Κάθε άλλο παρά «αναίμακτη» για τη ΔΕΗ είναι πιθανόν να αποδειχθεί η λύση των συμπράξεων που η κυβέρνηση προωθεί ως ισοδύναμο απέναντι στην λεγόμενη «μικρή ΔΕΗ». Αυτό προκύπτει από το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές, με τους τελευταίους να έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις (στο mail που διέρρευσε) ζητώντας την παραχώρηση από τη ΔΕΗ σημαντικά μεγαλύτερου ποσοστού του παραγωγικού της δυναμικού που θα διατεθεί σε κοινά σχήματα με ιδιώτες, στα οποία η ΔΕΗ θα κρατήσει το 49% παραχωρώντας το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών αλλά και τη διαχείριση.
Ειδικότερα οι δανειστές προτού αποχωρήσουν κατέθεσαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων πρόταση συμφωνίας στην οποία αναφέρεται ρητά ότι η ΔΕΗ θα πρέπει να παραχωρήσει, μέσω των συμπράξεων, το 40% των μονάδων της σε τρίτους.
Μεταξύ των δεσμεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης υπάρχει όρος για «εκκίνηση της διαδικασίας που θα οδηγεί στην πώληση σε έναν ή περισσότερους ιδιώτες επενδυτές ενεργών παραγωγικών μονάδων, που θα αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 40% του δυναμικού της ΔΕΗ, περιλαμβανομένων και των assets που είχαν προσδιοριστεί και από τον υφιστάμενο νόμο» (δηλαδή το νόμο για τη μικρή ΔΕΗ). Πρακτικά η πρόταση αυτή των δανειστών σημαίνει ότι στα πάγια που περιγράφονται στο νόμο για τη μικρή ΔΕΗ (Αμύνταιο 1&2 , Φλώρινα 1 και δυνατότητα για δεύτερη μονάδα, ΑΗΣ Κομητηνής, υδροηλεκτρικά Πλατανόβρυση, Θησαυρός, Άγρας, Εδεσσαίος, Πουρνάρι 1&2 καθώς και 5 ορυχεία) θα προστεθεί παραγωγικό δυναμικό ίσο με το 10% των ενεργών μονάδων της ΔΕΗ, που θα εισφερθεί από τη ΔΕΗ σε κοινοπρακτικά σχήματα με ιδιώτες.
Μάλιστα η διαδικασία που περιγράφεται είναι αρκετά σφιχτή και θα πρέπει οι πωλήσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2017. Συγκεκριμένα η ΔΕΗ οφείλει να ξεκινήσει τη διαδικασία διαχωρισμού των assets επιλέγοντας σύμβουλο μέχρι τον Ιούνιο του 2016 (βασικό παραδοτέο) με το διαγωνισμό να ξεκινά τον Ιανουάριο του 2017 και την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών να γίνεται μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι οι δανειστές στην πρότασή τους, η οποία δεν έχει γίνει δεκτή από την ελληνική πλευρά, θεωρούν πως εναλλακτικά στο σχέδιο των συμπράξεων μπορεί να προχωρήσουν οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ, οι οποίες ωστόσο θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κατά 25% αρχικά και κατά 50% μέχρι το 2020.
capital.gr
Ειδικότερα οι δανειστές προτού αποχωρήσουν κατέθεσαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων πρόταση συμφωνίας στην οποία αναφέρεται ρητά ότι η ΔΕΗ θα πρέπει να παραχωρήσει, μέσω των συμπράξεων, το 40% των μονάδων της σε τρίτους.
Μεταξύ των δεσμεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης υπάρχει όρος για «εκκίνηση της διαδικασίας που θα οδηγεί στην πώληση σε έναν ή περισσότερους ιδιώτες επενδυτές ενεργών παραγωγικών μονάδων, που θα αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 40% του δυναμικού της ΔΕΗ, περιλαμβανομένων και των assets που είχαν προσδιοριστεί και από τον υφιστάμενο νόμο» (δηλαδή το νόμο για τη μικρή ΔΕΗ). Πρακτικά η πρόταση αυτή των δανειστών σημαίνει ότι στα πάγια που περιγράφονται στο νόμο για τη μικρή ΔΕΗ (Αμύνταιο 1&2 , Φλώρινα 1 και δυνατότητα για δεύτερη μονάδα, ΑΗΣ Κομητηνής, υδροηλεκτρικά Πλατανόβρυση, Θησαυρός, Άγρας, Εδεσσαίος, Πουρνάρι 1&2 καθώς και 5 ορυχεία) θα προστεθεί παραγωγικό δυναμικό ίσο με το 10% των ενεργών μονάδων της ΔΕΗ, που θα εισφερθεί από τη ΔΕΗ σε κοινοπρακτικά σχήματα με ιδιώτες.
Μάλιστα η διαδικασία που περιγράφεται είναι αρκετά σφιχτή και θα πρέπει οι πωλήσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2017. Συγκεκριμένα η ΔΕΗ οφείλει να ξεκινήσει τη διαδικασία διαχωρισμού των assets επιλέγοντας σύμβουλο μέχρι τον Ιούνιο του 2016 (βασικό παραδοτέο) με το διαγωνισμό να ξεκινά τον Ιανουάριο του 2017 και την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών να γίνεται μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι οι δανειστές στην πρότασή τους, η οποία δεν έχει γίνει δεκτή από την ελληνική πλευρά, θεωρούν πως εναλλακτικά στο σχέδιο των συμπράξεων μπορεί να προχωρήσουν οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ, οι οποίες ωστόσο θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κατά 25% αρχικά και κατά 50% μέχρι το 2020.
capital.gr