίως οι κοινωνικές δηλαδή:
1. Η μικροοικονομική είναι η βάση των περισσότερων χρηματοοικονομικών τεχνικών (όπως η ανάλυση των ταμειακών εισροών και εκροών, η ανάλυση της αξίας μετοχών και οι αρχές της λογιστικής).
2. Η ψυχολογία βοηθά κυρίως με την ανάπτυξη τεχνικών marketing και συστημάτων λήψης αποφάσεων DSS (DecisionSupportSystems).
3. Η κοινωνιολογία παρέχει το εννοιολογικό υπόβαθρο για το σχεδιασμό της οργάνωσης. Και
4. Πολλά στοιχεία δανείζεται η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας από τη Στατιστική, αφού ο Στατιστικός Έλεγχος Διεργασιών αποτελεί τον πυρήνα αυτής.

Η Δ.Ο.Π. μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ένα «μοντέλο διοίκησης» που η επιτυχία του εξαρτάται από την επιδίωξη του άριστου συνδυασμού όλων των παραγωγικών συντελεστών μιας επιχείρησης. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αποτελεί την απάντηση των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις της κοινωνίας για υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών.
Αυτή η προσέγγιση του Management, χαρακτηρίζεται από πρακτικές και τεχνικές που βασίζονται στις εξής βασικές αρχές:

α. Ανάδειξη του συστημικού χαρακτήρα της επιχείρησης
Η επιχείρηση αντιμετωπίζεται ως ένα σύστημα εισροών και εκροών.

β. Εστίαση κυρίως στα θέλω του πελάτη
Η λογική αυτής της αρχής είναι η πίστη ότι η ικανοποίηση του πελάτη είναι η πιο σημαντική προϋπόθεση για τη μακροχρόνια επιτυχία της επιχείρησης.

γ. Συνεχής βελτίωση των διοικητικών διεργασιών
Σύμφωνα με τη Δ.Ο.Π. η επιχείρηση δεσμεύεται για συνεχή έλεγχο και επανεξέταση των τεχνικών και διοικητικών διεργασιών, με στόχο την αναζήτηση τρόπων αποτελεσματικότερης λειτουργίας

δ. Συμμετοχη όλου του προσωπικού της επιχείρησης στην παραγωγική διαδικασία αποτελεί την αιχμή του δόρατος της Δ.Ο.Π..
Γι’ αυτό προτείνονται συνεργασίες μεταξύ:
· διευθυντών, προϊσταμένων τμημάτων και εργαζομένων,
· τμημάτων της επιχείρησης,
· επιχείρησης, προμηθευτών και πελατών.























Γκίνη Δόμνα Project Manager