ΦΛΩΡΙΝΑ Ο Αρβανιτόπουλος δεσμεύτηκε ότι δε θα χαθεί ούτε ένας φοιτητής από τη Φλώρινα. - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Ο Αρβανιτόπουλος δεσμεύτηκε ότι δε θα χαθεί ούτε ένας φοιτητής από τη Φλώρινα.

.

.

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Ο Αρβανιτόπουλος δεσμεύτηκε ότι δε θα χαθεί ούτε ένας φοιτητής από τη Φλώρινα.

Με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Κώστα Αρβανιτόπουλο συναντήθηκε την Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013 η επιτροπή διεκδίκησης παραμονής των Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη της Φλώρινας.







Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του κ. Υπουργού και παρόντες ήταν ο πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητρόπολης Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας π. Ιουστίνος Μπαρδάκας, οι Βουλευτές της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας Στάθης Κωνσταντινίδης και Θανάσης Γερμανίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας Δημήτρης Ηλιάδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Τάκης Ευαγγέλου, ο Δήμαρχος Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος, ο Δήμαρχος Πρεσπών Βασίλης Τσέπας, ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Φλώρινας Στέφανος Μπίρος, η Διευθύντρια της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας του Τ.Ε.Ι. Φλώρινας Παρασκευή Μητλιάγκα, ενώ αισθητή ήταν η απουσία από το χώρο του Πανεπιστημίου και από το Επιμελητήριο Φλώρινας.
Η ομάδα διεκδίκησης ενημέρωσε τον κ. Υπουργό για τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κατάργηση των Τμημάτων στην πόλη της Φλώρινας και από τη μη ύπαρξη αυτοδιοίκητου Πανεπιστημίου στη Δυτική Μακεδονία, ενώ στο τέλος παρέδωσαν στον κ. Υπουργό κοινό υπόμνημα στο οποίο αναφέρονται τα εξής:
«ΘΕΜΑ: Θέσεις των Φορέων της Φλώρινας για το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ».
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
Με αφορμή τη διαβούλευση που έχει ξεκινήσει για το σχέδιο
«ΑΘΗΝΑ» πρέπει να σας τονίσουμε πως σύσσωμος ο Φλωρινιώτικος Λαός βρίσκεται ενάντια σε κάποια μέτρα του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ», που γίνεται για την αναγκαία αναμόρφωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η αναδιάρθρωση αυτή πρέπει να στηρίζεται και σε ακαδημαϊκά και σε αναπτυξιακά κριτήρια.
Η ενιαία εφαρμογή των ακαδημαϊκών κριτηρίων σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την επιτυχημένη εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και την κοινωνική αποδοχή. Ωστόσο, στο προτεινόμενο σχέδιο υπάρχουν ανακολουθίες και ανισομέρεια στην εφαρμογή των ακαδημαϊκών κριτηρίων, γεγονός που το κάνει μη αποδεκτό και εφαρμόσιμο.
Τα Ιδρύματα της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιτελούν και έναν σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη των περιφερειών στις οποίες δραστηριοποιούνται. Τα περιφερειακά ιδρύματα συμβάλλουν στη δημιουργία και υιοθέτηση καινοτομιών κατά την παραγωγική διαδικασία και διευκολύνουν τη διάχυσή τους σε διάφορους κλάδους της τοπικής οικονομίας. Η κατάργηση της αυτοδυναμίας του Πανεπιστημίου και η συρρίκνωση και χωρίς σαφή κριτήρια μετακίνηση και κατάργηση τμημάτων των Ιδρυμάτων της περιφέρειας, προκαλεί ανησυχία. Εάν η αναδιάρθρωση γίνεται με ένα λογιστικό σχέδιο περικοπών και μια νέα συγκεντρωτική διοικητική υπερδομή, που θα διευκολύνει σε δεύτερη φάση νέες συγχωνεύσεις, τότε είναι κατακριτέα.
Τα Ιδρύματα της Φλώρινας έχουν βαθιές ρίζες στην τοπική κοινωνία, έχουν αναπτύξει ουσιαστικές διασυνδέσεις με τις οικονομικές, παραγωγικές και πολιτιστικές δομές του τόπου και συνεχίζουν επάξια την παράδοση της εκπαίδευσης στην περιοχή.
Οι κάτοικοι της Φλώρινας αντιμετωπίζουν ήδη πολλά προβλήματα. Κάποια απ’ αυτά έχουν δημιουργηθεί από την πρόσφατη εκδήλωση της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, ενώ άλλα είναι πάγια και διαρκή. Όμως, εξαντλήθηκαν οι αντοχές και η υπομονή των κατοίκων από την μη ικανοποίηση α) Μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, β) Μείωση τιμής καυσίμων στα πρατήρια, που θα σημαίνει εξάλειψη του ισχυρότερου κινήτρου για τα χιλιάδες αυτοκίνητα που περνούν τα σύνορα μαζί με τα χρήματα των επιβατών τους, γ) Κατασκευή Τηλεθέρμανσης δ) Πώληση των μονάδων της ΔΕΗ ΑΕ, ε) Κατασκευή του κάθετου άξονα πρόσβασης στην Εγνατία Οδό, στ) Υποβάθμιση – κατάργηση των υποκαταστημάτων Ι.Κ.Α. και Εφορίας στο Αμύνταιο ζ) Υποβάθμιση της παιδείας-κλείσιμο σχολικών μονάδων, η) Υποβάθμιση της Υγείας και της Κοινωνικής Πρόνοιας, θ) Μη κατασκευή της καθέτου στην Εγνατία, ι) Μη αξιοποίηση των δυο Τελωνείων, ια) Μη λειτουργία των ορυχείων της ΔΕΗ…... και πλήθος άλλων προβλημάτων αρμοδιότητας της κεντρικής Εξουσίας.
Το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» προβλέπει την κατάργηση - διάλυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Το Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών, με έδρα τη Φλώρινα, συγχωνεύεται με άλλο τμήμα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση  έχει την ευθύνη στρατηγικής και επιτελικής οργάνωσης της ανάπτυξης της περιοχής και η ύπαρξη του Πανεπιστημίου ως εταίρου της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης είναι περισσότερο από επιβεβλημένη. Παρά τούτο με την απόφαση της Κεντρικής Εξουσίας, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι η μοναδική στην οποία δε θα λειτουργεί Πανεπιστήμιο, αντίθετα με άλλες περιφέρειες όπου λειτουργούν και παραπάνω από δύο ΑΕΙ, ενώ σύμφωνα με το σκεπτικό του σχεδίου θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένα Ίδρυμα ανά Περιφέρεια.
Αν και στο σκεπτικό του σχεδίου ήταν ... η συγχώνευση Ιδρυμάτων, που έχουν λιγότερα από τέσσερα Τμήματα... η κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο οποίο λειτουργούν έξι (6) τμήματα δεν φαίνεται να ευσταθεί.
Τμήματα με μηδενικό ή ελάχιστο προσωπικό ακόμη και εκτός της έδρας Ιδρυμάτων διατηρούνται (όπως το τμήμα στη Λήμνο) ως τμήματα που μπορούν να συνεχίσουν να είναι διεσπαρμένα ακόμη και μόνα τους, χωρίς να συγκροτούν χώρο εκπαίδευσης, σε αντίθεση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας είναι ένα Περιφερειακό ίδρυμα με κτιριακές υποδομές 27.665τμ2 (εκ των οποίων τα 22.000τμ2 αφορούν ιδιόκτητα και δωρεάν παραχώρηση), τη στιγμή που η ΑΔΙΠ παρατηρεί έλλειψη κτηριακών υποδομών στα Α.Ε.Ι. των δύο μεγάλων αστικών κέντρων. Στο ΠΔΜ σήμερα υπηρετούν 92 καθηγητές όλων των βαθμίδων και φοιτούν 3.675 προπτυχιακοί, 622 μεταπτυχιακοί και 139 υποψήφιοι διδάκτορες.
Καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα με το χαμηλότερο μέσο ετήσιο κόστος ανά φοιτητή, με το χαμηλότερο κόστος διοικητικού προσωπικού ανά φοιτητή, με ένα από τα χαμηλότερα κόστη διδακτικού προσωπικού ανά φοιτητή.
Με βάση την προτεινόμενη λύση, σε σύντομο διάστημα όπως άλλωστε έχει συμβεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις, θα απαξιωθεί η λειτουργία αυτών των τμημάτων και θα απορροφηθούν στην έδρα του νέου Ιδρύματος τους.
Το Τμήμα Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (http://epeap.florina.teikoz.gr) είναι το μοναδικό Τμήμα στην Ελλάδα που προετοιμάζει επιστήμονες που θα απασχοληθούν στον ποιοτικό έλεγχο των αγροτικών προϊόντων (προϊόντα του πρωτογενή τομέα), σε μια εποχή όπου η χώρα μας επιλέγει και προωθεί-ενισχύει την στροφή προς την παραγωγή αγροτικών προϊόντων ποιότητας. Το Τμήμα της Σ.ΤΕ.Γ. Φλώρινας έρχεται να συμπληρώσει ένα σημαντικό κομμάτι γνώσεων στην μεταποίηση και κύρια στον ποιοτικό έλεγχο της μεταποίησης των αγροτικών προϊόντων, αλλά παράλληλα και στο κομμάτι της αγροτικής οικονομίας που είναι απόλυτα συνυφασμένο με την παραγωγή και μεταποίηση της αγροτικής παραγωγής.
Το γνωστικό αντικείμενο της αγροτικής οικονομίας-αγροτικού μάρκετινγκ αποτελεί αντικείμενο σπουδών των Γεωτεχνικών Επιστημών σε παγκόσμιο επίπεδο. Το γνωστικό αντικείμενο του ποιοτικού ελέγχου των ελληνικών αγροτικών προϊόντων είναι επίσης αντικείμενο που ανήκει στα γεωπονικά Τμήματα και δεν εμφανίζει καμία συνάφεια με τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Η Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας έχει θετική αξιολόγηση από διεθνείς εξωτερικούς αξιολογητές για τις άριστες συνθήκες εκπαίδευσης, με υλικοτεχνική υποδομή μοναδική για τα Ελληνικά δεδομένα (ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ, Εστίες εργαστήρια, αίθ. διδασκαλίας).
Η τοπική οικονομία της Φλώρινας στηρίζεται κυρίως στην πρωτογενή παραγωγή και στη μεταποίηση και η σχολή συμβάλει ουσιαστικά και σε πολλαπλά επίπεδα στην αγροτική ανάπτυξη της περιοχής.
Με τη διάλυση του Τμήματος και την απορρόφηση του από ένα Τμήμα Διοίκησης επιχειρήσεων δημιουργούνται προβλήματα καθώς:
Δημιουργείται κενό στην εκπαίδευση Ελλήνων επιστημόνων στο αντικείμενο του ποιοτικού ελέγχου- αντικειμένου πολύ σημαντικού σήμερα στον Τομέα της διατροφής και επεξεργασίας των τροφίμων.
Αδικεί τους φοιτητές που θέλουν να εξειδικευτούν στον ποιοτικό έλεγχο και επέλεξαν να φοιτήσουν σε αυτό το Τμήμα μακριά από τις οικογένειες τους. Το Τμήμα επιλέχτηκε βάση του προγράμματος Σπουδών του και της ανταπόκρισης που έχει αυτό στην αγορά εργασίας. Δεν τους δίνει την ευκαιρία να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο, αλλά θέλει να τους μετατρέψει όλους σε μάνατζερ.
Το Τμήμα δεν μπορεί παρά να ανήκει σε μια Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας ή σε μια Σχολή που εξειδικεύεται στη μελέτη του τροφίμου (ελέγχου της ποιότητας και της οικονομίας του). Στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας η Σχολή αυτή είναι η Σ.ΤΕ.Γ., στο Παράρτημα της Φλώρινας.
Στην επόμενη προγραμματική περίοδο που στοχεύει στην έρευνα και στην καινοτομία ερωτάμε, πως είναι δυνατόν μια περιφέρεια χωρίς Πανεπιστημιακό ίδρυμα να πετύχει στους στόχους αυτούς; Αυτόματα η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας βρίσκεται έχοντας τροχοπέδη στην υλοποίηση των στόχων της επόμενης προγραμματικής περιόδου.
Τα κριτήρια που μπορούν να μετρηθούν ποσοτικά, δεν φαίνεται να ευσταθούν. Αλλά και κριτήρια που δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν, όπως η στήριξη της Εθνικής ταυτότητας, η κοινωνική συνοχή στην περιοχή με τη μεγαλύτερη ανεργία, οι δυσοίωνες προοπτικές από την απελευθέρωση της ενέργειας, τα ιδιαίτερα γεωγραφικά κριτήρια, δεν φαίνεται να λαμβάνονται όπως θα έπρεπε υπόψη στην αρχική μορφή του σχεδίου ΑΘΗΝΑ.
Η προάσπιση των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας αποτελεί ένα καθήκον ΕΘΝΙΚΗΣ προτεραιότητας προς τους ανθρώπους που φυλάν τα σύνορα μας, που κάποιοι επιβουλεύονται, και στρατηγική αναγκαιότητα στη Δυτική Μακεδονία.
Μετά τα παραπάνω, είναι αυταπόδεικτο ότι η Φλώρινα δεν ζητάει πολιτική στήριξη, αλλά ζητάει το ΣΩΣΤΟ. Συμπερασματικά, λαμβάνοντας υπόψη τις αναπτυξιακές, οικονομικές, πνευματικές, εθνικές αλλά και ηθικές επιπτώσεις που θα είχε τυχόν υποβάθμιση του τωρινού καθεστώτος λειτουργίας των τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην πόλη μας, απαιτούμε:
Την παραμονή του τμήματος Βαλκανικών σπουδών στην Φλώρινα.
Την παραμονή του τμήματος Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα ή συγχώνευσή του με τα άλλα τμήματα αγροτικής ανάπτυξης (Φυτικής και Ζωικής παραγωγής) που εδρεύουν στη Φλώρινα.
Διοικητική Αυτοτέλεια των Σχολών του Πανεπιστημίου».

Με την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων,  ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα δει με ιδιαίτερη προσοχή το θέμα της Φλώρινας και θα δώσει τις σχετικές απαντήσεις μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης. Τέλος, δεσμεύτηκε ότι δε θα χαθεί ούτε ένας φοιτητής από τη Φλώρινα.