Η διαστροφή της πατερικής διδασκαλίας αποτέλεσμα αγραμματοσύνης, πνευματικής ασχετοσύνης, σκοτισμού του νοος ένεκα της κοινωνίας με τους αιρετικούς ή προδοτικής απεμπολήσεως της ορθοδοξίας;
ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
Είναι να απορεί κανείς όταν ακούει επίσκοπο και μάλιστα πνευματικό τέκνο του π. Αυγουστίνου να διαστρέφει την πατερική διδασκαλία! Ο μητροπολίτης Θεόκλητος θέλοντας να εξουδενώσει τους πατέρες που διέκοψαν κοινωνία μαζί του μη μνημονεύοντάς τον, επειδή ο ίδιος κοινωνεί με τον αιρετικό πατριάρχη Βαρθολομαίο, σε ομιλία του, μεταξύ άλλων, είπε για εμάς τους π. Μάξιμο, π, Ιγνάτιο και τον υπογραφόμενο:
«…οἱ ὁποῖοι λένε ἐξαποτειχίζονται, δηλαδή, ἀποκόπτουν ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τὸν ἑαυτό τους»
Και διερωτάται κανείς δεν παρακολουθεί καθόλου, τίποτα, από όσα δημοσιεύονται στο διαδύκτιο σχετικά με την αποτείχιση, ώστε να γνωρίζει τη έννοια του όρου; Δεν άνοιξε, τουλάχιστον, από περιέργεια ούτε το λεξικό του Δημητράκου να δει πως ερμηνεύεται η λέξις αποτείχισις; Μα, δεν άνοιξε ούτε καν το Ιερό Πηδάλιο για τον συγκεκριμένο 15ο κανόνα της Α’ & Β’ Συνόδου όπου βρίσκονται καταχωρημένοι όλοι οι ιεροί κανόνες για να δει προσεκτικά με ποιά σημασία χρησιμοποείται ο όρος αποτείχισις;
Πριν δούμε τα σχετικά με την ερμηνεία προτείνω να δείτε στο σχετικό video την έκφραση του προσώπου του για να καταλάβετε:
α. αν αυτός ο άνθρωπος υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια;
β. την νοοτροπεία του να επιβάλλει ως δεσπότης αυτό που θέλει υψώνοντας και τον τόνο της φωνής -θα ήθελα να τον δω να υψώνει τον τόνο της φωνής του στον αρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαίο αλλά εκεί δεν τον παίρνει- έχοντας την αίσθηση πως από κάτω έχει ένα ποίμνιο που νομίζει ότι μπορεί να χάφτει ότι τους λέει. Βλέπετε οι επίσκοποι είναι θέλουν να λογίζονται αυθεντίες και εδώ είναι η παπική νοοτροπεία!
1. Ας έρθουμε τώρα στην συνάφεια της ερμηνείας. Αν δούμε στο λεξικό που μνημονεύσαμε αποτειχίζωσημαίνει αποφράσσω,οχυρώνω δια τείχους. Αποτειχίζομαι: αποχωρίζω δια μεσότοιχου. Και η λέξις αποτείχισμα σημαίνει: τείχος προς άμυναν.Συνεπώς, δεν δίνει το ερμηνευτικό λεξικό την σημασία ότι με την αποτείχιση βγαίνεις απ’ έξω, όπως ισχυρίζεται ο Φλωρίνης λέγοντας: «ἐξαποτειχίζονται, δηλαδή, ἀποκόπτουνἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τὸν ἑαυτό τους» αλλά ότι οχυρώνονται προς άμυνα από μέσα! Το«εξαποτειχίζονται» δεν μου έχει συμβεί προσωπικά να το συναντήσω, προφανώς, όπως είχε πει κάποιος υπουργός παιδείας ορισμένοι άνθρωποι είναι λεξιπλάστες! Και, βέβαια, θα ήταν άξιο θαυμασμού, αν η πρόθεσις του μητροπολίτου ήταν να αποδοθεί ένα νόημα το οποίο δεν θα μπορούσε να αποδοθεί διαφορετικά αλλά, βλέπετε, από την βαθιά και διακαή επιθυμία του Φλωρίνης να δώσει την εντύπωση, ότι οι πατέρες που προέβησαν στην διακοπή μνημοσύνου -όπως ο ίδιος νομίζει και προσπαθεί να πείσει και τους άλλους που τρέμει μην ενημερωθούν- πως έφυγαν από την Εκκλησία. Γι αυτό βάζει πρόθεση εκεί που υπάρχει ήδη πρόθεσηαπο-τοίχισις και δημιουργεί άλλη νέα λέξη από δύο προθέσεις που είναι όντως έμπνευσις προς τούτο προκύπτει το «εξ–από–τειχίζονται». Και γεννάται το ερώτημα γιατί; Τόσο πολύ θέει να αποδείξει ότι είμαστε εκτός Εκκλησίας. Όμως «ἐκ τοῦ στόματός σου κρινῶ σε, πονηρὲ δοῦλε»(Λκ.19,22). Υπάρχει κάτι που λίγοι κατενόησαν ο Θεοκλήτος δεν είναι κάποιος που έχει απλώς κοινωνία με τον πατριάρχη τυπικά, για τα μάτια του κόσμου, αλλά εκ πεποιθήσεως προσπαθεί να αχρηστεύσει τα πνευματικά παιδιά του π. Αυγουστίνου επειδή δεν συμβιβάζονται μα την αίρεση.
2. Έτσι, καθίσταται εν επιγνώσει αιρετικός διότι:
1ον Κοινωνεί με τον αιρετικό πατριάρχη.
2ον Αποδέχθηκε τις αποφάσεις της Κολυμβάριας ψευτοσυνόδου σε Σύνοδο της Ιεραρχίας.
3ον Είναι ένθερμος υποστηρικτής του»Fermentum». Υπάρχει απάντησις στην Δημοσίευση της εγκυκλίου εκ της Μητροπόλεως Φλωρίνης μέ ἀριθ. Πρωτ.1151, τήν 27η Ὀκτωβρίου 2016 με τίτλο«ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ» ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΑΡΧΙΕΡΕΩΣ» ΚΑΡΥΕΣ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ (π.η)
4oν Ο Μητροπολ. Φλωρίνης χρησιμοποιεί την νέα ἐκκλησιολογία του Μητροπολ. Περγάμου. (Ενθ. Ανωτ. Μοναχού Παϊσίου Καρεώτη καθηγητού Αθωνιάδος Σχολής)
5ον Έχει παπική θεώρηση περί της ιεροσύνης αφού θεωρεί τον ιερέα αντιπρόσωπο του πρώτου επί της τοπικής Εκκλησίας(vicarius) τοῦ ἐπισκόπου(ένθ. Ανωτ.)
6ον Θεωρεί ότι χρειάζεται εκτός τον Ιησού Χριστό και άλλον εγγυητή για να είναι έγκυρο και αγιαστικό το μυστήριο (Βλέπε Απάντηση στην Εγκύκλιο της Ι. Μ. Φλωρίνης Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει 5-12-2016 ἐκ. ἡμ.Ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Σάββα τοῦ ἡγιασμένου καὶ ἁγιορειτῶν Καρεωτῶν ὁσίων πατέρων Επιφανίου Μοναχού).
7ον Διότι εν επιγνώσει και εν συνειδησει προσπαθεί πλέον όχι απλώς να δικαιολογήσει τον αιρεσιάρχη πατριάρχη αλλά πλέον περίτρανα να αποδομήσει όσους αντιστέκονται σθεναρά εις την αίρεσιν! Αυτό φαίνεται από την στάσιν του, τα λεγόμενά του στα οποία ενώ έλαβε απαντήσεις ορθόδοξες εμμένει στις κακοδοξίες που του υποδείχθησαν. Επομένως, δεν γίνεται κάτι εν αγνοία του ούτε για την ένομη εκκλησιαστική τάξιν ως ισχυρίζεται ο ίδιος και όσοι ακόμη αδικαιολόγητα τον μνημονεύουν δι’ αυτό επισήμως διακόπτω κάθε εκκλησιαστικήν κοινωνία μαζί τους διότι συμπαρασύρονται και μολύνονται από την αίρεση και αφήνω ως Πνευματική μου Διαθήκη ότι αν δώσει ο Θεός την βιολογική μου τελευτή πριν από αυτούς που λογίζονται αδελφοί μου δεν επιτρέπω να λάβουν μέρος στης εξόδιο ακολουθία μου ούτε καν να παρεβρεθούν. Και βάβαια ας γνωρίζει ο μητροπολίτης μου ότι αν δεν αποκηρύξει δημοσία την αίρεση και την τακτική του αιρετικού πατριαρχού δεν θα μεταβώ ούτε στην κηδεία του!
(Συνεχίζεται)