Με αφορμή την τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή στην Επιτροπή (23/9/2019) Δημόσιων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής, δηλώνουμε τα εξής:
Είναι τουλάχιστον οξύμωρο να ακούμε τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να μιλάει για ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και για συνδυασμένες μεταφορές, όταν αυτό που παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 ήταν κολλημένα έργα και απαξίωση σε όλο το πεδίο των μεταφορών. Μπορούμε πλέον να μιλάμε για ένα νέο, σύγχρονο, ηλεκτροδοτούμενο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο, ως αποτέλεσμα όμως της δουλειάς της προηγούμενης Κυβέρνησης.
Όσον αφορά στο χαμηλό κατά τον κ. Καραμανλή τίμημα των €45εκ., υπενθυμίζουμε αρχικά ότι η κυβέρνηση Σαμαρά προσδοκούσε μεγαλύτερο τίμημα, όχι όμως λόγω της αξίας της εταιρίας, αλλά διότι την ‘προίκιζε’ με ακίνητα του Ελληνικού Δημοσίου. Η πώληση τελικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς σιδηροδρόμους αφορά μόνο στο μεταφορικό έργο, όχι σε κάποιο δημόσιο περιουσιακό στοιχείο και σε καμία περίπτωση σε σιδηροδρομική υποδομή.
Τονίζουμε επίσης ότι με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκλεισε ένας κύκλος αλλεπάλληλων άγονων διαγωνισμών των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και μαζί του έκλεισε και ο φάκελος κρατικών ενισχύσεων της εταιρίας ύψους €750 εκ. με τις οποίες είχανε φορτώσει τον οργανισμό. Αν η εταιρία δεν είχε πουληθεί, η Κομισιόν θα ζητούσε €750 εκ. για παράνομες κρατικές ενισχύσεις, γεγονός που θα οδηγούσε σε βέβαιο κλείσιμό της.
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας
Αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών
Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα