Στην πόλη της Φλώρινας έγινε την Τετάρτη 18 Μαρτίου η τακτική τριμηνιαία σύσκεψη του συνδυασμού ΕΛΠΙΔΑ.
Στην συνάντηση, η οποία συμπίπτει με την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου της Περιφερειακής Αρχής στη διοίκηση της Περιφέρειας, συμμετείχαν 32 μέλη του συνδυασμού από όλες της Περιφερειακές Ενότητες.
Τα στελέχη του συνδυασμού ενημερώθηκαν για τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου από τα εκλεγμένα μέλη της ΕΛΠΙΔΑΣ και στη συζήτηση τέθηκαν τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν στην Περιφέρεια.
Στο πλαίσιο της συνάντησης από την επικεφαλής του συνδυασμού έγινε η εισήγηση που ακολουθεί:
«Ο συνδυασμός της ΕΛΠΙΔΑΣ, στην ορκωμοσία του Περιφερειακού Συμβουλίου δεσμεύτηκε να ελέγχει τη Περιφερειακή Αρχή για τρία θέματα:
1. Τις ενέργειές της να φέρει οικονομική ανάπτυξη και ευημερία στο τόπο μας.
2. Την προσπάθειά της να επιταχύνει τη διαδικασία, εκσυγχρονισμού και εκλογίκευσης της δημόσιας διοίκησης στο επίπεδο της Περιφέρειας
3. Την αποτελεσματικότητά της στην ανακούφιση των αδύναμων και άνεργων πολιτών της Περιφέρειας
Σήμερα έξι μήνες μετά, ως προς το πρώτο σημείο, την προσπάθεια για οικονομική ανάπτυξη δηλαδή, είμαστε στο μηδέν.
Ο Περιφερειάρχης άφησε να φύγουν έξι μήνες χωρίς να τους θέσει κάποιους στόχους και χωρίς να καταθέσει έστω έναν υποτυπώδες ΣΧΕΔΙΟ για την Ανάπτυξη της Περιφέρειας.
Με τη λογική του «βάζω το κάρο μπροστά από το άλογο», άρχισε να μοιράζει, χωρίς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και με την τυπική διαδικασία της τροποποίησης προϋπολογισμού, περίπου 80 εκ€ σε έργα, δράσεις και μελέτες, τη σκοπιμότητα των οποίων, αμφιβάλλω αν γνωρίζουν ακόμη και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της συμπολίτευσης.
Οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι: Από τα 103 θέματα που συζητήθηκαν, στο Περιφερειακό Συμβούλιο μέχρι πρόσφατα, τα νέα έργα που ήρθαν με εισήγηση, ήταν μόνο τρία (με κυρίαρχο αυτό του γκρεμίσματος των γεφυρών)
Όλα τα υπόλοιπα θέματα αφορούσαν: 33 Επιτροπές, 26 Διαδικαστικά θέματα για έργα ξεκινημένα επί διοίκησης κου Δακή), 20 Μελέτες εκ των οποίων 15 προγραμματικές συμβάσεις, 13 τροποποιήσεις προϋπολογισμού, 8 Ψηφίσματα
Μοναδική παρένθεση, σοβαρής συζήτησης, τα θέματα που ως Αντιπολίτευση φέραμε δια «της βίας» στο Περιφερειακό Συμβούλιο και έτσι λύθηκε το ανύπαρκτο, όπως αποδείχθηκε, πρόβλημα του Πανεπιστημίου και το θέμα της μετατροπής της Δυτικής Μακεδονίας σε υποδοχέα επικίνδυνων απορριμμάτων.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο επιχειρησιακός Σχεδιασμός του τοπικού Πόρου της ΠΕ Φλώρινας (2,5εκ€ το χρόνο). Στο προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας κατένειμε 11,8εκ€, αναμενόμενα έσοδα δηλ. περίπου 5 χρόνων του Τοπικού Πόρου της Φλώρινας. Τη Δευτέρα στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Φλώρινας έρχεται ως θέμα ο Επιχειρησιακός Σχεδιασμός του Τοπικού Πόρου. Πρώτα ο Αντιπεριφερειάρχης κάνει μόνος του την κατανομή και μετά οι Σύμβουλοι θα συζητούμε για επιχειρησιακό σχεδιασμό, που θα υλοποιηθεί προφανώς με …..αέρα!
Στην ίδια γραμμή και ο Περιφερειάρχης!!!
Χωρίς να φέρει στο Συμβούλιο ένα ΣΧΕΔΙΟ για τη Περιφέρεια στο σύνολό της, παρουσιάζει αποσπασματικά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Φλώρινας. Όμως επιχειρησιακός σχεδιασμός χωρίς χρονοδιάγραμμα και χωρίς αναφορά σε πηγή χρηματοδότησης, είναι απλά κατάλογος επιθυμιών και έκθεση ιδεών. Μια μικρή προσπάθεια για κοστολόγηση αγγίζει άμεσα μερικά δις€
Ο Συνδυασμός μας εξέφρασε επίσημα στο Συμβούλιο την έντονη ανησυχία του για την έλλειψη ενός ΣΧΕΔΙΟΥ για την πενταετία.
Η απάντηση του Περιφερειάρχη ήταν προσβλητική για το σύνολο του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς δήλωσε, ότι ο ίδιος διαμορφώνει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό συζητώντας με την Κοινωνία!!!
Έτσι κατά τον κο Καρυπίδη, το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν εκφράζει την Κοινωνία και ως εκ τούτου αφαιρεί από τους αιρετούς εκπροσώπους της τον θεσμικό τους ρόλο, ως το κατ΄ εξοχήν αρμόδιο όργανο για τον Περιφερειακό Σχεδιασμό.
Είναι να απορεί κανείς πώς δέχονται τέτοια απαξίωση οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξής του.
Έτσι, κάποιοι άλλοι, ερήμην του Περιφερειακού Συμβουλίου «θα καταρτίσουν» …. ίσως, …..κάποτε, τον Περιφερειακό Σχεδιασμό και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι απλά θα διαπληκτιζόμαστε για ασημαντότητες.
Εν τω μεταξύ, οι πόροι «χάνονται» σε μικρά ή μεγάλα, αλλά πάντως ασύνδετα έργα, που δεν μπορούν να στηρίξουν με την αποσπασματικότητά τους καμιά αναπτυξιακή προσπάθεια και φυσικά να φέρουν θέσεις εργασίας στον τόπο.
Θέσαμε απλά ερωτήματα.
Γιατί ενώ μοιράστηκαν τόσα χρήματα από τον Τοπικό Πόρο, τους ΚΑΠ, το ΠΔΕ, από Ταμειακά υπόλοιπα και γιατί ενώ από τον Οκτώβριο του 2014 έχει η Περιφερειακή Αρχή τη δυνατότητα να εντάσσει έργα στο ΣΕΣ 2014-2020 δεν πρόταξαν π.χ
Ένα πρόγραμμα για τις μεταποιητικές, εμπορικές και τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, που δεν έχουν το παραμικρό περιθώριο αναμονής;
Ένα πρόγραμμα στήριξης επιχειρηματικών δράσεων εξειδικευμένο για ανέργους
Ένα δικό μας «εξοικονομώ κατ΄οίκον» για να κινηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος και τα σχεδόν 36 επαγγέλματα που συνδέονται με την κατασκευή και να βρουν δουλειά άνεργοι επιστήμονες μηχανικοί και εργατοτεχνικό προσωπικό
Το ερευνητικό ινστιτούτο, τη δεύτερη κουζίνα, το ξηραντήριο, τη παροχή κεφαλαίου κίνησης και το πρόγραμμα κατάρτισης και εξωστρέφειας για τη Γούνα
Τη τεχνητή χιόνωση στη Βασιλίτσα, το μουσείο της Μηλιάς ή το αστεροσκοπείο στον Όρλιακα, τη κατασκευή του δρόμου Γρεβενών – Βασιλίτσας και τη σύνδεση της Δεσκάτης με τα Γρεβενά και την Εγνατία.
Το 2ο lift στο Πισοδέρι, γιατί δε συζητήθηκε η χάραξη και η χρηματοδότηση του δρόμου Φλώρινα – Πισοδέρι – Πρέσπες.
Τα κτηνοτροφικά πάρκα με σύγχρονες υποδομές και με άτοκα δάνεια στους κτηνοτρόφους από τον Τοπικό Πόρο για τη μετεγκατάστασή τους
Γιατί στην Καστοριά, δεν επιταχύνουν τη μελέτη του αρδευτικού Νεστορίου, γιατί δεν πρόταξαν την ολοκλήρωση του αρδευτικού Βασιλειάδας ή τα ψυγεία και τις αποθήκες της ΓΕΟΚΑ, για να στηρίξουν την πραγματικά αξιόλογη προσπάθειά της.
Γιατί όχι το μηχάνημα για τη διαχείριση των καλαμιών στη λίμνη της Καστοριάς από το ΣΕΣ
Γιατί στην Κοζάνη δεν πρόταξαν το θερμοκηπιακό πάρκο στα Μπουτζάκια και τη λιμνοδεξαμενή στο Λιβαδερό
Κυρίως όμως γιατί η Περιφερειακή Αρχή αργεί να ανοίξει στο Περιφερειακό Συμβούλιο τα μεγάλα θέματα:
Το φθηνό ρεύμα για τους Δυτικομακεδόνες
Την ολοκληρωμένη πρόταση για την υγεία
Τη κατασκευή της Πανεπιστημιούπολης, μαζί με τη προσωρινή στέγαση του νέου Πολυτεχνικού Τμήματος, τη λύση στο πρόβλημα του ΤΕΙ Καστοριάς, τη χρηματοδότηση του ερευνητικού έργου του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ
Γιατί καθυστερεί η ένταξη του Κάθετου άξονα «Λάρισσας – Φλώρινας – Νίκης» και ειδικότερα το τμήμα «Πτολεμαϊδα – Φλώρινα»
Γιατί καθυστερεί να ανοίξει το πρόγραμμα ενίσχυσης του ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ, με ένα πρόγραμμα παροχής ρευστότητας στις επιχειρήσεις (περιφερειακό επενδυτικό ταμείο, κεφαλαίου κίνησης και εγγυήσεων), ενίσχυσης των εξαγωγικών μας προϊόντων, του κατασκευαστικού τομέα, των εμπορικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών.
Γιατί καθυστερούν με τα ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ της Περιφέρειας. Το Μεγάλο έργο της Βόρειας Ζώνης Πολυφύτου έχει ενταχθεί ήδη το τέλος του 2014 και μαζί με το αρδευτικό Σισανίου σχεδόν διπλασιάζουν τις αρδευόμενες εκτάσεις της ΠΕ Κοζάνης. Στα Γρεβενά το φράγμα και το αρδευτικό της Κνίδης, η λιμνοδεξαμενή Δεσκάτης και η βελτίωση του αρδευτικού Δήμητρας Καρπερού, το αρδευτικό του Νεστορίου στην Καστοριά μαζί με τα μισά έργα της κατασκευής του φράγματος της Γέρμας και η ολοκλήρωση της Βασιλειάδας, το αρδευτικό της Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα και για τα 42000στρ και οι αναδασμοί που είναι απαραίτητοι, όλα αυτά, είναι ακόμη στον αέρα.
Γιατί δεν ξεκινά η δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ NATURA, κάνοντας τη νέα «ΔΙΑΔΥΜΑ» στο τομέα του Περιβάλλοντος
Γιατί καθυστερούν οι μεγάλες τουριστικές υποδομές, οι οδικές συνδέσεις και οι υποδομές στους οικισμούς υποδοχής και οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε συνεκτικά πακέτα.
Γιατί μένει αναξιοποίητο το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014 -2020) που μπορούσε να τρέχει από τον Οκτώμβριο του 2014.
Ως προς το 2ο θέμα, τη διαδικασία δηλαδή εκσυγχρονισμού και εκλογίκευσης της ελληνικής δημόσιας διοίκησης στο επίπεδο της Περιφέρειας, τα πράγματα είναι δυστυχώς ακόμη χειρότερα
Η Περιφερειακή Αρχή έκανε από την αρχή τρία πολύ σημαντικά λάθη.
Το πρώτο είναι ότι δε διεκδίκησε άμεσα, να επιστρέψει η διοικητική μας έδρα, από την Ήπειρο στη Δυτ. Μακεδονία. Η κατάργηση του Γενικού Γραμματέα από μόνη της, είναι απλά ένα επικοινωνιακό τερτίπι, αν έγγραφα και υπάλληλοι κάνουν καθημερινές «βόλτες» στα Γιάννενα, χωρίς λόγο.
Το δεύτερο είναι ότι απαξίωσε, με προσβλητικό τρόπο, το αξιόλογο υπαλληλικό προσωπικό της Περιφέρειας και σε μια άγαρμπη προσπάθεια να «ξεχρεώσει υποσχέσεις», προχώρησε σε μια στρατιά πανάκριβων ειδικών συμβούλων, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις στερούνταν εξόφθαλμα ειδικών προσόντων.
Ακόμη χειρότερα αναγκάσθηκε να προσφύγει σε «περίεργους» ακροβατισμούς προκειμένου να εξυπηρετήσει περισσότερους «ημέτερους», δημιουργώντας μια στρατιά «εθελοντών», διαστρεβλώνοντας το νόμο, αφού αν και εθελοντές τελικά μάλλον αμείβονται ….. δια της πλαγίας οδού, ένα θέμα που ο συνδυασμός μας θα ζητήσει να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Το τρίτο λάθος, που αντίκειται σε κάθε έννοια χρηστής διοίκησης, είναι η πληθώρα απευθείας αναθέσεων χωρίς ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβουλίου, θέμα που επίσης θα ζητήσουμε να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Είναι φανερό ότι ο κος Καρυπίδης, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες του, κτίζει από πολύ νωρίς ένα μοντέλο συντηρητικής και αδιαφανούς διοίκησης εγκαθιδρύοντας ένα «νέο σύστημα» πελατειακών σχέσεων που κάθε άλλο παρά ΑΝΑΤΡΟΠΗ θυμίζουν.
Ως προς το 3ο, την ευθύνη δηλαδή που έχει η Περιφερειακή Αρχή να ανακουφίσει τους αδύναμους και άνεργους πολίτες της Περιφέρειας, βρισκόμαστε στο απόλυτο μηδέν
Η Περιφερειακή Αρχή έχει στην απόλυτη διάθεσή της ~ 50εκ€, που θα μπορούσε να αξιοποιεί ήδη από τον Οκτώμβριο του 2014 για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας.
Σε μια Περιφέρεια με τραγική πρωτιά στην ανεργία και στη φτώχεια δεν θα έπρεπε να χαθεί ούτε μέρα.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα βλέπουμε ατέρμονες συναντήσεις φορέων για επικοινωνιακούς κυρίως σκοπούς και βέβαια ….μελέτες. Μελέτες με απευθείας αναθέσεις ή χωρίς που θα πάρουν κάποιους μήνες για να υλοποιηθούν και εν τω μεταξύ οι άνθρωποι θα υποφέρουν αβοήθητοι…..
Θέλω να κλείσω θετικά λέγοντας ότι, η Περιφερειακή Αρχή έχει μπροστά της χρόνο να ενεργοποιηθεί και να αναθεωρήσει τη στάση της.
Να ασχοληθεί με σοβαρότητα και διαφάνεια ανατρέποντας μικροπολιτικές και συντηρητικές λογικές στη πράξη .
Γιατί πλέον οι καλές προθέσεις και τα λόγια δεν αρκούν.
Κάποτε έρχεται η στιγμή που τα λόγια πρέπει να γίνουν πράξεις, οι προθέσεις να μετατραπούν σε στόχους και οι στόχοι σε έργα συγκεκριμένα.
Και με αφορμή το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 23 Μαρτίου στην ΠΕ Φλώρινας, για το Συνδυασμό μας, βασικοί στόχοι είναι: η Ενέργεια, η Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Πρωτογενής Τομέας και ο Τουρισμός.
Γι αυτό ζητάμε 10 δεσμεύσεις για τη Φλώρινα και το ίδιο θα κάνουμε το επόμενο διάστημα για κάθε Περιφερειακή Ενότητα:
1. Δέσμευση για την ολοκλήρωση κατασκευής του τμήματος «Πτολεμαϊδα – Φλώρινα» του Κάθετου οδικού άξονα «όρια Νομού Λάρισας- Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη»
2. Δέσμευση για τη κατασκευή του τουριστικού Οδικού Άξονα «Φλώρινα- Πισοδέρι- Πρέσπες»
3. Δέσμευση για τα έργα ανάπτυξης του χιονοδρομικού Πισοδερίου
4. Δέσμευση για τα έργα Πανεπιστημιούπολης στη Φλώρινα
5. Ενημέρωση για τα έργα της ΠΕ Φλώρινας που η Περιφερειακή Αρχή προγραμματίζει και προετοιμάζει την ένταξή τους στο ΣΕΣ 2014-2020
6. Δέσμευση για κάλυψη ίδιας συμμετοχής ,των ενταγμένων σε κοινοτικά και εθνικά προγράμματα επενδυτικών σχεδίων του αγροτικού τομέα, συνεταιρισμών και ομάδων παραγωγών, από τον Τοπικό Πόρο Ανάπτυξης
7. Δέσμευση για χρηματοδότηση έργων του πρωτογενή τομέα: δημιουργία κτηνοτροφικών πάρκων (χρηματοδότηση υποδομών και παροχή διευκολύνσεων στους κτηνοτρόφους για τη μετεγκατάστασή τους). Αναδασμοί. Αρδευτικά
8. Δέσμευση για συγκεκριμένες δράσεις τουριστικής ανάπτυξης (Χιονοδρομικό, Λίμνες, Εικαστικά)
9. Δέσμευση για δράσεις ανακούφισης των επιχειρηματιών της ΠΕ Φλώρινας (ρευστότητα, κεφάλαιο κίνησης, επενδύσεις)
10. Δέσμευση για ενέργειες για την επένδυση της Μελίτης ΙΙ και τη λειτουργία των ορυχείων της ΠΕ Φλώρινας
Ο Συνδυασμός της ΕΛΠΙΔΑΣ, θα υπενθυμίζει πάντα την ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής, να αναδείξει τη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου, είτε σε μια διαδικασία ουσιαστική, που θα φέρει ευημερία και πλούτο στον τόπο, είτε σε μια παρωδία διακυβέρνησης, όπου απλά 50 άνθρωποι θα πηγαινοερχόμαστε επί πέντε χρόνια, λειτουργώντας ως γλάστρες.
Η Περιφέρεια περνάει μια πολύ δύσκολη κρίση. Στο χέρι της Περιφερειακής Αρχής είναι να αξιοποιήσει τους σημαντικούς πόρους που διαθέτει για να τη φέρει στο μέλλον σε μια καλύτερη θέση.
Για το συνδυασμό ΕΛΠΙΔΑ
Γεωργία Ζεμπιλιάδου
Περιφερειακή Σύμβουλος - Επικεφαλής
Στην συνάντηση, η οποία συμπίπτει με την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου της Περιφερειακής Αρχής στη διοίκηση της Περιφέρειας, συμμετείχαν 32 μέλη του συνδυασμού από όλες της Περιφερειακές Ενότητες.
Τα στελέχη του συνδυασμού ενημερώθηκαν για τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου από τα εκλεγμένα μέλη της ΕΛΠΙΔΑΣ και στη συζήτηση τέθηκαν τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν στην Περιφέρεια.
Στο πλαίσιο της συνάντησης από την επικεφαλής του συνδυασμού έγινε η εισήγηση που ακολουθεί:
«Ο συνδυασμός της ΕΛΠΙΔΑΣ, στην ορκωμοσία του Περιφερειακού Συμβουλίου δεσμεύτηκε να ελέγχει τη Περιφερειακή Αρχή για τρία θέματα:
1. Τις ενέργειές της να φέρει οικονομική ανάπτυξη και ευημερία στο τόπο μας.
2. Την προσπάθειά της να επιταχύνει τη διαδικασία, εκσυγχρονισμού και εκλογίκευσης της δημόσιας διοίκησης στο επίπεδο της Περιφέρειας
3. Την αποτελεσματικότητά της στην ανακούφιση των αδύναμων και άνεργων πολιτών της Περιφέρειας
Σήμερα έξι μήνες μετά, ως προς το πρώτο σημείο, την προσπάθεια για οικονομική ανάπτυξη δηλαδή, είμαστε στο μηδέν.
Ο Περιφερειάρχης άφησε να φύγουν έξι μήνες χωρίς να τους θέσει κάποιους στόχους και χωρίς να καταθέσει έστω έναν υποτυπώδες ΣΧΕΔΙΟ για την Ανάπτυξη της Περιφέρειας.
Με τη λογική του «βάζω το κάρο μπροστά από το άλογο», άρχισε να μοιράζει, χωρίς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και με την τυπική διαδικασία της τροποποίησης προϋπολογισμού, περίπου 80 εκ€ σε έργα, δράσεις και μελέτες, τη σκοπιμότητα των οποίων, αμφιβάλλω αν γνωρίζουν ακόμη και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της συμπολίτευσης.
Οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι: Από τα 103 θέματα που συζητήθηκαν, στο Περιφερειακό Συμβούλιο μέχρι πρόσφατα, τα νέα έργα που ήρθαν με εισήγηση, ήταν μόνο τρία (με κυρίαρχο αυτό του γκρεμίσματος των γεφυρών)
Όλα τα υπόλοιπα θέματα αφορούσαν: 33 Επιτροπές, 26 Διαδικαστικά θέματα για έργα ξεκινημένα επί διοίκησης κου Δακή), 20 Μελέτες εκ των οποίων 15 προγραμματικές συμβάσεις, 13 τροποποιήσεις προϋπολογισμού, 8 Ψηφίσματα
Μοναδική παρένθεση, σοβαρής συζήτησης, τα θέματα που ως Αντιπολίτευση φέραμε δια «της βίας» στο Περιφερειακό Συμβούλιο και έτσι λύθηκε το ανύπαρκτο, όπως αποδείχθηκε, πρόβλημα του Πανεπιστημίου και το θέμα της μετατροπής της Δυτικής Μακεδονίας σε υποδοχέα επικίνδυνων απορριμμάτων.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο επιχειρησιακός Σχεδιασμός του τοπικού Πόρου της ΠΕ Φλώρινας (2,5εκ€ το χρόνο). Στο προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας κατένειμε 11,8εκ€, αναμενόμενα έσοδα δηλ. περίπου 5 χρόνων του Τοπικού Πόρου της Φλώρινας. Τη Δευτέρα στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Φλώρινας έρχεται ως θέμα ο Επιχειρησιακός Σχεδιασμός του Τοπικού Πόρου. Πρώτα ο Αντιπεριφερειάρχης κάνει μόνος του την κατανομή και μετά οι Σύμβουλοι θα συζητούμε για επιχειρησιακό σχεδιασμό, που θα υλοποιηθεί προφανώς με …..αέρα!
Στην ίδια γραμμή και ο Περιφερειάρχης!!!
Χωρίς να φέρει στο Συμβούλιο ένα ΣΧΕΔΙΟ για τη Περιφέρεια στο σύνολό της, παρουσιάζει αποσπασματικά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Φλώρινας. Όμως επιχειρησιακός σχεδιασμός χωρίς χρονοδιάγραμμα και χωρίς αναφορά σε πηγή χρηματοδότησης, είναι απλά κατάλογος επιθυμιών και έκθεση ιδεών. Μια μικρή προσπάθεια για κοστολόγηση αγγίζει άμεσα μερικά δις€
Ο Συνδυασμός μας εξέφρασε επίσημα στο Συμβούλιο την έντονη ανησυχία του για την έλλειψη ενός ΣΧΕΔΙΟΥ για την πενταετία.
Η απάντηση του Περιφερειάρχη ήταν προσβλητική για το σύνολο του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς δήλωσε, ότι ο ίδιος διαμορφώνει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό συζητώντας με την Κοινωνία!!!
Έτσι κατά τον κο Καρυπίδη, το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν εκφράζει την Κοινωνία και ως εκ τούτου αφαιρεί από τους αιρετούς εκπροσώπους της τον θεσμικό τους ρόλο, ως το κατ΄ εξοχήν αρμόδιο όργανο για τον Περιφερειακό Σχεδιασμό.
Είναι να απορεί κανείς πώς δέχονται τέτοια απαξίωση οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξής του.
Έτσι, κάποιοι άλλοι, ερήμην του Περιφερειακού Συμβουλίου «θα καταρτίσουν» …. ίσως, …..κάποτε, τον Περιφερειακό Σχεδιασμό και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι απλά θα διαπληκτιζόμαστε για ασημαντότητες.
Εν τω μεταξύ, οι πόροι «χάνονται» σε μικρά ή μεγάλα, αλλά πάντως ασύνδετα έργα, που δεν μπορούν να στηρίξουν με την αποσπασματικότητά τους καμιά αναπτυξιακή προσπάθεια και φυσικά να φέρουν θέσεις εργασίας στον τόπο.
Θέσαμε απλά ερωτήματα.
Γιατί ενώ μοιράστηκαν τόσα χρήματα από τον Τοπικό Πόρο, τους ΚΑΠ, το ΠΔΕ, από Ταμειακά υπόλοιπα και γιατί ενώ από τον Οκτώβριο του 2014 έχει η Περιφερειακή Αρχή τη δυνατότητα να εντάσσει έργα στο ΣΕΣ 2014-2020 δεν πρόταξαν π.χ
Ένα πρόγραμμα για τις μεταποιητικές, εμπορικές και τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, που δεν έχουν το παραμικρό περιθώριο αναμονής;
Ένα πρόγραμμα στήριξης επιχειρηματικών δράσεων εξειδικευμένο για ανέργους
Ένα δικό μας «εξοικονομώ κατ΄οίκον» για να κινηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος και τα σχεδόν 36 επαγγέλματα που συνδέονται με την κατασκευή και να βρουν δουλειά άνεργοι επιστήμονες μηχανικοί και εργατοτεχνικό προσωπικό
Το ερευνητικό ινστιτούτο, τη δεύτερη κουζίνα, το ξηραντήριο, τη παροχή κεφαλαίου κίνησης και το πρόγραμμα κατάρτισης και εξωστρέφειας για τη Γούνα
Τη τεχνητή χιόνωση στη Βασιλίτσα, το μουσείο της Μηλιάς ή το αστεροσκοπείο στον Όρλιακα, τη κατασκευή του δρόμου Γρεβενών – Βασιλίτσας και τη σύνδεση της Δεσκάτης με τα Γρεβενά και την Εγνατία.
Το 2ο lift στο Πισοδέρι, γιατί δε συζητήθηκε η χάραξη και η χρηματοδότηση του δρόμου Φλώρινα – Πισοδέρι – Πρέσπες.
Τα κτηνοτροφικά πάρκα με σύγχρονες υποδομές και με άτοκα δάνεια στους κτηνοτρόφους από τον Τοπικό Πόρο για τη μετεγκατάστασή τους
Γιατί στην Καστοριά, δεν επιταχύνουν τη μελέτη του αρδευτικού Νεστορίου, γιατί δεν πρόταξαν την ολοκλήρωση του αρδευτικού Βασιλειάδας ή τα ψυγεία και τις αποθήκες της ΓΕΟΚΑ, για να στηρίξουν την πραγματικά αξιόλογη προσπάθειά της.
Γιατί όχι το μηχάνημα για τη διαχείριση των καλαμιών στη λίμνη της Καστοριάς από το ΣΕΣ
Γιατί στην Κοζάνη δεν πρόταξαν το θερμοκηπιακό πάρκο στα Μπουτζάκια και τη λιμνοδεξαμενή στο Λιβαδερό
Κυρίως όμως γιατί η Περιφερειακή Αρχή αργεί να ανοίξει στο Περιφερειακό Συμβούλιο τα μεγάλα θέματα:
Το φθηνό ρεύμα για τους Δυτικομακεδόνες
Την ολοκληρωμένη πρόταση για την υγεία
Τη κατασκευή της Πανεπιστημιούπολης, μαζί με τη προσωρινή στέγαση του νέου Πολυτεχνικού Τμήματος, τη λύση στο πρόβλημα του ΤΕΙ Καστοριάς, τη χρηματοδότηση του ερευνητικού έργου του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ
Γιατί καθυστερεί η ένταξη του Κάθετου άξονα «Λάρισσας – Φλώρινας – Νίκης» και ειδικότερα το τμήμα «Πτολεμαϊδα – Φλώρινα»
Γιατί καθυστερεί να ανοίξει το πρόγραμμα ενίσχυσης του ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ, με ένα πρόγραμμα παροχής ρευστότητας στις επιχειρήσεις (περιφερειακό επενδυτικό ταμείο, κεφαλαίου κίνησης και εγγυήσεων), ενίσχυσης των εξαγωγικών μας προϊόντων, του κατασκευαστικού τομέα, των εμπορικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών.
Γιατί καθυστερούν με τα ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ της Περιφέρειας. Το Μεγάλο έργο της Βόρειας Ζώνης Πολυφύτου έχει ενταχθεί ήδη το τέλος του 2014 και μαζί με το αρδευτικό Σισανίου σχεδόν διπλασιάζουν τις αρδευόμενες εκτάσεις της ΠΕ Κοζάνης. Στα Γρεβενά το φράγμα και το αρδευτικό της Κνίδης, η λιμνοδεξαμενή Δεσκάτης και η βελτίωση του αρδευτικού Δήμητρας Καρπερού, το αρδευτικό του Νεστορίου στην Καστοριά μαζί με τα μισά έργα της κατασκευής του φράγματος της Γέρμας και η ολοκλήρωση της Βασιλειάδας, το αρδευτικό της Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα και για τα 42000στρ και οι αναδασμοί που είναι απαραίτητοι, όλα αυτά, είναι ακόμη στον αέρα.
Γιατί δεν ξεκινά η δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ NATURA, κάνοντας τη νέα «ΔΙΑΔΥΜΑ» στο τομέα του Περιβάλλοντος
Γιατί καθυστερούν οι μεγάλες τουριστικές υποδομές, οι οδικές συνδέσεις και οι υποδομές στους οικισμούς υποδοχής και οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε συνεκτικά πακέτα.
Γιατί μένει αναξιοποίητο το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014 -2020) που μπορούσε να τρέχει από τον Οκτώμβριο του 2014.
Ως προς το 2ο θέμα, τη διαδικασία δηλαδή εκσυγχρονισμού και εκλογίκευσης της ελληνικής δημόσιας διοίκησης στο επίπεδο της Περιφέρειας, τα πράγματα είναι δυστυχώς ακόμη χειρότερα
Η Περιφερειακή Αρχή έκανε από την αρχή τρία πολύ σημαντικά λάθη.
Το πρώτο είναι ότι δε διεκδίκησε άμεσα, να επιστρέψει η διοικητική μας έδρα, από την Ήπειρο στη Δυτ. Μακεδονία. Η κατάργηση του Γενικού Γραμματέα από μόνη της, είναι απλά ένα επικοινωνιακό τερτίπι, αν έγγραφα και υπάλληλοι κάνουν καθημερινές «βόλτες» στα Γιάννενα, χωρίς λόγο.
Το δεύτερο είναι ότι απαξίωσε, με προσβλητικό τρόπο, το αξιόλογο υπαλληλικό προσωπικό της Περιφέρειας και σε μια άγαρμπη προσπάθεια να «ξεχρεώσει υποσχέσεις», προχώρησε σε μια στρατιά πανάκριβων ειδικών συμβούλων, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις στερούνταν εξόφθαλμα ειδικών προσόντων.
Ακόμη χειρότερα αναγκάσθηκε να προσφύγει σε «περίεργους» ακροβατισμούς προκειμένου να εξυπηρετήσει περισσότερους «ημέτερους», δημιουργώντας μια στρατιά «εθελοντών», διαστρεβλώνοντας το νόμο, αφού αν και εθελοντές τελικά μάλλον αμείβονται ….. δια της πλαγίας οδού, ένα θέμα που ο συνδυασμός μας θα ζητήσει να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Το τρίτο λάθος, που αντίκειται σε κάθε έννοια χρηστής διοίκησης, είναι η πληθώρα απευθείας αναθέσεων χωρίς ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβουλίου, θέμα που επίσης θα ζητήσουμε να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Είναι φανερό ότι ο κος Καρυπίδης, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες του, κτίζει από πολύ νωρίς ένα μοντέλο συντηρητικής και αδιαφανούς διοίκησης εγκαθιδρύοντας ένα «νέο σύστημα» πελατειακών σχέσεων που κάθε άλλο παρά ΑΝΑΤΡΟΠΗ θυμίζουν.
Ως προς το 3ο, την ευθύνη δηλαδή που έχει η Περιφερειακή Αρχή να ανακουφίσει τους αδύναμους και άνεργους πολίτες της Περιφέρειας, βρισκόμαστε στο απόλυτο μηδέν
Η Περιφερειακή Αρχή έχει στην απόλυτη διάθεσή της ~ 50εκ€, που θα μπορούσε να αξιοποιεί ήδη από τον Οκτώμβριο του 2014 για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας.
Σε μια Περιφέρεια με τραγική πρωτιά στην ανεργία και στη φτώχεια δεν θα έπρεπε να χαθεί ούτε μέρα.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα βλέπουμε ατέρμονες συναντήσεις φορέων για επικοινωνιακούς κυρίως σκοπούς και βέβαια ….μελέτες. Μελέτες με απευθείας αναθέσεις ή χωρίς που θα πάρουν κάποιους μήνες για να υλοποιηθούν και εν τω μεταξύ οι άνθρωποι θα υποφέρουν αβοήθητοι…..
Θέλω να κλείσω θετικά λέγοντας ότι, η Περιφερειακή Αρχή έχει μπροστά της χρόνο να ενεργοποιηθεί και να αναθεωρήσει τη στάση της.
Να ασχοληθεί με σοβαρότητα και διαφάνεια ανατρέποντας μικροπολιτικές και συντηρητικές λογικές στη πράξη .
Γιατί πλέον οι καλές προθέσεις και τα λόγια δεν αρκούν.
Κάποτε έρχεται η στιγμή που τα λόγια πρέπει να γίνουν πράξεις, οι προθέσεις να μετατραπούν σε στόχους και οι στόχοι σε έργα συγκεκριμένα.
Και με αφορμή το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 23 Μαρτίου στην ΠΕ Φλώρινας, για το Συνδυασμό μας, βασικοί στόχοι είναι: η Ενέργεια, η Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Πρωτογενής Τομέας και ο Τουρισμός.
Γι αυτό ζητάμε 10 δεσμεύσεις για τη Φλώρινα και το ίδιο θα κάνουμε το επόμενο διάστημα για κάθε Περιφερειακή Ενότητα:
1. Δέσμευση για την ολοκλήρωση κατασκευής του τμήματος «Πτολεμαϊδα – Φλώρινα» του Κάθετου οδικού άξονα «όρια Νομού Λάρισας- Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη»
2. Δέσμευση για τη κατασκευή του τουριστικού Οδικού Άξονα «Φλώρινα- Πισοδέρι- Πρέσπες»
3. Δέσμευση για τα έργα ανάπτυξης του χιονοδρομικού Πισοδερίου
4. Δέσμευση για τα έργα Πανεπιστημιούπολης στη Φλώρινα
5. Ενημέρωση για τα έργα της ΠΕ Φλώρινας που η Περιφερειακή Αρχή προγραμματίζει και προετοιμάζει την ένταξή τους στο ΣΕΣ 2014-2020
6. Δέσμευση για κάλυψη ίδιας συμμετοχής ,των ενταγμένων σε κοινοτικά και εθνικά προγράμματα επενδυτικών σχεδίων του αγροτικού τομέα, συνεταιρισμών και ομάδων παραγωγών, από τον Τοπικό Πόρο Ανάπτυξης
7. Δέσμευση για χρηματοδότηση έργων του πρωτογενή τομέα: δημιουργία κτηνοτροφικών πάρκων (χρηματοδότηση υποδομών και παροχή διευκολύνσεων στους κτηνοτρόφους για τη μετεγκατάστασή τους). Αναδασμοί. Αρδευτικά
8. Δέσμευση για συγκεκριμένες δράσεις τουριστικής ανάπτυξης (Χιονοδρομικό, Λίμνες, Εικαστικά)
9. Δέσμευση για δράσεις ανακούφισης των επιχειρηματιών της ΠΕ Φλώρινας (ρευστότητα, κεφάλαιο κίνησης, επενδύσεις)
10. Δέσμευση για ενέργειες για την επένδυση της Μελίτης ΙΙ και τη λειτουργία των ορυχείων της ΠΕ Φλώρινας
Ο Συνδυασμός της ΕΛΠΙΔΑΣ, θα υπενθυμίζει πάντα την ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής, να αναδείξει τη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου, είτε σε μια διαδικασία ουσιαστική, που θα φέρει ευημερία και πλούτο στον τόπο, είτε σε μια παρωδία διακυβέρνησης, όπου απλά 50 άνθρωποι θα πηγαινοερχόμαστε επί πέντε χρόνια, λειτουργώντας ως γλάστρες.
Η Περιφέρεια περνάει μια πολύ δύσκολη κρίση. Στο χέρι της Περιφερειακής Αρχής είναι να αξιοποιήσει τους σημαντικούς πόρους που διαθέτει για να τη φέρει στο μέλλον σε μια καλύτερη θέση.
Για το συνδυασμό ΕΛΠΙΔΑ
Γεωργία Ζεμπιλιάδου
Περιφερειακή Σύμβουλος - Επικεφαλής