Δεν είναι αλήθεια ότι οι σκοπιανοί, ως κάτοικοι της πόλης των Σκοπίων ή της περιοχής, είχαν κάποια σχέση με τους αρχαίους Δάρδανους, περίπου Ιλυρριούς, οι οποίοι,αφενός ποτέ δεν ήταν οι δωριείς Μακεδόνες του Αλέξανδρου και του Φιλίππου, με πρωτεύουσα το Δαρδανικό Σκούποι, σημερινό Σκόπιγιε, κι αφετέρου ακριβώς γιατί οι Δάρδανοι υπήρξαν και προ Χριστού στον Χώρο των Βαλκανίων!
Επίσης δεν είναι αλήθεια ότι όλο το γειτονικό κρατίδιο υπήρξε ιστορική ελληνική Μακεδονία, αφού αυτή δεν υπήρξε ποτέ στην περιοχή που σήμερα κατέχει το βόρειο τμήμα του γειτονικού κρατιδίου! Ας δούμε όμως την έλευση των σλάβων στην περιοχή:
Οι Σλάβοι είναι μεγάλη εθνογλωσσική ομάδα της Ευρώπης.
Από τις αρχές του 6ου αιώνα εξαπλώθηκαν για να κατοικήσουν το μεγαλύτερο μέρος της Κεντρικής, της Ανατολικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι σημερινοί Σλαβικοί λαοί κατηγοριοποιούνται σε Δυτικούς Σλάβους (κυρίως Τσέχους, Πολωνούς και Σλοβάκους), Ανατολικούς Σλάβους (κυρίως Λευκορώσους, Ρώσους και Ουκρανούς) και Νότιους Σλάβους (κυρίως Βόσνιους, Κροάτες, Σκοπιανικό μίγμα, Μαυροβούνιους, Σέρβους, Σλοβένους και Βούλγαρους)!
Σήμερα αποτελούν τον κυρίως πληθυσμό σε 13 ευρωπαϊκά κράτη: Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Π.Γ.Δ.Μ. και Βουλγαρία.
Τα σύγχρονα σλαβικά έθνη διαφέρουν σημαντικά τόσο γενετικά όσο και πολιτιστικά, ακόμα και μέσα στις επιμέρους ομάδες τους.
Παρά το γεγονός λοιπόν ότι τα Σκόπια, σχεδόν όλο το κρατίδιο, τα διεκδικούν οι Αλβανοί, ως αρχαίοι απόγονοι των Ιλυρριών ( θέλουν να φτιάξουν την σύγχρονη Ιλλυρίδα), εν τούτοις τον 7ο αιώνα μ.χ την περιοχή των Σκοπίων κατέλαβαν διαδοχικά 3 σλαβικοί βόρειοι λαοί , πολωνικής και λιγότερο τσεχικής –σλοβακικής προέλευσης ,ως έποικοι ,οι οποίοι αργότερα κατακτήθηκαν κυρίως από τους εξαρχικούς Βούλγαρους, ενώ εντάχθηκαν στο Γιουγκοσλαβική Ομοσπονδία των Νότιων Σλάβων!
Εκεί, με μπόλικη σκόπιμη φαντασία έγινε από τον Τίτο, αυθαίρετα, το πιο πολυεθνικό μέρος της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας ψευτομακεδόνες, ώστε να αποτελέσουν το 3ο σημείο φραγής του Ανατολικού Ρωμαικού Κράτους προς βορράν, μετά την Κριμαία, Κωνσταντινούπολη, ώστε να μην ενώσει η ορθοδοξία τα βαλκανικά έθνη κι ανοίξουν ξανά ο Βόσπορος και τα Βαλκάνια ξανά σε ένα μεγάλο ανατολικό Ρωμαικό ή άλλο ομόσπονδο κράτος!
Ας δούμε ποιοί λοιπόν είναι οι πρόγονοι των σημερινών σλάβων εκ των πολυεθνικών σκοπιανών , άσχετα αν επιμείχθηκαν γνωσσικά και εθνικά με τους Βούλγαρους και θρησκευτικά-πολιτειακά με την Γιουγκογλαβία!
Οι Βερζήτες (Брсјаци) είναι μία σλαβική φυλή η οποία κατέφθασε κατά τον 7ο μ.Χ. αιώνα στα εδάφη της σημερινής πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας και εποίκησε τις σημερινές πόλεις της Αχρίδας, Καβανταρτσίου, Πρίλαπου, Μοναστηρίου και Δίβρης κι όλη την περιοχή που αυτές περιβάλλουν, έως και την πόλη των Σκοπίων.
Οι Βυζαντινοί αποκαλούσαν αυτήν την περιοχή Σκλαβηνία, η οποία αποτελεί και ιστορική ονομασία, για αναγνώριση του κρατιδίου των σκοπιανών!
Η αρχική κοιτίδα των Βερζητών ήταν η δυτική Τσεχία και η νοτιοδυτική Πολωνία.
Έως και σήμερα οι σλάβοι Βερζήτες αυτοαποκαλούνται Μπρσιάτσοι (Брсјаци), αποτελούν την μεγαλύτερη ομάδα μεταξύ των σλάβων στην ΠΓΔΜ και κατοικούν στα αρχικά σημεία εγκατάστασεών τους, γύρω δηλαδή από τα Σκόπια, ως η παρακάτω φωτο, πάντα με λοιπές σλάβικες,κυρίως βουλγάρικες επιρροές!
Αυτή η μικτή σλαβο-πολωνο-βουλγαρική κουλτούρα έγινε «εθνικά μακεδονική» κουλτούρα και κατέβηκε μέχρι και στις νότιες περιοχές, περνώντας και τα σύνορα και εισβάλλοντας ακόμα και στους φιλοσκοπιανούς, πρώην εξαρχικούς κύκλους της βόρειας ακριτικής χώρας μας, εκμεταλλευόμενοι την αγραμματοσύνη και την αμάθεια, όπου κι αν τη συναντούσαν :
Δείτε πιο κάτω φωτο σημερινής φολκλόρ εικόνας Πολωνίας!
Παρακάτω μια σημερινή φολκλόρ εικόνα Βουλγαρίας!
Οι ελληνικές μακεδονικές παραδόσεις των γραικομάνων πατριαρχικών ελλήνων, ανεξαρτήτως τοπικής διαλέκτου, έχουν κυκλικούς χορούς κι απαραίτητα διάφορα είδη φουστανέλλας και τσαρούχια με φούντες( κάτω και ψηλότερα στο γόνατο), (δεν έχουν επίσης κάθετα σειρίτια) χορεύουν δε κυκλικούς ελληνικούς χορούς, με φιγούρες ο πρώτος και καθίσματα –άλματα μόνο ο πρώτος, ενώ δεν κλωτσάνε κατά μπρος τα πόδια!
Η διάλεκτος της γλώσσας που μιλούσαν οι τσεχοπολωνοί έποικοι στην περιοχή των σκοπιανών έγινε η βάση για τη δημιουργία της σκοπιανής λόγιας γλώσσας,τεχνητά, με λοιπές βουλγαρογενείς και σερβικές προσμίξεις,ανήκει δε, ψευδώνυμα ως «μακεδονική», επίσημα στην σλαβική ομογλωσσία( το ένα αναιρεί το άλλο), είναι δε ουσιωδώς διάφορη από τις διάφορες σλαβογενείς ή και σλαβοφανείς τοπικές διαλέκτους, που αναπτύχθηκαν στην τουρκοκρατία!
Η καταγωγή τους είναι από την Σιλεσία της σημερινής Πολωνίας, ανεξάρτητα αν μετά επιμείχθηκαν σε ένα μέσο τύπο σκοπιανού σλάβου!
Και βεβαίως και πολύ σαφώς, όλες οι ανθρώπινες καταγωγές αποτελούν τιμή για τον καταγόμενο, αρκεί πρώτα να τις τιμάει και να τις παραδέχεται ο ίδιος, μη λέγοντας ψέματα ότι κατάγεται από άλλες, που δεν είχε ποτέ καμμία σχέση,όσες σκοπιμότητες κι αν υπάρχουν!
Κι αν λοιπόν ο Τίτο, για τις τότε σκοπιμότητες, κι αν αργότερα η Δύση και το ΝΑΤΟ είχαν τις δικές τους σκοπιμότητες, αυτό δεν σημαίνει ότι το πιο πολυεθνικό κρατίδιο των Βαλκανίων, θα γίνει το πιο καρκινικό και εριστικό προς τα έσω( επίσημα έθνη που καταπιέζει Ελληνες, Σέρβους, Βούλγαρους, Αλβανούς) , για να καλύψει δε την εσωτερική του αδυναμία να εξάγει το ψέμα του δήθεν αλύτρωτου «μακεδονισμού», εντελώς αυθαίρετα και ετσιθελικά, κι ένα τρις έτη φωτός ψεύτικες διδασκαλίες σε σχολεία να υπάρχουν και ψευτοχάρτες!
Οσα χρόνια ψέματος ούτε την αλήθεια καλύπτει ούτε το ψέμα νομιμοποιεί, ακόμα κι αν τα επίσημα κράτη επίσημα αγνοήσουν έθνη και ιστορία,που δεν αντιγράφεται,δεν διαγράφεται,δεν παραγράφεται!
Για την Ελλάδα το ζήτημα ήταν χρόνια παρατημένο,με αποτέλεσμα αφενός τα κατάλοιπα του ελληνικού εμφυλίου ( όχι τυχαίου κι αυτού) μαζί με τον ρουμανοβλαχισμό(από την ίδια αντιβυζαντινή μήτρα του σκοπιανισμού και του δήθεν τσαμισμού) και με την ανοχή τουλάχιστον της δύσης, μεγένθυναν ένα ζήτημα, που δεν αντέχει σε καμιά σοβαρή κριτική, από όποια πλευρά και να εξεταστεί!
Πρέπει συνεπώς εφεξής όλοι να εργαστούν για την αναγνώριση του πολυεθνικού κρατιδίου με πολυεθνικό όνομα και με αναγνωριμένα όλα τα έθνη και τις γλώσσες στο εσωτερικό του και διεθνώς, κι από την άλλη γιατί όχι, επίσημα να αναγνωρίσουν την πολωνοτσεχική καταγωγή τους, εκτός των άλλων, δεν είναι ντροπή, αντίθετα είναι διεθνής τιμή!
Ο γόνιμος προβληματισμός
ΥΓ : 1) Το Αμερικανικό ενδιαφέρον ,στο σκοπιανό θέμα, μπορεί να εξηγηθεί χιουμοριστικά: Οι Αμερικάνοι θεωρούν τους εαυτούς τους πιο Μακεδόνες από τους Σκοπιανούς, αφού οι Σκοπιανοί είναι πιο πολυεθνικοί από ότι οι Αμερικάνοι!
2) Ας δούνε όλοι μερικές από τις ελληνικές τοπικές ενδυμασίες των χωρικών της Μακεδονίας μας, με όλα τα χαρακτηριστικά που έχουμε αναφέρει στα προηγούμενα, για τις ανδρικές ενδυμασίες, αλλά και τις πόρπες και τα αλεξανδρινά διαδήματα στο κεφάλι των γυναικών:
α) Στην 1η φωτό ανδρική παραδοσιακή ενδυμασία περιοχής Φλώρινας!
Επίσης δεν είναι αλήθεια ότι όλο το γειτονικό κρατίδιο υπήρξε ιστορική ελληνική Μακεδονία, αφού αυτή δεν υπήρξε ποτέ στην περιοχή που σήμερα κατέχει το βόρειο τμήμα του γειτονικού κρατιδίου! Ας δούμε όμως την έλευση των σλάβων στην περιοχή:
Οι Σλάβοι είναι μεγάλη εθνογλωσσική ομάδα της Ευρώπης.
Από τις αρχές του 6ου αιώνα εξαπλώθηκαν για να κατοικήσουν το μεγαλύτερο μέρος της Κεντρικής, της Ανατολικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι σημερινοί Σλαβικοί λαοί κατηγοριοποιούνται σε Δυτικούς Σλάβους (κυρίως Τσέχους, Πολωνούς και Σλοβάκους), Ανατολικούς Σλάβους (κυρίως Λευκορώσους, Ρώσους και Ουκρανούς) και Νότιους Σλάβους (κυρίως Βόσνιους, Κροάτες, Σκοπιανικό μίγμα, Μαυροβούνιους, Σέρβους, Σλοβένους και Βούλγαρους)!
Σήμερα αποτελούν τον κυρίως πληθυσμό σε 13 ευρωπαϊκά κράτη: Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Π.Γ.Δ.Μ. και Βουλγαρία.
Τα σύγχρονα σλαβικά έθνη διαφέρουν σημαντικά τόσο γενετικά όσο και πολιτιστικά, ακόμα και μέσα στις επιμέρους ομάδες τους.
Παρά το γεγονός λοιπόν ότι τα Σκόπια, σχεδόν όλο το κρατίδιο, τα διεκδικούν οι Αλβανοί, ως αρχαίοι απόγονοι των Ιλυρριών ( θέλουν να φτιάξουν την σύγχρονη Ιλλυρίδα), εν τούτοις τον 7ο αιώνα μ.χ την περιοχή των Σκοπίων κατέλαβαν διαδοχικά 3 σλαβικοί βόρειοι λαοί , πολωνικής και λιγότερο τσεχικής –σλοβακικής προέλευσης ,ως έποικοι ,οι οποίοι αργότερα κατακτήθηκαν κυρίως από τους εξαρχικούς Βούλγαρους, ενώ εντάχθηκαν στο Γιουγκοσλαβική Ομοσπονδία των Νότιων Σλάβων!
Εκεί, με μπόλικη σκόπιμη φαντασία έγινε από τον Τίτο, αυθαίρετα, το πιο πολυεθνικό μέρος της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας ψευτομακεδόνες, ώστε να αποτελέσουν το 3ο σημείο φραγής του Ανατολικού Ρωμαικού Κράτους προς βορράν, μετά την Κριμαία, Κωνσταντινούπολη, ώστε να μην ενώσει η ορθοδοξία τα βαλκανικά έθνη κι ανοίξουν ξανά ο Βόσπορος και τα Βαλκάνια ξανά σε ένα μεγάλο ανατολικό Ρωμαικό ή άλλο ομόσπονδο κράτος!
Ας δούμε ποιοί λοιπόν είναι οι πρόγονοι των σημερινών σλάβων εκ των πολυεθνικών σκοπιανών , άσχετα αν επιμείχθηκαν γνωσσικά και εθνικά με τους Βούλγαρους και θρησκευτικά-πολιτειακά με την Γιουγκογλαβία!
Οι Βερζήτες (Брсјаци) είναι μία σλαβική φυλή η οποία κατέφθασε κατά τον 7ο μ.Χ. αιώνα στα εδάφη της σημερινής πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας και εποίκησε τις σημερινές πόλεις της Αχρίδας, Καβανταρτσίου, Πρίλαπου, Μοναστηρίου και Δίβρης κι όλη την περιοχή που αυτές περιβάλλουν, έως και την πόλη των Σκοπίων.
Οι Βυζαντινοί αποκαλούσαν αυτήν την περιοχή Σκλαβηνία, η οποία αποτελεί και ιστορική ονομασία, για αναγνώριση του κρατιδίου των σκοπιανών!
Η αρχική κοιτίδα των Βερζητών ήταν η δυτική Τσεχία και η νοτιοδυτική Πολωνία.
Έως και σήμερα οι σλάβοι Βερζήτες αυτοαποκαλούνται Μπρσιάτσοι (Брсјаци), αποτελούν την μεγαλύτερη ομάδα μεταξύ των σλάβων στην ΠΓΔΜ και κατοικούν στα αρχικά σημεία εγκατάστασεών τους, γύρω δηλαδή από τα Σκόπια, ως η παρακάτω φωτο, πάντα με λοιπές σλάβικες,κυρίως βουλγάρικες επιρροές!
Αυτή η μικτή σλαβο-πολωνο-βουλγαρική κουλτούρα έγινε «εθνικά μακεδονική» κουλτούρα και κατέβηκε μέχρι και στις νότιες περιοχές, περνώντας και τα σύνορα και εισβάλλοντας ακόμα και στους φιλοσκοπιανούς, πρώην εξαρχικούς κύκλους της βόρειας ακριτικής χώρας μας, εκμεταλλευόμενοι την αγραμματοσύνη και την αμάθεια, όπου κι αν τη συναντούσαν :
Δείτε πιο κάτω φωτο σημερινής φολκλόρ εικόνας Πολωνίας!
Παρακάτω μια σημερινή φολκλόρ εικόνα Βουλγαρίας!
Οι ελληνικές μακεδονικές παραδόσεις των γραικομάνων πατριαρχικών ελλήνων, ανεξαρτήτως τοπικής διαλέκτου, έχουν κυκλικούς χορούς κι απαραίτητα διάφορα είδη φουστανέλλας και τσαρούχια με φούντες( κάτω και ψηλότερα στο γόνατο), (δεν έχουν επίσης κάθετα σειρίτια) χορεύουν δε κυκλικούς ελληνικούς χορούς, με φιγούρες ο πρώτος και καθίσματα –άλματα μόνο ο πρώτος, ενώ δεν κλωτσάνε κατά μπρος τα πόδια!
Η διάλεκτος της γλώσσας που μιλούσαν οι τσεχοπολωνοί έποικοι στην περιοχή των σκοπιανών έγινε η βάση για τη δημιουργία της σκοπιανής λόγιας γλώσσας,τεχνητά, με λοιπές βουλγαρογενείς και σερβικές προσμίξεις,ανήκει δε, ψευδώνυμα ως «μακεδονική», επίσημα στην σλαβική ομογλωσσία( το ένα αναιρεί το άλλο), είναι δε ουσιωδώς διάφορη από τις διάφορες σλαβογενείς ή και σλαβοφανείς τοπικές διαλέκτους, που αναπτύχθηκαν στην τουρκοκρατία!
Οι Σαγουδάτες ( Сагудати) είναι μία σλαβική φυλή η οποία κατά τον 7ο μ.Χ αιώνα εποίκισε τα εδάφη
της κεντρικής, κυρίως, σημερινής ΠΓΔΜ.
Εγκαταστάθηκαν την περιοχή κατά μήκος του ποταμού Μπρεγκάλνιτσα (Καμένιτσα, Κότσανη, Βίνιτσα, Στιπ)
και στις δυτικές, προς το νότο, όχθες του ποταμού Βαρδάρη (Αξιού).
Οι Στρυμονίτες ή Στρουμιάνοι (Струмјани), όπως μετά
ονομάστηκαν τοπογραφικά είναι μία από τις σλαβικές φυλές, που μαζί με τους Βερζήτες και τους Σαγουδάτες εποίκησαν κατά τον 7ο μ.Χ. αιώνα τα εδάφη της
σημερινής ΠΓΔΜ. Εγκαταστάθηκαν στις ορεινές περιοχές του Στρυμόνα ποταμού στη δυτική Βουλγαρία, από όπου και
έλαβαν το όνομά τους και στον παραπόταμο του,Στρωμνιτσιώτη, που διαρρέει την Στρώμνιτσα στο ανατολικό τμήμα της ΠΓΔΜ.Η καταγωγή τους είναι από την Σιλεσία της σημερινής Πολωνίας, ανεξάρτητα αν μετά επιμείχθηκαν σε ένα μέσο τύπο σκοπιανού σλάβου!
Και βεβαίως και πολύ σαφώς, όλες οι ανθρώπινες καταγωγές αποτελούν τιμή για τον καταγόμενο, αρκεί πρώτα να τις τιμάει και να τις παραδέχεται ο ίδιος, μη λέγοντας ψέματα ότι κατάγεται από άλλες, που δεν είχε ποτέ καμμία σχέση,όσες σκοπιμότητες κι αν υπάρχουν!
Κι αν λοιπόν ο Τίτο, για τις τότε σκοπιμότητες, κι αν αργότερα η Δύση και το ΝΑΤΟ είχαν τις δικές τους σκοπιμότητες, αυτό δεν σημαίνει ότι το πιο πολυεθνικό κρατίδιο των Βαλκανίων, θα γίνει το πιο καρκινικό και εριστικό προς τα έσω( επίσημα έθνη που καταπιέζει Ελληνες, Σέρβους, Βούλγαρους, Αλβανούς) , για να καλύψει δε την εσωτερική του αδυναμία να εξάγει το ψέμα του δήθεν αλύτρωτου «μακεδονισμού», εντελώς αυθαίρετα και ετσιθελικά, κι ένα τρις έτη φωτός ψεύτικες διδασκαλίες σε σχολεία να υπάρχουν και ψευτοχάρτες!
Οσα χρόνια ψέματος ούτε την αλήθεια καλύπτει ούτε το ψέμα νομιμοποιεί, ακόμα κι αν τα επίσημα κράτη επίσημα αγνοήσουν έθνη και ιστορία,που δεν αντιγράφεται,δεν διαγράφεται,δεν παραγράφεται!
Για την Ελλάδα το ζήτημα ήταν χρόνια παρατημένο,με αποτέλεσμα αφενός τα κατάλοιπα του ελληνικού εμφυλίου ( όχι τυχαίου κι αυτού) μαζί με τον ρουμανοβλαχισμό(από την ίδια αντιβυζαντινή μήτρα του σκοπιανισμού και του δήθεν τσαμισμού) και με την ανοχή τουλάχιστον της δύσης, μεγένθυναν ένα ζήτημα, που δεν αντέχει σε καμιά σοβαρή κριτική, από όποια πλευρά και να εξεταστεί!
Πρέπει συνεπώς εφεξής όλοι να εργαστούν για την αναγνώριση του πολυεθνικού κρατιδίου με πολυεθνικό όνομα και με αναγνωριμένα όλα τα έθνη και τις γλώσσες στο εσωτερικό του και διεθνώς, κι από την άλλη γιατί όχι, επίσημα να αναγνωρίσουν την πολωνοτσεχική καταγωγή τους, εκτός των άλλων, δεν είναι ντροπή, αντίθετα είναι διεθνής τιμή!
Ο γόνιμος προβληματισμός
ΥΓ : 1) Το Αμερικανικό ενδιαφέρον ,στο σκοπιανό θέμα, μπορεί να εξηγηθεί χιουμοριστικά: Οι Αμερικάνοι θεωρούν τους εαυτούς τους πιο Μακεδόνες από τους Σκοπιανούς, αφού οι Σκοπιανοί είναι πιο πολυεθνικοί από ότι οι Αμερικάνοι!
2) Ας δούνε όλοι μερικές από τις ελληνικές τοπικές ενδυμασίες των χωρικών της Μακεδονίας μας, με όλα τα χαρακτηριστικά που έχουμε αναφέρει στα προηγούμενα, για τις ανδρικές ενδυμασίες, αλλά και τις πόρπες και τα αλεξανδρινά διαδήματα στο κεφάλι των γυναικών:
α) Στην 1η φωτό ανδρική παραδοσιακή ενδυμασία περιοχής Φλώρινας!
β) Πέρα από όσα
έχουμε αναφέρει στα προηγούμενα, ας προσέξουμε την αρχαία ελληνική πόρπη( τη
γυναικεία ζώνη) στη μέση της κοπέλας παρακάτω, στο ζεύγος!
γ) Η παρακάτω φωτο δείχνει την Αλεξανδρινή περικεφαλαία στην
γυναικεία φορεσιά, τα φλουριά στο μέτωπο και τα αρχαία ελληνικά κοσμήματα!
Ζωντανή η μάνα του Αλέξανδρου, στη Μακεδονία του παλιού καιρού:
Ζωντανή η μάνα του Αλέξανδρου, στη Μακεδονία του παλιού καιρού:
δ) Η αποθέωση Ελλάδας
είναι στην παρακάτω φωτο, των πρώτων γραικομάνων ντόπιων ελλήνων πατριαρχικών
μακεδονομάχων, μια παραλλαγή ελληνικής ευζωνικής φορεσιάς, με σταυρό στο
φεσάκι που φανερώνει καταγωγή, φρόνημα
κι ορθόδοξη ελληνική πατριαρχική πίστη :
Aν
είναι λοιπόν με ψέματα να λυθεί το σκοπιανό ζήτημα, σε βάρος της Μακεδονίας μας, ας υπάρχουν 10 τρις έτη φωτός αδιέξοδα, στα μούτρα των αδιεξόδων τους, παρά μια διέξοδο
στην κόλαση 1 ψέματος στα Βαλκάνια!