ΦΛΩΡΙΝΑ Το ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς επικοινωνεί μαζί σας και ζητά την ενεργό συμμετοχή όλων των γονέων σε μια κοινή προσπάθεια για την ασφάλεια ων παιδιών και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Το ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς επικοινωνεί μαζί σας και ζητά την ενεργό συμμετοχή όλων των γονέων σε μια κοινή προσπάθεια για την ασφάλεια ων παιδιών και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

.

.

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Το ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς επικοινωνεί μαζί σας και ζητά την ενεργό συμμετοχή όλων των γονέων σε μια κοινή προσπάθεια για την ασφάλεια ων παιδιών και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.


Μαθήματα οδικής ασφάλειας για παιδιά
Παιδί και κυκλοφοριακή αγωγή - συμβουλές προς τους γονείς
Η έλλειψη παιδείας στον τομέα της οδικής ασφάλειας έχει ως αποτέλεσμα κάθε χρόνο να προστίθενται στο μακρύ κατάλογο με τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων ολοένα και περισσότερα ανήλικα παιδιά. «Μην περιμένετε από το σχολείο και μόνο να διδαχθούν τα παιδιά σας όλα τα θέματα της οδικής ασφάλειας», συμβουλεύει η ΤΡΟΧΑΙΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ τους γονείς και τους καλεί να δείξουν στα παιδιά τους τα βασικά σημεία για τη σωστή και ασφαλή συμπεριφορά τους .



Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ παρέχει έναν απλό αλλά αναλυτικό και πρακτικό οδηγό συμβουλών για να διδάξετε τα παιδιά σας με τον καλύτερο τρόπο:

1. Βεβαιωθείτε ότι οι παππούδες , οι συγγενείς, οι φίλοι, ακόμη και η οικιακή βοηθός που πιθανόν έχετε ή όποιος άλλος φροντίζει τα παιδιά τις ώρες που λείπετε, ακολουθούν ακριβώς τα ίδια παραδείγματα με εσάς.
2. Να θυμάστε πάντα ότι τα παιδιά αναπτύσσουν τη σκέψη τους σε διαφορετικά επίπεδα. Εσείς και μόνο μπορείτε να αποφασίσετε πότε το παιδί σας θα είναι έτοιμο να «περάσει» από το ένα επίπεδο εκμάθησης, στο επόμενο.

Ηλικίες 1-4 ετών : Προστατέψτε το παιδί σας…
1. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν έχουν την ικανότητα να αντιμετωπίσουν την κυκλοφορία. Γι’ αυτό, ποτέ μην τα αφήνετε μόνα τους, ακόμη και όταν είναι βρίσκονται με μεγαλύτερα παιδιά.
2. Επιλέξτε το μέρος που θα είναι ασφαλές για να παίζουν. Ποτέ στο πεζοδρόμιο ή στον δρόμο ακόμη κι αν είναι ήσυχος. Αν δεν υπάρχει άλλο μέρος για παιγνίδι, πάντα να είναι μαζί τους ένας ενήλικας για να τα προσέχει διαρκώς.
3. Όταν βγαίνετε μαζί τους έξω, βεβαιωθείτε ότι το παιδί αυτής της ηλικίας περπατά στην πλευρά του πεζοδρομίου που είναι πιο μακριά από την κυκλοφορία (εσωτερικά δηλαδή), ακόμη και αν το κρατάτε από το χέρι.
4. Δώστε το σωστό παράδειγμα. Εξηγείστε του τι είναι η κυκλοφορία. Δείξτε του και εξηγείστε του τη λειτουργία των σηματοδοτών, γιατί πρέπει πάντα να σταματάμε και να ελέγχουμε το δρόμο πριν τον διασχίσουμε. Εξηγείστε του ακόμη τη διαφορά μεταξύ δρόμου και πεζοδρομίου.
Εξηγείστε του επίσης ότι πολλές φορές τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες ανεβαίνουν και στο πεζοδρόμιο για διάφορους λόγους, συνεπώς και εκεί πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα.

Ηλικία 5-6 ετών : Διδάσκοντας το παιδί…
1.'Οποτε βγαίνετε μαζί με το παιδί σας στο δρόμο, πείτε του τι πρόκειται να κάνετε και γιατί.
-Εξηγείστε στο παιδί τα βασικά σημεία για να διασχίσετε μια διασταύρωση:
α) Να προβλέπει (π.χ. : Βρες ένα ασφαλές σημείο να σταθείς)
β) Να σταματά (-Σε σημείο που να είναι ορατό από τους διερχόμενους οδηγούς)
γ) Να επιλέγει (-Να αποφεύγει να περνά μέσα από σταματημένα αυτοκίνητα)
δ) Να περιμένει (-Μέχρι να είναι σίγουρο ότι θα περάσει με ασφάλεια)
ε) Να ξεκινά στο σωστό χρόνο (-Όταν δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος)
στ) Να περνά χωρίς καθυστέρηση απέναντι (-Χωρίς να σταματά, να έχει το νου του την ώρα που διασχίζει τον δρόμο μόνο σε αυτό).
2. Κάντε του πρακτική σε ήσυχους δρόμους κοντά στο σπίτι. Πρώτα δείξτε του τι και πως να το κάνει. Μετά, αφήστε το να σας οδηγήσει εκείνο για να περάσετε μαζί απέναντι.
Αργότερα αφήστε το να έλθει σε εσάς προσεκτικά, όταν το περιμένετε εσείς στο απέναντι πεζοδρόμιο.
3. Στην ηλικία αυτή, το παιδί δεν είναι πραγματικά έτοιμο να διασχίσει το δρόμο. Γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι πάντα είναι μαζί του ένας ενήλικας.
4. Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται όταν το παιδί αρχίζει το σχολείο και δεν συνοδεύεται από ενήλικα. Προσπαθήστε λοιπόν να συνεννοηθείτε με κάποιον άλλο γονέα για να αφήσει στο σχολείο ή να το πάρει, αν δεν μπορείτε εσείς.
5. Επιλέξτε την πιο ασφαλή διαδρομή σχολείο-σπίτι, κάντε τη μαζί με το παιδί σας και εξηγείστε του κάθε λεπτομέρεια.
'Όπου υπάρχει κοντινή διασταύρωση με σηματοδότη, χρησιμοποιείστε τη.

Ηλικίες 7-9 ετών : Διέλευση σε σταυροδρόμι , χωρίς φανάρια…
1. Εξηγείστε στο παιδί σας τα στάδια που χρειάζονται για να διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο χωρίς σηματοδότη.
2. Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, κάντε του πρακτική εξάσκηση, ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχετε διασχίσει μαζί. Παρακολουθείστε το και βεβαιωθείτε, πριν το αφήσετε μόνο του να το κάνει.
3. Δοκιμάστε το ίδιο αργότερα, σε πιο πολυσύχναστους δρόμους. Κάντε το μαζί του πολλές φορές πριν το αφήσετε μόνο του.
4. Πολλά παιδιά (όπως και ενήλικες) δεν είναι ικανά να κρίνουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα αυτοκίνητα καθώς και την απόσταση (πόσο μακριά είναι). Εξ άλλου, η ηλικία που τα παιδιά κατανοούν τα θέματα αυτά, διαφέρει από παιδί σε παιδί.
Όλα τα παιδιά μαθαίνουν από το παράδειγμα των γονέων τους. Αυτό μην το ξεχνάτε ποτέ.
5. Να ντύνετε το παιδί σας με λαμπερά χρώματα ή χρώματα που «τραβούν το μάτι» των οδηγών και βέβαια όχι με μαύρα ρούχα, έστω κι αν είναι της μόδας, ειδικά με μουντό ή συννεφιασμένο καιρό. Να θυμάστε ότι και τα πιο λαμπερά χρώματα δε φωσφορίζουν το βράδυ σε σκοτεινούς δρόμους. Εξηγείστε στο παιδί γιατί το ντύνετε με ανοικτά χρώματα, ειδικά το βράδυ.

Ηλικίες 10-15 ετών : Μάθετε τα παιδιά σας να σκέπτονται για τον εαυτό τους!
Είναι οι ηλικίες που τα παιδιά χρειάζονται και απαιτούν σταδιακά την ανεξαρτησία τους. Μπορεί μάλιστα να απομακρύνονται κάποιες ώρες από το σπίτι, π.χ. για να επισκεφθούν φίλους -συμμαθητές τους . Το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής παιδιών σε ατυχήματα από οχήματα, είναι ηλικίας 12 έως 15 ετών. Είναι η ηλικία που το παιδί νομίζει ότι τα ξέρει όλα. Είναι στο δικό σας χέρι να το κάνετε να δει με σοβαρότητα τα θέματα της οδικής ασφάλειας.
1. Συνεχίστε να τους εξηγείτε τους κινδύνους της κυκλοφορίας. Υπενθυμίζετε τους να περιμένουν να σταματήσει η κίνηση για να διασχίσει ένα δρόμο, να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών, να μη διασχίζουν δρόμους κάνοντας «ζιγκ-ζαγκ», αν υπάρχει νησίδα στη μέση της λεωφόρου, τότε να διασχίζουν τη λεωφόρο σαν να πρόκειται για δύο ξεχωριστούς δρόμους, σταματώντας και περιμένοντας πάνω στη νησίδα.
2. Συζητείστε με το παιδί σας τους κινδύνους για κάθε διαδρομή που πρόκειται να κάνει (κυρίως αυτή του σχολείου).
3. Ελέγξτε αν το παιδί σας μπορεί να κρίνει σωστά την ταχύτητα και την απόσταση των αυτοκινήτων σε έναν πολυσύχναστο δρόμο και συζητείστε μαζί του για τα «ασφαλή περάσματα» του.
4. Επιμείνετε ότι ποτέ δεν πρέπει να διασχίσει ένα δρόμο ακολουθώντας στα «τυφλά» τους φίλους του ή άλλους. Πάντα πρέπει να σκέπτεται και να προσέχει εκείνο για τον εαυτό του.
5. Πάνω από όλα, οδηγείστε το παιδί με το παράδειγμα σας, τόσο σαν πεζοί όσο και σαν οδηγοί (ζώνες, κράνος).
Όλοι μας θέλουμε τα παιδιά μας να πηγαίνουν και να επιστρέφουν από τα σχολεία τους ασφαλή. Να θυμάστε ότι οι γονείς είναι εκείνοι που δίνουν τα πρώτα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στο παιδί.
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ