ΦΛΩΡΙΝΑ Το ΚΕΠΚΑ Δυτικής Μακεδονίας για το νέο νομοθετικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας Πηγή: e-ptolemeos.gr - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : Το ΚΕΠΚΑ Δυτικής Μακεδονίας για το νέο νομοθετικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας Πηγή: e-ptolemeos.gr

.

.

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

Το ΚΕΠΚΑ Δυτικής Μακεδονίας για το νέο νομοθετικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας Πηγή: e-ptolemeos.gr

Αποτέλεσμα εικόνας για ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣΜε ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελίξεις για το νέο νομοθετικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας που θα τεθεί σε ισχύ από 1ης Μαρτίου 2019.
Οι εύλογες ανησυχίες του ΚΕ.Π.ΚΑ. Δυτικής Μακεδονίας και χιλιάδων δανειοληπτών  επικεντρώνονται μεταξύ άλλων και στα κάτωθι ζητήματα και ειδικότερα :



 ΚΑΝΕ LIKE ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK! ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΑΜΕΣΑ
1. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο πρέπεινα επιτευχθεί η καθολικότητα της ρύθμισης των χρεών, προς όλους τους πιστωτές και από κάθε αιτία (στεγαστικά, καταναλωτικά, επιχειρηματικά δάνεια, πιστωτικές κάρτες κλπ) στοιχείο που εγγυάται ο νόμος Κατσέλη ως ισχύει.
2. Πρέπεινα επιτευχθεί η δεσμευτικότητα της συμφωνίας ρύθμισης των οφειλών με τους πιστωτές που δεν συμφωνούν και ενδεχομένως οι απαιτήσεις τους ανήκουν στη μειοψηφία του συνόλου των απαιτήσεων και ναυπάρχει πρόβλεψηώστε να επέρχεται η πλασματική συγκατάθεση αυτών, ήτοι να υποχρεώνονταινα συμφωνήσουν ή να τεκμαίρεται ότι συμφωνούν. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα προστατεύεται η κύρια κατοικία από τον πιστωτή που έχει υποθήκη αλλά θα κινδυνεύει από μικρότερου ύψους απαίτηση όπως από καταναλωτικό δάνειο πιστωτή που δεν έχει βάρος. Στην περίπτωση αυτή ο νόμος Κατσέλη προβλέπει την πλασματική συγκατάθεση.
3. Πρέπει να υποχρεώνονται οι τράπεζες σε συμμετοχή και όχινα οδηγούν τεχνηέντως τον δανειολήπτη σε τραπεζική ρύθμιση.
4. Πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικοί κανόνες που να υποχρεώνουν τις τράπεζες σε συμφωνία όπως ισχύει στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων για την Δ.Ο.Υ. και τα ασφαλιστικά ταμεία.
5. Να είναι εφικτή η δικαστική προσφυγή σε περίπτωση μη επίτευξης συμφωνίας έτσι ώστε να προστατευτεί η κύρια κατοικία.
6. Εφόσον η διαδικασία γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας πως θα αποφευχθούν οι δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν στην λειτουργία αυτής στα πλαίσια του νόμου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης των οφειλών των επιχειρήσεων με δεδομένο ότι η όλη διαδικασία είχε σοβαρές καθυστερήσεις και αρκετή γραφειοκρατεία.
7. Η προϋπόθεση ... υπόλοιπο δανείου έως 130.000 ευρώ... θα αφορά μόνο κεφάλαιο ή το σύνολο της οφειλής, ήτοι τόκους, έξοδα, προσαυξήσεις κλπ και επιπλέον θα αφορά το σύνολο των οφειλών του προσώπου ή μόνο το στεγαστικό του δάνειο. Αίτημα του ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι να αφορά μόνο το στεγαστικό δάνειο με πρώτη υποθήκη ανεξάρτητα από το ύψος των υπόλοιπων οφειλών και μόνο το κεφάλαιο αυτού.
8. Το όριο “υπόλοιπο δανείου έως 130.000 ευρώ” τι ποσοστό των δανειοληπτών θα καλύψει με δεδομένο ότι ο νόμος Κατσέλη δεν προέβλεπε όρια και σε κάθε περίπτωση ζητούμε ή να καταργηθεί ή να αυξηθεί κατά πολύ για να συμπεριλάβει πλήθος δανειοληπτών των οποίων οι οφειλές τους έχουν εκτοξευτεί στα ύψη λόγω της επιβάρυνσης των οφειλών τους με υπέρογκους τόκους υπερημερίας.
9. Τα όρια “οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ και αντικειμενική αξία ακινήτου έως 250.000 ευρώ” ίσως να μην καλύπτουν όλη την ελληνική επικράτεια και να δημιουργούν αδικίες λόγω π.χ. των υψηλών αντικειμενικών αξιών σε ορισμένες πόλεις ή λόγω τρίτεκνων - πολύτεκνων οικογενειών που για αυτές το όριο των 30.000 ευρώ θεωρούμε ότι είναι μικρό.
10. Να ισχύσει και για τους εμπόρους.
11. Ποιοι θεωρούνται στρατηγικοί κακοπληρωτές ή μη συνεργάσιμοι δανειολήπτες όταν η πλειοψηφία των δανειοληπτών απώλεσαν το 50% του εισοδήματός τους και πολλοί έμειναν άνεργοι ή έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους λόγω της κρίσης.
12. Να απελευθερώνεται ο εγγυητής σε περιπτώσεις που οι τράπεζες αμέλησαν να στραφούν εναντίον του πρωτοφειλέτη και της περιουσίας του εγκαίρως και επιπλέον ποια θα είναι η τύχη του εγγυητή αν π.χ. κάποιος είναι εγγυητής σε δάνειο 50.000 ευρώ που εξυπηρετείται και πρωτοφειλέτης σε δάνειο 100.000 ευρώ που αδυνατεί να εξυπηρετήσει, δηλαδή θα υπάγεται στη νέα ρύθμιση;
13. Πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες αλλά και για αυτούς που κληρονόμησαν μεγάλα χρέη με τη νομοθέτηση ευνοϊκότερων διατάξεων έτσι ώστε να μην πληγεί η οικογένεια και η κοινωνία με δυσμενείς συνέπειες ειδικά για το μέλλον των τέκνων.
14. Οφείλει επιτέλους να νομοθετήσει η Πολιτεία και να εφαρμόσουν οι τράπεζες τρόπους επιβράβευσης των συνεπών δανειοληπτών (όπως μείωση επιτοκίων, διαγραφή μέρους της οφειλής όπως συνέβη με τα δάνεια του Ο.Ε.Κ. κλπ) καθώς νιώθουν αδικημένοι όταν εν καιρώ κρίσης συνεχίζουν να καταβάλλουν τις δόσεις των δανείων τους περικόπτοντας ταυτόχρονα από τις βασικές καθημερινές τους ανάγκες και συνήθειες, δηλαδή ενώ στερούνται ειδών πρώτης ανάγκης και έχουν υποστεί μειώσεις εισοδημάτων παράλληλα εξυπηρετούν τα δάνεια τους.   
15. Τέλος για τους δανειολήπτες που δεν έχουν στεγαστικό δάνειο άλλα καταναλωτικά δάνεια μικρού ύψους όπως π.χ. 40.000 ευρώ θα προστατεύονται?

Πρόκειται για ζητήματα στα οποία πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση προς όφελος των δανειοληπτών και με δεδομένη την ανάγκη να λυθεί πλέον οριστικά το ακανθώδες ζήτημα χρέους των ιδιωτών, των νοικοκυριών και των εμπόρων χωρίς να δημιουργηθούν αδικίες και ανισότητες.
Το παρόν Δελτίο Τύπου αποστέλλεται στα αρμόδια Υπουργεία και φορείς της Πολιτείας.

Για το ΚΕ.Π.ΚΑ. Δυτικής Μακεδονίας

Ο Πρόεδρος ΗΓενική Γραμματέας
Βασίλειος Στ. Ιωαννίδης Παρασκευή Αν. Κτενίδου

Τηλ : 2461042282, ώρες λειτουργίας Δευτέρα, Τρίτη, Παρασκευή, 09:30 – 12:30 και
Πέμπτη : 18:00 – 20:00