Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Βεύης-Μελίτης στο πλαίσιο της πράξης «Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία - Δράσεις δια Βίου Μάθησης για τους Ενήλικες» οργάνωσε, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Αρμενοχωρίου, διήμερο σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο Αρμενοχώρι την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Απριλίου 2013. Το σεμινάριο, με τίτλο «Σχολικοί Κήποι», απευθυνόταν σε 105 εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φλώρινας. Σκοπός του σεμιναρίου είναι σε πρώτο επίπεδο η δημιουργία κήπων στις σχολικές μονάδες και σε ένα δεύτερο επίπεδο η δημιουργία τοπικού θεματικού δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Σχολεία με κήπο».
Την πρώτη μέρα και κατά την έναρξη του σεμιναρίου, ο κ. Νίκος Νάνης, Υπεύθυνος του ΚΠΕ Βεύης-Μελίτης , καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και τόνισε τη σκοπιμότητα της δημιουργίας σχολικών κήπων. Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο κ. Καραγκιοζίδης Άκης, Αντιδήμαρχος Φλώρινας, ο κ. Δούμτσης, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Αρμενοχωρίου και ο κ. Θοϊδης Γιάννης, συνταξιούχος εκπαιδευτικός, ενώ παρευρέθησαν και οι κ.κ. Τσούλης Θωμάς, Πρόεδρος της ΠΕΕΚΠΕ Δυτικής Μακεδονίας και Μπάτσιος Γιάννης , Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας. Στη συνέχεια, ο κ. Νόττας Παναγιώτης, Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, επεσήμανε τη φθίνουσα πορεία των σχολικών κήπων ήδη από τη δεκαετία του 1980 και την απουσία τους από τα σύγχρονα σχολεία. Ο κ. Κασκαμανίδης Γιάννης, Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έκανε μια σύντομη ιστορική αναδρομή , ενώ αναφέρθηκε στον σχολικό κήπο ως δείκτη μετασχηματισμού του ελληνικού σχολείου. Ο κ. Αρβανίτης Γιάννης, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αρμενοχωρίου, καλωσόρισε με τη σειρά του τους συμμετέχοντες και τόνισε τη σημασία του σχολικού κήπου ως μέρους της βιωματικής εκπάιδευσης και ως μέσου υλοποίησης στόχων του αειφόρου σχολείου.
Στις εισηγήσεις που ακολούθησαν , ο κ. Παπαδόπουλος Γιάννης, Επίκουρος Καθηγητής του Τ.Ε.Ι. Φυτικής Παραγωγής Φλώρινας, έδωσε πραγματικά απλά μαθήματα και πρακτικές συμβουλές για τη δημιουργία ενός σχολικού κήπου. Ο κ. Παπαθανασίου Φωκίων, Επίκουρος Καθηγητής του Τ.Ε.Ι. Φυτικής Παραγωγής Φλώρινας, στην εισήγησή του με τίτλο «Κομποστοποίηση, φτιάχνω το δικό μου λίπασμα», αναφέρθηκε στις φάσεις, στα υλικά, στις χρήσεις και στα πλεονεκτήματα της κομποστοποίησης. Ο κ. Λόφτσαλης Νικόλαος και η κ. Αθανασιάδου Χριστίνα, εκπρόσωποι της εναλλακτικής κοινότητας «Πελίτι» Κοζάνης, ανέδειξαν τη σημασία της διάσωσης και διάδοσης των παραδοσιακών ποικιλιών, αντιπαραβάλλοντάς τες στους γενετικά τροποποιημένους σπόρους που κατακλύζουν την αγορά. Ο κ. Δαϊκόπουλος Γιάννης, Διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της βιολογικής καλλιέργειας για την υγεία μας, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ πρότεινε και συγκεκριμένα ιδιοπαρασκευάσματα για τη βιολογική καταπολέμηση των ασθενειών των φυτών. Τέλος, ο κ. Κάρτας Ηλίας, Δάσκαλος, στην εισήγησή του «Ένας κήπος με χρώματα, αρώματα και νοστιμιές» μετέφερε την εμπειρία του και το χρονικό δημιουργίας σχολικού κήπου στο Δημοτικό Σχολείο της Άρνισσας.
Κατά τη δεύτερη μέρα του σεμιναρίου, πραγματικά ενθουσιώδης ήταν η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στα βιωματικά εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου του Αρμενοχωρίου: οι εκπαιδευτικοί, ανά ομάδες και υπό την επιστημονική καθοδήγηση των κ.κ. Παπαδόπουλου Γιάννη και Παπαθανασίου Φωκίωνα, έσκαψαν φύτεψαν, πότισαν και δημιούργησαν τον κήπο του σχολείου, ενώ παράλληλα κατασκεύασαν ευφάνταστα σκιάχτρα και κομποστοποιητή για τις ανάγκες του κήπου.
Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Μελίτης θα ήθελε να ευχαριστήσει τον κ. Γιάννη Αρβανίτη, Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Αρμενοχωρίου, για την πρόθυμη συνεργασία και τη θερμή φιλοξενία στους χώρους του σχολείου, τον Δήμο Φλώρινας και την Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας για την προσφορά φυτών στις σχολικές μονάδες του νομού, τη Σχολή Τεχνολογίας Φλώρινας για τη διάθεση απαραίτητου εξοπλισμού και εργαλείων και όλους τους εισηγητές για τις πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις τους. Τέλος, ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε σε όλους τους εκπαιδευτικούς που με την ενθουσιώδη και ενεργητική συμμετοχή τους συνέβαλαν στην επιτυχημένη διεξαγωγή του σεμιναρίου.
Ο υπεύθυνος του ΚΠΕ Βεύης - Μελίτης
Νίκος Νάνης