ΦΛΩΡΙΝΑ Ο Δήμαρχος Φλώρινας, Γιάννης Βοσκόπουλος, παρευρέθηκε στη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστα Γαβρόγλου - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Ο Δήμαρχος Φλώρινας, Γιάννης Βοσκόπουλος, παρευρέθηκε στη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστα Γαβρόγλου

.

.

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Ο Δήμαρχος Φλώρινας, Γιάννης Βοσκόπουλος, παρευρέθηκε στη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστα Γαβρόγλου

Ο Δήμαρχος Φλώρινας, Γιάννης Βοσκόπουλος, παρευρέθηκε στη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστα Γαβρόγλου, τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017.
Η συνέντευξη τύπου δόθηκε στο πλαίσιο της επίσκεψης του κ. Υπουργού στην πόλη της Φλώρινας και στη διάρκεια της οποίας δόθηκε η δυνατότητα στον κ. Δήμαρχο να τοποθετηθεί. Ο κ. Δήμαρχος είπε τα εξής:







ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ www.radioflorina.gr  ΚΑΝΕ LIKE ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK! ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΑΜΕΣΑ




«Θα ήθελα, αρχικά, να ευχαριστήσω τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κώστα Σέλτσα, ο οποίος μας ενημέρωσε για την άφιξή σας και μας προσκάλεσε σήμερα εδώ, γιατί δεν είχαμε άλλη ενημέρωση, και αν δεν μας ενημέρωνε και ο κ. Σέλτσας, δε θα είχαμε τη δυνατότητα να σας καταθέσουμε τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν όλοι οι Δήμοι. Ο Δήμος Φλώρινας διαχειρίζεται και αυτός κονδύλια, τα οποία έχουν σχέση με τη λειτουργία των σχολείων.
Κύριε Υπουργέ, να σας καλωσορίσω, καταρχήν, στη Δυτική Μακεδονία ως Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Δυτικής Μακεδονίας και στον Δήμο Φλώρινας ως Δήμαρχος του Δήμου μας. Η παρουσία σας στην περιοχή μας είναι σημαντική και σας ευχαριστούμε που βρίσκεστε εδώ και έτσι έχουμε τη δυνατότητα να σας εκθέσουμε τα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουμε και είναι χρόνια αλλά και αυτά για τα οποία οφείλει να υλοποιήσει η πολιτεία για τη σωστότερη παιδεία στην περιοχή μας.
Κύριε Υπουργέ,
- Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σε όλες τις σχολικές βαθμίδες είναι η θέρμανση κατά τους χειμερινούς μήνες. Πρέπει να γνωρίζετε ότι ο χειμώνας στην περιοχή μας έχει μεγάλη διάρκεια, περίπου 6 με 8 μήνες. Σήμερα που είστε εδώ έχει πολύ καλή μέρα μετά από αρκετό καιρό, αλλά μεθαύριο μπορεί να χιονίζει και όταν έχουμε θερμοκρασίες -25 και -30 βαθμούς κελσίου για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είναι αυτονόητο ότι τα χρήματα τα οποία διατίθενται ως επιχορήγηση για λειτουργικά έξοδα δεν επαρκούν σε καμιά περίπτωση για τη θέρμανση σε πολλές σχολικές μονάδες. Εμείς ζητάμε να υπάρχει ξεχωριστή επιχορήγηση για τη θέρμανση των σχολικών μονάδων στις κρύες περιοχές, η οποία να μην έχει σχέση με τα λειτουργικά έξοδα. Και πρέπει να τονίσω, ότι δεν υπάρχει σύγκριση με αυτό που επικαλούνται κάποιοι ότι στις θερμές περιοχές τα σχολεία χρησιμοποιούν κλιματιστικά και έχουν έξοδα σε ρεύμα. Γνωρίζουμε όλοι ότι αυτό ισχύει για 2 μήνες, γιατί τα σχολεία το καλοκαίρι είναι κλειστά.
- Οι καθαρίστριες στα σχολεία δεν επαρκούν και οι αορίστου χρόνου έχουν ένα ασήμαντο ωράριο απασχόλησης 2, 3, ή 4 ωρών. Φυσικά, με εγκύκλιο που έχει εκδοθεί μας επιτρέπεται η αύξηση ωρών με επιβάρυνση από τα ίδια έσοδα των Δήμων, όμως, όπως πρέπει να γνωρίζετε τα έσοδα των Δήμων έχουν περιοριστεί κατά 70% από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα ίδια έσοδα είναι σχεδόν ανύπαρκτα, αφού με την οικονομική κρίση οι δημότες μας αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις ΔΕΚΟ, όπως είναι η ΔΕΗ, με αποτέλεσμα και οι Δήμοι  να μην εισπράττουν τα ανταποδοτικά.  Εμείς ζητούμε να μεριμνήσει η πολιτεία ώστε οι καθαρίστριες να έχουν πλήρες ωράριο και να εξασφαλιστούν οι πόροι για τις αμοιβές τους.
- Οι σχολικοί τροχονόμοι, οι οποίοι συμβάλλουν τα μέγιστα για την ασφάλεια των μαθητών είναι ελάχιστοι. Ήδη, είναι σε εξέλιξη μια προκήρυξη και οι θέσεις για τη Φλώρινα είναι πολύ λίγες και ο αριθμός τους δεν επαρκεί.
- Ως Δήμος προχωρούμε στη νομιμοποίηση των σχολικών κτηρίων, διότι σε μεγάλο ποσοστό ή τα κτήρια είναι αυθαίρετα ή υπάρχουν προσθήκες σε αυτά που έχουν κατασκευασθεί αυθαιρέτως με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε ενεργειακές αναβαθμίσεις όταν υπάρχουν δυνατότητες από διάφορα προγράμματα. Και πολύ φοβάμαι ότι με τη νομιμοποίηση πιθανότατα και κάποια κτήρια να κριθούν ακόμα και ακατάλληλα. Για τον λόγο αυτό, και σε σχέση με τις υπάρχουσες ανάγκες ζητούμε για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να κατασκευασθεί  ένα νέο δωδεκαθέσιο  σχολείο και ένα πολυδύναμο νηπιαγωγείο, μονάδες απαραίτητες σύμφωνα με τον αριθμό των μαθητών στις υφιστάμενες σχολικές μονάδες.
- Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουμε προχωρήσει στην ίδρυση του Ειδικού Επαγγελματικού Σχολείου, για το οποίο φυσικά θα χρειαστεί τα επόμενα δύο χρόνια να κατασκευαστεί καινούριο κτήριο, καθώς αυτή τη στιγμή συστεγάζεται με ένα άλλο Γυμνάσιο.
- Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες και ελλείψεις.
α) Δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση του τοπικού ρυμοτομικού στο υπάρχον συγκρότημα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να νομιμοποιηθούν τα υπάρχοντα κτήρια, αλλά ούτε και να μπορούν να γίνουν νέες προσθήκες. Από πληροφορίες που έχουμε υπάρχουν αρκετά χρήματα στην Πρυτανεία, που έχουν δοθεί από παλιότερες κυβερνήσεις και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν.
β) Δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση του τοπικού ρυμοτομικού στην έκταση των 170 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του Πανεπιστημίου για την ανέγερση νέων εγκαταστάσεων.
γ) Αποδυναμώνεται συνεχώς η Φλώρινα με τη μείωση των πανεπιστημιακών Τμημάτων της, είτε διότι θέλει να τα πάρει η Κοζάνη είτε διότι το επιθυμούν οι καθηγητές να φύγουν προς τα αστικά κέντρα, όπως έγινε με τη σχολή Βαλκανικών Σπουδών, που έφυγε στη Θεσσαλονίκη και απορροφήθηκε από τη σχολή Σερβικών γλωσσών.
δ) Η αιτιολογία ότι δεν υπάρχουν κτήρια στην Φλώρινα είναι ψευδής. Διότι και να χρειαστούν νέα κτήρια είτε μπορούν να ανεγερθούν στα οικόπεδα που σας προανέφερα, εφόσον ολοκληρωθεί το τοπικό ρυμοτομικό και οι απαραίτητες νομιμοποιήσεις των αυθαιρέτων κτηρίων, είτε μπορούν να αγορασθούν κτήρια από ιδιώτες που δε χρησιμοποιούνται πλέον όπως το ξενοδοχείο Αντιγόνη για φοιτητική εστία, το κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος, το κτήριο της Εμπορικής Τράπεζας και πολλά άλλα.
Πριν από λίγο, άκουσα ότι θα δημιουργήσετε ένα περιφερειακό όργανο για εκπαιδευτικά θέματα, στο οποίο, δυστυχώς, δεν άκουσα ότι θα συμμετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού. Ίσως να είναι και μεθόδευση από τον ΣΥΡΙΖΑ να απαξιώνεται συνεχώς η τοπική αυτοδιοίκηση και, αν συμβαίνει αυτό, λυπάμαι πολύ.
Κύριε Υπουργέ, κλείνοντας να σας ευχαριστήσω για την επίσκεψή σας στη Φλώρινα, για την ευκαιρία που μας δώσατε να σας παραθέσουμε τα προβλήματά μας και σας εύχομαι να περάσετε καλά στην όμορφη πόλη μας και να γευθείτε τα υπέροχα τοπικά προϊόντα μας».
Μετά την τοποθέτησή του, ο κ. Δήμαρχος έδωσε στον κ. Υπουργό ένα υπόμνημα με τα αιτήματα του Δήμου Φλώρινας.
Ακολούθως, τον λόγο πήρε ο κ. Υπουργός, ο οποίος απαντώντας στον κ. Δήμαρχο, καθώς και στις τοποθετήσεις των υπολοίπων παρευρισκομένων, είπε:
«Ως προ το πετρέλαιο θέρμανσης και τον αλγόριθμο τον οποίο είπατε, είναι σωστό, γιατί τα μέρη στα οποία το κλίμα είναι ακραίο δεν μπορούν να είναι με τον ίδιο  αλγόριθμο, όπου όλες οι περιοχές είναι στο ίδιο επίπεδο. Θα προσπαθήσω να το δω και με τους άλλους Υπουργούς.
Θα ήθελα να ζητήσω από τον κ. Δήμαρχο, όπως και άλλους Δημάρχους, επειδή τα σχολικά κτήρια είναι υπό την εποπτεία και την ευθύνη των Δήμων,  και αυτή τη στιγμή έχουμε πολύ σοβαρά προβλήματα με τα σχολικά κτήρια, θα πρέπει να γίνει μια εξαιρετικά σοβαρή μελέτη ως προς το μέλλον των σχολικών κτηρίων. Αν οι Δήμοι, από τώρα δεν καταστρώσουν ένα σχέδιο για τα σχολικά κτήρια, τότε σε πέντε χρόνια θα έχουμε τεράστιο πρόβλημα με πάρα πολλά σχολικά κτήρια σε όλη την Ελλάδα. Ιδού, λοιπόν, πεδίο δόξης λαμπρόν, ο Δήμος Φλώρινας να εγκαινιάσει μια επί της ουσίας μελέτη για το πώς θα αντιμετωπίσει μελλοντικά το θέμα των σχολικών κτιρίων. Κάντε τις απαραίτητες μελέτες και τα λεφτά θα τα βρούμε».
Απαντώντας στον κ. Υπουργό, ο κ. Δήμαρχος είπε ότι με τις περικοπές που έχουν γίνει στους ΚΑΠ από την κυβέρνηση, οι Δήμοι αδυνατούν να πληρώσουν την υλοποίηση μελετών, ενώ και το υπάρχον επιστημονικό προσωπικό των Δήμων, δεν επαρκεί.